Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1% podatku = 100% serca Strategia akcji społecznej dla Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko” pod kątem pozyskania wpływów z tytułu 1% podatku oraz utrwalenia.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1% podatku = 100% serca Strategia akcji społecznej dla Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko” pod kątem pozyskania wpływów z tytułu 1% podatku oraz utrwalenia."— Zapis prezentacji:

1 1% podatku = 100% serca Strategia akcji społecznej dla Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko” pod kątem pozyskania wpływów z tytułu 1% podatku oraz utrwalenia wizerunku Fundacji jako znaczącej Organizacji Pożytku Publicznego Alicja Buczkowska

2 Agenda Analiza wstępna Strategia Realizacja Ewaluacja Podsumowanie
Autor: Alicja Buczkowska

3 Analiza wstępna Analiza problemu
Niska świadomość społeczna na temat możliwości przekazania 1% podatku na OPP oraz zmian w prawie upraszczających system Brak zaufania do organizacji pozarządowych Bierność społeczna 40% Polaków nie słyszało o możliwości przekazania 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego, ale świadomość ta z roku na rok wzrasta W 2007 roku z możliwości przekazania 1% podatku skorzystało jedynie 6,7% ogółu osób fizycznych, ale wskaźnik ten stale rośnie Autor: Alicja Buczkowska

4 Analiza wstępna Określenie sytuacji wyjściowej Fundacji „Mimo Wszystko” Lider w pozyskiwaniu wpływów finansowych z tytułu tzw. 1% wśród OPP Dotarcie do szerokiej publiczności Popularność i zaufanie do osoby Anny Dymnej Zasoby ludzkie i finansowe Doświadczenie w prowadzeniu podobnych kampanii Autor: Alicja Buczkowska

5 Analiza wstępna Analiza SWOT
STRENGHTS Duża znajomość organizacji wśród odbiorców Rozpoznawalny lider organizacji – Anna Dymna Doświadczenie w zarządzaniu organizacją pozarządową i prowadzeniu kampanii społecznych Zasoby ludzkie i finansowe WEAKNESSES Lokalność organizacji Brak rozbudowanych struktur poza regionem Małopolski OPPORTUNITIES Uproszczenie systemu przekazywania 1% podatku na rzecz OPP 30% Polaków planuje przekazać 1% podatku dla OPP w 2008 roku, a kolejne 30% to rozważa Współpraca ze stałymi partnerami i mediami THREATS Konkurencja ze strony innych OPP, walczących o tego samego podatnika Brak świadomości podatników o uproszczeniu systemu wpłat z tytułu 1% Obojętność odbiorców Autor: Alicja Buczkowska

6 Zrozumienie odbiorców
Analiza wstępna Zrozumienie odbiorców Odbiorcy nie wiedzą o możliwości przekazania 1% podatku na OPP albo o sposobie, w jaki można tego dokonać Odbiorcy sądzą, że 1 % ich podatku to kropla w morzu potrzeb i swoim działaniem nic nie zmienią Polacy są nieufnie nastawieni do organizacji pozarządowych Podatnicy nie interesują się akcją, bo powierzają wypełnienie swojej deklaracji PIT osobom trzecim Obywatele nie lubią płacić podatków = podatki kojarzą się negatywnie Autor: Alicja Buczkowska

7 Organizacje Pożytku Publicznego
Analiza wstępna Analiza otoczenia Media Społeczeństwo Organizacje Pożytku Publicznego Autor: Alicja Buczkowska

8 Sformułowanie strategii
Strategia Sformułowanie strategii Zachęcenie podatników do przekazywania 1% podatku na Fundację Anny Dymnej „Mimo Wszystko” oraz budowa pozytywnego wizerunku Fundacji jako organizacji godnej zaufania i skutecznej poprzez spójną kampanię informacyjną i wizerunkową Autor: Alicja Buczkowska

9 Strategia Cele CEL GŁÓWNY KAMPANII Uzyskanie funduszy poprzez przekonanie jak największej liczby darczyńców do przekazywania 1% podatku na rzecz Fundacji „Mimo Wszystko” CELE SZCZEGÓŁOWE KAMPANII Wzrost świadomości społecznej na temat możliwości przekazywania 1% podatku na Organizacje Pożytku Publicznego Poinformowanie o nowym, uproszczonym mechanizmie przekazywania 1% podatku i sposobie wypełniania deklaracji podatkowej Zbudowanie pozytywnego wizerunku Fundacji „Mimo Wszystko” jako organizacji zaangażowanej i efektywnej w swoich działaniach na rzecz osób niepełnosprawnych. Autor: Alicja Buczkowska

