Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałRadomił Rychlik Został zmieniony 10 lat temu
1
MATEMATYCZNO-FIZYCZNY EKONOMICZNYCH I ZARZĄDZANIA
UNIWERSYTET SZCZECIŃSKI WYDZIAŁ MATEMATYCZNO-FIZYCZNY WYDZIAŁ NAUK EKONOMICZNYCH I ZARZĄDZANIA
2
Paul Rommer – wybitny amerykański ekonomista
Najlepszą inwestycją państwa w rozwój jest wspomaganie studiów technicznych i studiów z dziedziny nauk ścisłych. Wpływ na postęp techniczny i gospodarczy ma nie liczba wszystkich studentów, lecz tylko studentów wybranych kierunków, przede wszystkim ścisłych. Paul Rommer – wybitny amerykański ekonomista (Gazeta Wyborcza, sierpnia 2009)
3
Wydział Matematyczno – Fizyczny
Dni Otwarte US
4
Współpraca WMF ze szkołami
współorganizowanie okręgowej olimpiady matematycznej i fizycznej organizowanie wojewódzkich międzyszkolnych zawodów matematycznych i fizycznych udział wydziału w corocznym Zachodniopomorskim Festiwalu Nauki
5
Międzyszkolny Turniej Fizyczny
6
ZACHODNIOPOMORSKI FESTIWAL NAUKI
7
ZACHODNIOPOMORSKI FESTIWAL NAUKI
WYDZIALE MATEMATYCZNO-FIZYCZNYM UNIWERSYTETU SZCZECIŃSKIEGO
8
doświadczeń interaktywnych
wystawa doświadczeń interaktywnych EUREKA
10
Współpraca WMF ze szkołami gimnazjalnymi i ponadgimnazjalnymi
wykłady popularno-naukowe na wydziale lekcje w szkołach prowadzone przez pracowników WMF otwarcie dla uczniów laboratoriów wydziału rozwiązywanie zadań maturalnych pomoc w organizowaniu Dnia Matematyki, Fizyki czy Informatyki w szkole udział uczniów w spotkaniach studenckich kół naukowych
11
Koło Naukowe Matematyki – dla uzdolnionych uczniów szkół ponadgimnazjalnych ze Szczecina – dr Adam Neugebauer Koło Naukowe Fizyki – zajęcia laboratoryjne dla uzdolnionych uczniów szkół ponadgimnazjalnych ze Szczecina – dr Marcin Olszewski umowy o współpracy ze szkołami gimnazjalnymi i ponadgimnazjalnymi (ZSO z Goleniowa, II LO Szczecin)
12
wykład popularno-naukowy
13
zajęcia w laboratorium
14
Przykłady tematów lekcji prowadzonych przez pracowników WMF w szkołach
Czym zastąpić fotopowielacz? Klasyczne i półprzewodnikowe detektory światła Lasery Zasada nieoznaczoności Heisenberga Przewodnictwo elektryczne półprzewodników Ułamki łańcuchowe Matematyka finansowa - jak działa bank Kolorowanie map - ile kredek potrzebnych jest na geometrii Teoria kodowania - jak zmieścić duży list w małej kopercie
15
Wykłady popularno-naukowe
(przykładowe tematy z poprzednich lat) Życie we Wszechświecie Symetria w nauce i sztuce Szczególna Teoria Względności Albert Einstein i równanie E=mc² Metody wyznaczania odległości we Wszechświecie Rozwiązywanie równań kwadratowych za pomocą cyrkla i linijki Kostka Rubika i permutacje Paradoksy i zadania niespodzianki w rachunku prawdopodobieństwa
16
Przykłady tematów eksperymentów do
wykonania przez uczniów w laboratoriach WMF Doświadczalne potwierdzenie prawa Ohma, Kirchhoffa Doświadczalne potwierdzenie II zasady dynamiki Newtona Wyznaczanie ciepła właściwego i ciepła topnienia Wyznaczanie odległości między rowkami płyty CD i jej pojemności
17
Wydziałowe Centrum Obliczeniowe
18
Akcelerator – magnes analizujący
19
Pracownia chemiczna
21
Działania Akademii Młodych
Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania
22
Historia Akademii Młodych
Rok Licea Ilość uczniów 2005/06 LO XIII 9 2006/07 LO XIII, V 14 2007/08 LO XIII, V, IX 21 2008/09 LO XIII, V, IX, II 34 2009/10 9 Liceów 2 L Techniczne 96
23
Przedsiębiorczość w podstawie programowej
Formacja zawodowa I klasa II klasa III klasa Przedsiębiorczość w podstawie programowej 33 spotkania 21 spotkań 21 wykładów 10 wykładów 4 case’y 6 case’ów 8 gości 5 gości Poniedziałki – 17.30
24
Przykład zajęć
25
Przykład zajęć
26
Przykład zajęć
27
Przykład modułu Finanse przedsiębiorstw
Lecture What we do not know about finance – 10 dilemmas in finance Wykład Analiza finansowa w przedsiębiorstwie Studium przypadku ENRON jako przykład nadużycia zasad finansowych Gość Dyrektor finansowy przedsiębiorstwa
28
Projekty finansowane z funduszy europejskich
Z fizyką, matematyką i przedsiębiorczością zdobywamy świat !!! As kompetencji Projekty finansowane z funduszy europejskich Partnerstwo US z Combidatą
29
z kompetencji matematyczno-fizycznej i z przedsiębiorczości
120 tematów: z kompetencji matematyczno-fizycznej i z przedsiębiorczości Uczniowskie Grupy Projektowe (UGP) 180 grup (10 osobowych) Naukowe Koła Projektowe (NKP) 12 grup (10 osobowych) opiekun: nauczyciel z danej szkoły 40 h/semestr 1 projekt własny (UGP)/semestr 1 projekt międzyszkolny (MGP)/rok opiekun: kadra naukowa US 6 h/miesiąc 1 projekt własny/rok Wsparcie przyjazd kadry naukowej (2x4 h/semestr) - UGP mentoring (12 h/miesiąc); FAQ na portalu materiały e-learningowe wykłady synchroniczne
30
Ocena projektów UGP NKP Ocena projektów UGP Ocena projektów NKP
10 najlepszych projektów własnych m-f 10 najlepszych projektów własnych przeds. Festiwal uczelniany 2 najlepsze projekty międzyszkolne (MGP): wycieczka do ośrodka krajowego Ocena projektów NKP Festiwal uczelniany 4 najlepsze projekty –wycieczka zagraniczna 8 pozostałych – wycieczka krajowa
34
Dni Otwarte US
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.