Pobierz prezentację
OpublikowałBernard Piątkowski Został zmieniony 9 lat temu
1
systemy logistyczne FRONTY PRZEŁADUNKOWE MAREK STANISŁAWSKI
2
FRONT PRZEŁADUNKOWY – jest to miejsce załadunku lub wyładunku
środka transportowego ROZRÓŻNIAMY : # fronty przeładunkowe bezrampowe # fronty przeładunkowe rampowe MS
3
FRONTY PRZEŁADUNKOWE RAMPOWE
RAMPA – to konstrukcja budowlana wyniesiona ponad nawierzchnię dojazdową, która umożliwia zbliżenie nawierzchni budowli magazynowej z poziomem podłogi skrzyni ładunkowej środka transportu w celu ułatwienia prac przeładunkowych. MS
4
RODZAJE RAMP Ze względu na rodzaj obsługiwanego środka transportu :
a. samochodowe b. kolejowe Ze względu na usytuowanie rampy samochodowe dzielimy na : a. wolno stojące b. przymagazynowe zewnętrzne lub wewnętrzne c. wyniesione d. o zagłębionej powierzchni drogi dojazdowej MS
5
Ze względu na sposób użytkowania :
a. czołowe ( pojazd podstawiany jest tyłem ) b. boczne ( pojazd podstawiany jest bokiem) c. czołowo – boczne (pojazdy mogą być obsługiwane z tyłu, jak i z boku Ze względu na kształt wyróżnia się rampy: a. proste ( czołowo - boczne ) b. zębata ( czołowo – boczna ) MS
6
c. schodkowa ( czołowo – boczna )
d. grzebieniowa ( czołowo – boczna ) e. łukowa ( czołowa ) f. gwiaździsta ( czołowa ) MS
7
MS
8
Rampa przeładunkowa z wysuwaną wargą Rampa przeładunkowa
MS Rampa przeładunkowa z wysuwaną wargą Rampa przeładunkowa z wargą uchylną
9
FRONTY BEZRAMPOWE FRONT BEZRAMPOWY – nie posiada rampy, a stanowiska przeładunkowe rozmieszczone są bezpośrednio przy bramach budynku magazynowego MS
10
RODZAJE FRONTÓW BEZRAMPOWYCH
POWIERZCHNIA MAGAZYNU JEST NA RÓWNI Z POW DOJAZDOWĄ MS
11
MS
12
MS
13
POWIERZCHNIA MAGAZYNU JEST WYŻEJ NIŻ POW DOJAZDOWA
MS
14
POWIERZCHNIA DOJAZDOWA JEST ZAGŁĘBIONA W STOSUNKU DO POWIERZCHNI MAGAZYNU
MS
15
WYPOSAŻENIE FRONTÓW PRZEŁADUNKOWYCH
Dla zapewnienia odpowiedniego funkcjonowania oraz bezpieczeństwa wykonywanych prac fronty te należy wyposażyć w odpowiednie urządzenia DOK PRZEŁADUNKOWY * jest to zespół urządzeń stanowiących kompleksowe rozwiązanie do załadunku i rozładunku * samochód dostawczy może pozostać w doku przy zamkniętej bramie sekcyjnej, łatwiej zachować ciepło w budynku magazynu * krótki czas montażu MS
16
Uszczelnienie bramowe Rampa hydrauliczna Odbojniki Naprowadzacze kół
Brama przemysłowa Uszczelnienie bramowe Rampa hydrauliczna Odbojniki Naprowadzacze kół MS
17
BRAMY PRZEMYSŁOWE SZYBKOBIEŻNE MS
18
Brama rolowana Brama rozsuwana MS
19
AUTOMATYKA OBSŁUGI BRAM
MS
20
MS
21
Zasłona paskowa Brama wahadłowa MS
22
USZCZELNIENIA BRAMOWE
Uszczelnienie fartuchowe Uszczelnienie pneumatyczne MS
23
Uszczelnienie tunelowe
MS
24
PLATFORMY PRZEŁADUNKOWE
MS
25
MOSTKI ŁADUNKOWE RĘCZNE
MS
26
MS
27
Wózek transportowy do pomostów
Pomost przejezdny Wózek transportowy do pomostów MS
28
MOSTKI ŁADUNKOWE MECHANICZNE
MS
29
NAPROWADZACZE KÓŁ MS
30
MS
31
BLOKADY KÓŁ MS
32
SYSTEM CALEMATIC MS
33
ELEKTRONICZNY SYSTEM DOKOWANIA
Jest to system rozpoznawania pojazdu działający na podobnej zasadzie, co rozpowszechnione w pojazdach osobowych urządzenia wspomagające parkowanie tyłem. Komplet składa się z czujników umieszczonych pod pomostem przeładunkowym oraz sygnalizatorów świetlnych zawieszonych na ścianie magazynu. Te pierwsze kontrolują cały teren przed dokiem i reagują na wszystkie przedmioty poruszające się w obszarze ich działania. Kiedy ciężarówka podczas cofania zbliża się do rampy, reagują one na to, wysyłając sygnał zwiększający intensywność w miarę zmniejszania się odległości pomiędzy pomostem a krawędzią powierzchni ładunkowej pojazdu. MS
34
Rezultat tego procesu można obserwować na trójbarwnym sygnalizatorze świetlnym, który powinien być tak umieszczony, aby był widoczny we wstecznym lusterku ciężarówki. Tym samym kierowca podczas cofania widzi najpierw zielone światło pozwalające mu na szybsze przemieszczanie się, następnie żółte mówiące o znacznym zmniejszeniu się odległości oraz potrzebie zachowania ostrożności, aż w końcu pojawia się czerwone wymagające zatrzymania pojazdu i zakończenia całej operacji. MS
35
MS
36
BARIERY ZABEZPIECZAJĄCE MS
37
ODBOJNIKI MS
38
OŚWIETLENIE MS
39
PODPORA MS
40
RAMPY PRZEJEZDNE MS
41
MS
42
MS
43
SZYNY NAJAZDOWE MS
44
Szyna przeładunkowa Szyna przeładunkowa z szyną jezdną MS
45
SYGNALIZACJA ŚWIETLNA
MS
46
KONIEC !!!! DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ MS
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.