10 Strategia Grupy docelowe Podatnicy Całość społeczeństwa Partnerzy
Media Autor: Alicja Buczkowska

11 Strategia Kluczowe przesłania
„Co miesiąc państwo zabiera ci sporą część zarobków, ale możesz zdecydować jak zostaną spożytkowane” „1% od 1 podatnika to niewiele, ale jeśli będą nas tysiące uda nam się zmienić świat” „Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko” działa skutecznie na rzecz najbardziej potrzebujących, a oni czekają na Twoją pomoc” Autor: Alicja Buczkowska

12 Strategia System komunikacji
Język komunikacji powinien być prosty, jasny i zrozumiały Hasło kampanii: 1% podatku = 100% serca System Identyfikacji Wizualnej: Logo Fundacji „Mimo Wszystko” Kolor zielony Wizerunek Anny Dymnej Logo kampanii 1% Autor: Alicja Buczkowska

13 Realizacja Zasoby organizacji Ludzkie Finansowe Materialne
Autor: Alicja Buczkowska

14 Realizacja Narzędzia 1. PUBLIKACJE I PRODUKCJE
Ulotki, plakaty, strona internetowa, bannery Produkcja filmu promocyjnego z pomocą studentów filmoznawstwa UJ i reżyserii PWST w Krakowie oraz jego emisja w kinach partnerskich Reklama w mediach ogólnopolskich i lokalnych 2. AMBASADOR KAMPANII Pozyskanie zespołu Hey jako ambasadorów kampanii na rzecz 1% Publiczne noszenie logo Fundacji przez członków zespołu, udział w eventach Fundacji Hymn kampanii – Hey „Mimo Wszystko” Autor: Alicja Buczkowska

15 Realizacja Narzędzia 3. EVENTY
Zielony dzień otwartych drzwi w Fundacji Mimo Wszystko Przedstawienie działalności Fundacji, prac podopiecznych, teatru Radwanek itd. 100% serca Akcja lepienia serduszek wspólnie z podopiecznymi Fundacji na Rynku Głównym w Krakowie Kraków oddaje 1%, mimo wszystko! Koncert i piknik na krakowskim rynku z udziałem podopiecznych i przyjaciół Fundacji, wspólne wykonanie hymnu „Mimo wszystko”. Autor: Alicja Buczkowska

16 Realizacja Narzędzia 4. AKCJA „TRAMWAJEM Z DYMNĄ” i „METREM Z DYMNĄ”
Rozszerzenie na cały kraj akcji użyczenia głosu Anny Dymnej miejskim tramwajom i metru warszawskiemu 5. MEDIA RELATIONS Wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za stały kontakt z mediami Informacje prasowe Wywiady prasowe Konferencje prasowe – otwierające i podsumowujące projekt Monitoring mediów w celach ewaluacyjnych Autor: Alicja Buczkowska

17 Realizacja Narzędzia 6. POMOC PRAWNA
Pomoc przy wypełnianiu PIT-ów osobom, które zadeklarowały chęć przekazania 1% podatku na Fundację „Mimo Wszystko” dzięki wolontariuszom i partnerskim biurom podatkowym 7. LOBBYING Biura podatkowe Potencjalni partnerzy Kościół 8. PODZIĘKOWANIA Listy z podziękowaniami dla partnerów Podziękowanie dla wpłacających na łamach prasy ogólnopolskiej Autor: Alicja Buczkowska

18 Realizacja Harmonogram 2008/2009 Listopad - grudzień
Nawiązanie współpracy z partnerami i sponsorami, przygotowanie materiałów promocyjnych, press kitów, aktualizacja strony internetowej, pozyskiwanie wolontariuszy Styczeń - kwiecień Konferencja prasowa, informacje prasowe, plakaty, ulotki, bannery, reklamy prasowe, film w kinach, lobbying, akcja „Tramwajem z Dymną”, eventy - Dzień otwartych drzwi, 100% serca, Kraków oddaje 1% mimo wszystko! Lipiec Konferencja prasowa, podziękowania, badanie skuteczności kampanii Autor: Alicja Buczkowska

19 Ewaluacja Badania ewaluacyjne
Porównanie liczby darczyńców i wysokości wpływów z wpłat 1% podatku w stosunku do poprzedniego roku podatkowego. Monitoring mediów: liczba publikacji w mediach na temat fundacji i kampanii Badanie ankietowe wśród grupy docelowej sprawdzające dotarcie i skuteczność kampanii Określenie liczby uczestników eventów organizowanych przez fundację, ewentualnie liczby osób wpisanych na listę mailingową fundacji Autor: Alicja Buczkowska

20 Thank you for your attention!
Podsumowanie Summary Campaign’s aim Problem analysis – major obstacles Target groups Characteristics of campaign & tools Desired effects Thank you for your attention! Autor: Alicja Buczkowska


Pobierz ppt "1% podatku = 100% serca Strategia akcji społecznej dla Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko” pod kątem pozyskania wpływów z tytułu 1% podatku oraz utrwalenia."

Podobne prezentacje


Reklamy Google