Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałCibor Brandt Został zmieniony 10 lat temu
1
Propozycje zastosowania narzędzi Web 2.0 w realizacji przedmiotu historia i społeczeństwo w szkole ponadgimnazjalnej Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Częstochowie Katarzyna Wilk - 23.02.2012r.
2
We-learning wspólna nauka z wykorzystaniem portali społecznościowych interakcja współdzielenie i współtworzenie materiałów dydaktycznych przejęcie kontroli nad własnym procesem uczenia się Katarzyna Wilk - 23.02.2012r.
3
Zalecane warunki i sposób realizacji Zajęcia powinny być prowadzone z wykorzystaniem bogatego spektrum tekstów kultury: – piśmiennictwa, – nagrań muzycznych, – ikonografii, – filmoteki, ze szczególnym uwzględnieniem dorobku kultury polskiej oraz własnego regionu. Katarzyna Wilk - 23.02.2012r. Źródło: publikacja Edukacja historyczna i obywatelska w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum (dostęp online – luty 2012r.) http://www.men.gov.pl/images/stories/pdf/Reforma/men_tom_4.pdf http://www.men.gov.pl/images/stories/pdf/Reforma/men_tom_4.pdf
4
Narodowe Archiwum Cyfrowe digitalizacja zasobów kultury – nagrania dźwiękowe – filmy – fotografie audiovis.nac.gov.pl Katarzyna Wilk - 23.02.2012r.
6
historia Katarzyna Wilk - 23.02.2012r.
8
Narodowy Instytut Audiowizualny NInAteka - biblioteka treści audio i audiowizualnych dotyczących kultury – filmy dokumentalne i fabularne – reportaże – animacje i filmy eksperymentalne – zapisy spektakli teatralnych i operowych – relacje dokumentujące życie kulturalne i społeczne NInAteka to miejsce udostępniania wyselekcjonowanych, wartościowych materiałów, które pokazują polską kulturę, historię i społeczeństwo w unikalny i wielowątkowy sposób. (nina.gov.pl) Katarzyna Wilk - 23.02.2012r.
11
relacje między historią a mediami rola mediów w kulturze historycznej, ich wpływ na kształtowanie świadomości przeszłości Internet i nowe technologie w badaniach i edukacji historycznej (digital history) artykuły i opracowania udostępniane na licencjach Creative Commons Katarzyna Wilk - 23.02.2012r.
12
Projekt Historia i media - przykładowe zasoby Polska genealogia dynastyczna w internecie Bezpłatny dostęp do archiwum Przekroju Katalog polskich muzeów udostępniony przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów Polskie czasopisma historyczne w Sieci Polskie instytucje historyczne na Facebooku Katalogi rękopisów średniowiecznych w zbiorach polskich London Lives – poznaj ciemną stronę XVIII-wiecznego Londynu Biografie brytyjskich weteranów I wojny w internecie Historia z perspektywy kary śmierci Katarzyna Wilk - 23.02.2012r.
13
Przykład włączenia Filmoteki Szkolnej do programu nauczania przedmiotu uzupełniającego historia i społeczeństwo w szkole ponadgimnazjalnej Przykład osiągania niektórych celów kształcenia przedmiotu uzupełniającego historia i społeczeństwo zawartych w nowej podstawie programowej (na przykładzie filmu "Eroica") Katarzyna Wilk - 23.02.2012r.
15
knowledge pills videocasts educational networking Katarzyna Wilk - 23.02.2012r.
17
internetowy portal o europejskim dziedzictwie kulturowym przetwarzanie zasobów cyfrowych -fotografie -nagrania audio i wideo -teksty -modele 3D ok. 10 milionów rekordów -archiwalia -muzealia
18
możliwość założenia własnego wirtualnego muzeum prezentacja swoich eksponatów – zdjęcia – dokładne opisy – grupowanie zasobów w kolekcje komentarze społeczności użytkowników rankingi: eksponatów, muzeów, użytkowników Katarzyna Wilk - 23.02.2012r.
19
Paryż w czasie okupacji
20
Katarzyna Wilk - 23.02.2012r.
21
65. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego akcja Zrzuty profile powstańców na Facebooku rekonstrukcje walk ulicznych systematyczne wpisy, foto, wideo Kampania społeczna Kumpel z przeszłościKumpel z przeszłości
22
Materiały wizualne przedstawione w prezentacji zostały wykorzystane wyłącznie w celu identyfikacji wybranych projektów w sieci Internet. Zostały pobrane ze stron www tych projektów. Kontakt katarzyna.wilk@womczest.edu.pl
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.