Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Dziedzictwo bursztynu jako produkt turystyczny

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Dziedzictwo bursztynu jako produkt turystyczny"— Zapis prezentacji:

1 Dziedzictwo bursztynu jako produkt turystyczny
Dziedzictwo bursztynu jako produkt turystyczny Dr Tomasz Studzieniecki „Amber - the Gold of the Baltic Sea”

2 Dziedzictwo bursztynu - motyw projektu międzynarodowego
Rok 1997 (Millenium Miasta Gdańska) – Fundacja Agencja Rozwoju Regionalnego w Gdańsku rozpoczyna realizację projektu „Amber Road” Celem projektu jest promocja dziedzictwa bursztynu jako atrakcji turystycznej W projekcie uczestniczy Szwecja, Grecja, Łotwa i Polska Dzięki inicjatywie BTC Gdańsk zostaje uznany za „światową stolicę bursztynu”

3 Konsultacje i przygotowania do projektu „Amber Road”
Związek Miast i Gmin Morskich Zielona Brama Urząd Miasta Gdańska

4 Konferencja i targi BTC promują szlak bursztynowy
BTC organizuje Konferencję „Heritage Tourism Conference”, targi turystyczne „Baltic Travel Mart” oraz „otwiera” szlak bursztynowy Miasto Gdańsk świętuje Tysiąclecie Orbis jest koordynatorem turystycznym obchodów millenijnych Zarówno miasto Gdansk jak i ORBIS są współorganizatorami wszystkich wydarzeń Prezydent BTC- Bengt Philstrom Wiceprezes UKFiT - Robert Kępiński Dyr. BTC Polska Tomasz Studzieniecki

5 Zaproszenie dla tour operatorów i dziennikarzy

6 Symboliczne otwarcie szlaku
Inauguration Tour Amber Road September 24-28 Gdansk-Malbork- Kaliningrad-Klaipeda-Palanga-. Liepaja- Jurmala-Riga (Poland- Russia- Lithuania-Latvia) Arranged by the Amber Heritage Network

7 Organizatorzy i patroni
Wojewoda Gdański Henryk Wojciehowski Dyrektor BTC Polska Tomasz Studzieniecki Dyrektor Generalny BTC Arne Ellefors

8 Organizatorzy i patroni
Dyrektor ORBIS Gdańsk Bogdan Donke Wojewoda Elbląski Władysław Mańkut

9 Prace Fundacji Agencji Rozwoju Regionalnego
Seminaria i szkolenia Mapa atrakcji bursztynowych Pomorza

10 Szlak bursztynowy w BTC

11 Koncepcje autostrady bursztywnowej
Pojawia się koncepcja autostrady bursztynowej Grecja - Finlandia

12 Szlak Bursztynowy – promocja bałtycka

13 Marketing Study tours Filmy w TV Wywiady Płyty CD książki

14 Produkty

15 BTC kontynuuje promocję dziedzictwa bursztynowego

16 Dokumentacja potencjału

17 Prace nad produktem markowym w skali kraju regionu
Grupa Menadżerów

18 Rynek turystyczny Produkt turystyczny Producent Konsument Pośrednicy

19 Kategorie produktu ASPEKT PRODUKTU PRODUKT KONSUMENT POPULACJA
ZBIOROWY INDYWIDUALNY PODPRODUKT OFERTA SEGMENT TURYSTA

20 Obsługa ruchu turystycznego
Typologia Turystyka wypoczynkowa Turystyka biznesowa Obsługa ruchu turystycznego

21 Turystyka wypoczynkowa

22 Turystyka biznesowa ?

23 Szlaki kulturowe – inspiracje produktów
Szlak parków i Ogrodów Pisarze dla Europy - Pont de l'Europe Szlaki miast europejskich Sztuka i tożsamość europejska Szlak Fenicjan Szlaki Humanizmu Trasa Wenzl’a The "Legacy of Al-Andalus" Route Szlak Świateł Północy Festiwale i obrzędy europejskie Szlaki Cygańskie Szlak Pielgrzymkowy świętego Jakuba Droga Frankońska (Via Francigena) Dziedzictwo wiejskie Szlaki jedwabne Szlak baroku Szlak wpływów zakonnych Szlaki Celtyckie Szlak Mozarta Trasa Schickhardt,a Szlak Wikingów Szlaki Hanzeatyckie

24 Dziedzictwo hanzeatyckie a bursztyn

25 Dziedzictwo Wikingów a bursztyn

26 Interpretacja Szlaki kulturowe mające na celu zapoznawanie Europejczyków z kulturą europejską za pomocą wysublimowanej turystyki polegającej na odkrywaniu niekiedy bardzo mało znanych perełek składających się na dziedzictwo Europy. Rada Europy przekazała pełnomocnictwo do badań Europejskiemu Instytutowi Tras Kulturowych Podstawowym warunkiem wpisu jest transnarodowy charakter motywu

27 Można wykreować kilka tras szlaku – trasa francuska

28 Koordynacja działań

29 Współpraca w ramach grupy interesariuszy „JANTAR”
Skoordynować prace interesariuszy Nawiązać współpracę Z Europejskim Instytutem Tras Kulturowych Wspierać stare i kreować nowe produkty turystyczne Utrzymać pozycję Gdańska jako lidera

30 Nagroda = public relations
Podczas obchodów Światowego Dnia Turystyki przyznano nagrodę za działania na rzecz wykreowania bursztynu jako produktu markowego. Uroczystość odbyła się na Zamku w Malborku

31 Dziękuję za uwagę!


Pobierz ppt "Dziedzictwo bursztynu jako produkt turystyczny"

Podobne prezentacje


Reklamy Google