Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKornelia Zaranek Został zmieniony 10 lat temu
1
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX, Działanie 9.4. Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty www.nauczyciele.org.pl
2
Kierunki rozwoju kształcenia zawodowego 1.Unowocześnienie procesu kształcenia. 2.Dostosowanie kształcenia do potrzeb rynku pracy. 3.Poprawa efektywności uzyskiwania dyplomów potwierdzających kwalifikacje zawodowe. 4.Zorganizowanie wewnętrznego systemu doradztwa edukacyjno-zawodowego i metodycznego. 5.Pozyskanie wsparcia z funduszy unijnych.
3
Unowocześnienie procesu kształcenia 1.Dobra organizacja zajęć (szkolny plan nauczania, plan dodatkowych zajęć, jasne procedury postępowania w rożnych sytuacjach dydaktycznych i wychowawczych). 2.Programy nauczania (dostosowane do warunków szkoły i lokalnego rynku pracy), 3.Kwalifikacje merytoryczne i metodyczne nauczycieli.
4
Modernizacja programów nauczania Programy do specjalizacji Autorskie programy nauczania Innowacje i eksperymenty pedagogiczne Unowocześnienie procesu kształcenia
5
Współpraca z uczelniami wyższymi w zakresie wykorzystania pracowników naukowych uczelni w procesie nauczania, organizowania szkoleń, pokazów, ścisła współpraca poszczególnych nauczycieli z konkretnymi pracownikami naukowymi. Dodatkowa praca nauczyciela w zakładzie pracy w zawodzie ściśle związanym z kierunkiem kształcenia. Unowocześnienie procesu kształcenia Kwalifikacje merytoryczne i metodyczne nauczycieli
6
Współpraca z pracodawcami, która może polegać np. na odpłatnym przeszkoleniu grupy nauczycieli w nowych technologiach, stażach z zakładach pracy, współpraca w zakresie realizacji części zajęć na terenie zakładu, gdzie uczniowie uczą się pracując pod kierunkiem nauczyciela ze szkoły i pracownika zakładu pracy. Unowocześnienie procesu kształcenia Kwalifikacje merytoryczne i metodyczne nauczycieli
7
– Szkolenia w zakresie planowania pracy (szczególnie dla początkujących nauczycieli). – Szkolenia z zakresu metodyki kształcenia zawodowego (ściśle dostosowane do potrzeb nauczycieli i posiadające aspekt praktycznego wykorzystania). – Doradztwo i konsultacje ekspertów z poza szkoły (doradców metodycznych, konsultantów, psychologów, pedagogów). Unowocześnienie procesu kształcenia Kwalifikacje merytoryczne i metodyczne nauczycieli
8
– Realizacja programów i przedsięwzięć przy udziale eksperta zewnętrznego (ekspert bezpośrednio uczestniczy w opracowywaniu i wdrażaniu różnych programów). –Studia podyplomowe. Unowocześnienie procesu kształcenia Kwalifikacje merytoryczne i metodyczne nauczycieli
9
Dostosowanie kształcenia do potrzeb rynku pracy Związanie szkoły z zakładami pracy i realizacja części zajęć w takim zakładzie (nie tylko praktyki zawodowe). Uruchomienie klas, w których jednocześnie uczy się w kilku zawodach (zajęcia ogólnokształcące realizowane są z całą klasą, a zajęcia zawodowe prowadzone osobno dla każdego zawodu).
10
Poprawa efektywności uzyskiwania dyplomów potwierdzających kwalifikacje zawodowe Zebranie danych o egzaminie i wynikach. Analiza standardu egzaminacyjnego. Analiza arkusza egzaminacyjnego. Analiza i zestawienie wyników egzaminów.
11
Poprawa efektywności uzyskiwania dyplomów potwierdzających kwalifikacje zawodowe Organizowanie próbnych egzaminów. Zastępowanie typowych klasówek testami. Stosowanie metod kształcenia sprzyjających kształtowaniu umiejętności opracowywania projektów. Modernizacja programu nauczania tak, aby znaleźć dodatkowe godziny na przygotowanie uczniów do egzaminu.
12
Poprawa efektywności uzyskiwania dyplomów potwierdzających kwalifikacje zawodowe Przystosowanie struktury wybranych lekcji na taką, która uczy rozwiązywania konkretnych zadań określonych w standardzie (np. zajęcia z opracowywania różnych harmonogramów, schematów blokowych, algorytmów).
13
Zorganizowanie wewnętrznego systemy doradztwa edukacyjno-zawodowego i metodycznego Opracowanie i wdrożenie programu przygotowania szkolnych doradców metodycznych. Opracowanie i wdrożenie programu doradztwa edukacyjnego i zawodowego na poziomie ponadgimnazjalnych szkół zawodowych.
14
BIURO PROJEKTU Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Gen. J. Sowińskiego 68, p. 35 70-236 Szczecin tel.: 091/435 06 29 e-mail: biuro@nauczyciele.org.pl www.nauczyciele.org.pl
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.