Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAdelajda Wagner Został zmieniony 10 lat temu
2
Komercjalizacja wiedzy i technologii. Bariery i ograniczenia w kontekście branży IT Grzegorz Steinmetz
3
Komercjalizacja ?
4
UtylitaryzacjaKomercjalizacja przydatne zysk, handlowe proces
5
Modele komercjalizacji Źródło: pi.gov.pl/PARP/data/Prezentacja_17_12_08/cittru.html
6
Modele komercjalizacji
7
Fenomen bariery
11
Rys. Natalia Steinmetz
12
Bariery komercjalizacji wiedzy akademickiej Problemy administracyjne Problemy prawne Szara strefa Cechy osobnicze i zestawy kompetencji Konflikt interesów Pomysł na biznes Wpływ środowiska
13
Bariery komercjalizacji wiedzy w biznesie Problemy administracyjne Problemy prawne Atomizacja środowiska Brak zaufania Konflikt interesów Niechęć do ryzyka Closed innovation Źródło: Transfer technologii z uczelni do biznesu Krzysztof Santarek
14
bariery Uwarunkowania kulturowe Uwarunkowania religijne Niechęć do ryzyka Brak pieniędzy Niedasizm, malkontenctwo Polskie piekiełko Złe prawo Oportunizm Renta zacofania Nadmiar administracji zawiść Równanie w dół Krótkowzroczność Brak wizji Eksodus młodych Hegemonia obcego kapitału Brak wiary w siebie A niech mu krowa zdechnie Słabe państwoProdukcja bezrobotnych na uczelniach Brak potrzeb Niewidzialna ręka grupy trzymającej władzę Lista Filadelfijska Projekty się rozlicza a nie kończy nieuczciwość Złodziejstwo kolesiostwo Niszczenie rynku przez fundusze UE Brak perspektyw Konkurencja, syndrom hipermarketu Feudalizm uczelniany Słabe umiejętności miękkie Brak kultury bogactwa Bogaty = złodziej Zielona wyspa – never endig story Brak zaufania Skąpstwo i wyzysk pracowników Brak pracowników
15
Bariery / ograniczenia, które wzmacniają Źródło: Wikipedia, autor: James Lindsey, Ecology of Commanster Inkubator czy symulator? Biznes to dżungla – przeżyją najlepiej przystosowani
16
Bariery - uzasadnienia PrawdziweDobrze brzmiące.... Brak potrzeby (ogólnie) Zmienność (IT)
17
Pomimo barier
20
Niewielki wpływ – kolosalne zmiany Edukacja – budowanie masy krytycznej ludzi świadomych Budowanie potrzeby metodami biznesowymi Socjokreacja – bądźmy ludźmi
21
Działalność edukacyjna Działalność wydawnicza Wolontariat rzeczników patentowych
22
Grzegorz Steinmetz Koordynator zespołu ds. komercjalizacji Dolnośląskiej Rady Przedsiębiorczości i Nauki grzegorz.steinmetz@drpin.pl tel. 605 25 35 25 Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.