Pobierz prezentację
OpublikowałKrystiana Węsierski Został zmieniony 10 lat temu
1
Wprowadzenie nowego pracownika do organizacji
Wykład IV
2
Adaptacja Adaptacja społeczno-zawodowa (wprowadzenie do pracy) to proces przystosowania nowego pracownika do stanowiska i środowiska pracy, którego celem jest zapewnienie sprawnego funkcjonowania w obszarze zawodowym i społecznym
3
Wymiary adaptacji do pracy
Wymiar zawodowy Wymiar społeczny
4
Wymiar zawodowy Przystosowanie się do treści i warunków pracy
Przystosowanie się do wewnętrznego podziału pracy, technologii, organizacji pracy
5
Wymiar społeczny Akceptacja norm i zasad współpracy w zespole, stylu kierowania, kontaktów ze współpracownikami; Akceptacja misji i podstawowych wartości, którymi kieruje się firma.
6
Potrzeby nowych pracowników
Doświadczenia przed podjęciem pracy Zmiana pracy stres Brak pewności siebie
7
Rodzaje adaptacji Adaptacja spontaniczna
Adaptacja kierowana (zorganizowana)
8
Działania adaptacyjne
Wprowadzanie i włączanie Przedstawienie zespołowi Wstępne szkolenie Praca nad pierwszym zadaniem Przegląd postępów Szkolenia drugiej rundy Zadania dodatkowe Uzgodnienie planu rozwoju i kluczowych celów
9
Wprowadzanie Dzień pierwszy:
Przedstawienie wprowadzających i wyjaśnienie pracownikom ich służbowej zależności
10
Wprowadzenie Stanowisko pracy: Umowa o pracę, wynagrodzenie
Obowiązki Oczekiwania Zależności Współpracownicy BHP Godziny pracy, rozkład dnia, urlopy, etc. Umowa o pracę, wynagrodzenie Miejsce pracy Struktura organizacji
11
Wprowadzenie Pierwszy tydzień: Zwiedzanie działów, spotkania, rozmowy
Zapoznanie z misją organizacji, celami strategicznymi Wewnętrzne procedury
12
Wprowadzenie Pierwszy miesiąc: Przez cały okres – opiekun, mentor
Komunikacja w organizacji Warunki zatrudnienia (możliwości szkoleń, planów rozwoju) Przez cały okres – opiekun, mentor
13
Włączanie Zwyczaje panujące w zespole pracowniczym Procesy grupowe
Socjalizacja
14
Metody wprowadzania Bezpośrednia rozmowa z przełożonym
Specjalne szkolenie i rozmowa prowadzone przez wyznaczone do tego osoby Materiały pisemne (foldery, broszury, instrukcje, podręczniki) Zaznajomienie z oprogramowaniem używanym w organizacji
15
Zadania opiekuna nowoprzyjętego pracownika
Zapoznanie go z bliższym i dalszym otoczeniem stanowiska pracy Ułatwienie nawiązywania kontaktów z dotychczasowymi pracownikami, przyszłymi partnerami Fachowe wprowadzenie w zdania Skłanianie do samodzielnego myślenia i działania Zachęcanie do inicjatywy i wydajnej pracy Ocenianie osiągnięć w podnoszeniu kwalifikacji Pomoc w sytuacjach kryzysowych
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.