Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałZofia Rutkowska Został zmieniony 9 lat temu
1
Andrzej Lipiński
2
Obecny system edukacji jest niekompatybilny z zasadami funkcjonowania mózgu.
3
Jak wykorzystać potencjał tkwiący w uczniach?
4
film ERWINA WAGENHOFERA 2013
5
98% dzieci przychodzi na świat z wyjątkowymi uzdolnieniami......po przejściu przez młyn edukacji są to zaledwie 2%
8
Schule im Aufbruch – Berlin 2007 r. Budząca się szkoła Dialog o Przyszłości (pod patronatem kanclerz Niemiec, Angeli Markel)
9
Schule im Aufbruch – Berlin 2007 r. prof. Gerald Hüther neurobiolog, Uniwersytet w Getyndze
10
Schule im Aufbruch – Berlin 2007 r. Margret Rasfeld dyrektorka Szkoły Zintegrowanej Berlin Centrum (ESBZ)
11
Schule im Aufbruch – Berlin 2007 r. prof. Stephan Breidenbach Uniwersytet Europejski Viadrina, Frankfurt/O
12
oddolna inicjatywa zmian systemu edukacji wspólnota szkół, ruch społeczny ponad 30 grup regionalnych (Niemcy) społeczność oparta na wzajemnym wsparciu i uznaniu ruch międzynarodowy: Niemcy, Austria, Polska, Norwegia, Belgia, Liechtenstein
13
inspiruje do działania dodaje odwagi wspiera szkoły i osoby zaangażowane w proces zmian systemu szkolnictwa i uczynienia szkoły miejscem przyjaznym rozwojowi dziecięcych potencjałów pomaga w nawiązywaniu kontaktów udostępnia platformę online przygotowuje i udostępnia informacje pośredniczy w wymianie doświadczeń
14
deklaracja „budzących się szkół“ - kultura nauczania rozwijająca potencjały - współpraca z innymi szkołami - identyfikowanie się z ruchem „Budząca się szkoła”
15
cel Każda szkoła wprowadza zmiany samodzielnie, zgodnie z własnymi możliwościami i potencjałem.
16
dzieci nie można nauczać – można jedynie stworzyć warunki, w których będą się uczyć uczniowie to nie pojemniki na wiedzę szkoła to nie szklarnia do hodowania przystosowanych jednostek edukacji nie można mierzyć miarą sukcesu (jak osiągnieć w sporcie) nauka w grupach rówieśniczych jest absurdem! (zróżnicowanie wiekowe) doświadczanie odpowiedzialności za wspólny sukces umiejętność radzenia sobie z porażkami i błędami
17
szkoła ESZB Berlin nowe przedmioty – odpowiedzialność i wyzwanie edukatorium – uczenie się bez podziału na grupy wiekowe dziennik pokładowy eksperymenty projekty brak ocen w klasach 7-9 intensywny i regularny kontakt ucznia z nauczycielem-tutorem
18
Budząca się szkoła Margret Rasfeld, Stephan Breidenbach „Jak rozbudzić odwagę...“
19
Jak sami robimy szkołę Alma, Jamila, Lara-Luna „nasz pomysł na naukę...“
21
www.budzacasieszk ola.pl
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.