Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMałgorzata Jawor Został zmieniony 10 lat temu
1
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach mgr Anna Szyszkowska
2
Ankieta była przeprowadzona w listopadzie 2007r.
Ankieta była anonimowa. Grupa badawcza 102 osoby.
3
Cel: Badanie jak uczniowie naszej szkoły radzą sobie z konfliktami
4
„Konflikt jest nieodłącznym elementem, życia każdego z nas
„Konflikt jest nieodłącznym elementem, życia każdego z nas. Niezależnie od wieku, płci czy koloru skóry wszyscy jesteśmy na niego narażeni„ dr Robert Wierzbiński
5
Wyniki ankiety: 1. Płeć
6
2. Czy według Ciebie istnieją w szkole konflikty:
7
3. Co wywołuje konflikty pomiędzy ludźmi (wybierz max 2 odpowiedzi):
8
4. W jaki sposób Ty rozwiązujesz konflikty?
(pytanie otwarte) rozmowa unikanie negocjacje kompromis zrozumienie siła
9
5. Czy radzisz sobie z rozwiązywaniem konfliktów?
10
6. Jaką postawę reprezentujesz podczas sytuacji konfliktowych?
11
7. Z jakim rodzajem konfliktu najczęściej masz do czynienia:
12
8. Jak oceniasz atmosferę między uczniami w Twojej klasie?
13
9. Jak oceniasz poziom komunikowania się i przepływ informacji wewnątrz klasy, szkoły?
14
10. Jakie uczucia najczęściej towarzyszą Ci w czasie konfliktu (wybierz 2):
15
Działania podejmowane przez ludzi w sytuacji konfliktu zależą od:
cech osobowościowych, temperamentalnych oraz tego, jak ważny jest dla nich przedmiot konfliktu
16
Zasadniczo wyróżnia się pięć stylów działania w sytuacji konfliktu:
1. Unikanie 2. Łagodzenie 3. Konkurencja 4. Kompromis 5. Kooperacja
17
Postawy wobec sytuacji konfliktowej wśród ankietowanych:
18
UNIKANIE – 23 osoby - ignoruje konflikt - pomija go milczeniem - odwleka jego rozwiązanie - wycofuje się z miejsca gdzie odbywa się konflikt - przekonuje siebie i innych, że nic się nie wydarzyło
19
ŁAGODZENIE – 25 osób postępuje zgodnie z interesem strony przeciwnej
rezygnuje z własnych celów z uwagi na obawę utraty dobrych stosunków z innymi obawia się osamotnienia
20
rozwiązuje konflikt akceptując cele drugiej strony
KOOPERACJA osób rozwiązuje konflikt akceptując cele drugiej strony nie rezygnuje z własnych przekonań zakłada, że zawsze można znaleźć rozwiązanie ,które usatysfakcjonuje obie strony konfliktu szuka przyczyn sporu, którymi najczęściej jest błędna komunikacja lub jej brak
21
Pozytywne strony konfliktu
rozluźnienie utartych zwyczajów, sztywnych schematów zachowań daje możliwość poszerzenia samowiedzy stanowi okazję na wypracowanie nowych lepszych sposobów komunikowania się buduje więź między partnerami jest okazją do przyjrzenia się własnemu stylowi komunikacji
22
„Konflikt jest czasem nieunikniony… wcześnie dostrzeżony i odpowiednio potraktowany służy integracji” prof. Janusz Grzelak
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.