Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWisia Strojna Został zmieniony 10 lat temu
1
WYBÓR ŚRODKA SMAROWEGO
2
WSTĘP – WYBÓR ŚRODKA SMAROWEGO POSTĘPOWAĆ ZGODNIE Z INSTRUKCJĄ OBSŁUGI –SPECYFIKACJA KLASY JAKOŚCI –SPECYFIKACJA KLASY LEPKOŚCI KLASA JAKOŚCI I LEPKOŚCI POWINNA BYĆ UMIESZCZONA NA ETYKIECIE ŚRODKA SMAROWEGO WIĘKSZOŚĆ FIRM POSIADA REKOMENDACJE W POSTACI KATALOGÓW LUB STRON INTERNETOWYCH
3
KLASA LEPKOŚCI OKREŚLA ZDOLNOŚĆ DO PŁYNIĘCIA OLEJU W NISKICH I WYSOKICH TEMPERATURACH SAE 10W- 40 USZCZELNIANIE GORĄCEGO SILNIKA POMPOWALNOŚĆ W ZIMIE TYPOWE LEPKOŚCI W POLSKIM KLIMACIE –15W- 40 CAŁY ROK – 5W - 40 CAŁY ROK – 0W/5W – 30OSZCZĘDZANIE PALIWA – GŁÓWNIE NOWSZE MODELE
4
TEMPERATURA OTOCZENIA WARUNKUJE DOBÓR LEPKOŚCI PODSTAWA – KLASYFIKACJA SAE J300 JEDNOSEZONOWE –JEDNA KLASA SAE WIELOSEZONOWE –WIĘCEJ, NIŻ 1 KLASA SAE
5
GATUNEK MIĘDZYNARODOWE SPECYFIKACJE –API –ACEA –ILSAC –JASO SPECYFIKACJE PRODUCENTA KONWENCJONALNE OLEJE SILNIKOWE MOGĄ BYĆ UŻYWANE DO WIĘKSZOŚCI POJAZDÓW, ALE NIE WSZYSTKICH! OLEJE TRANSMISYJNE WYKONYWANE SĄ CZĘSTO JAKO SPECJALNE
6
MIESZANIE OLEJÓW OLEJE SILNIKOWE –PROSTA ODPOWIEDŹ - TAK –OLEJE BAZOWE I DODATKI SĄ ZOPTYMALIZOWANE –JEŚLI MOŻLIWE DOLEWAĆ TEGO SAMEGO OLEJU OLEJE PRZEKŁADNIOWE –NIEKTÓRZY PRODUCENCI PRZEKŁADNI ODRADZAJĄ –JEŚLI MOŻLIWE DOLEWAĆ TEGO SAMEGO OLEJU
7
SPRAWDZANIE POZIOMU, DOLEWKI OPTYMALNIE –RAZ NA TYDZIEŃ –PRZY TANKOWANIU –CO 1000 km JEŻELI ZAPALA SIĘ LAMPKA ALARMOWA CIŚNIENIA OLEJU ISTNIEJE RYZYKO NATYCHMIASTOWEGO USZKODZENIA SILNIKA DOLEWKI PONAD POZIOM MAKSYMALNY MOGĄ DOPROWADZIĆ W EKSTREMALNEJ SYTUACJI DO USZKODZENIA SILNIKA I KATALIZATORA
8
USTAWIĆ POJAZD NA PŁASKIM PODŁOŻU ODCZEKAĆ 5 MINUT OD WYŁĄCZENIA SILNIKA. NAJBEZPIECZNIEJSZY ODCZYT Z BAGNETU PRZED WŁĄCZENIEM ZIMNEGO SILNIKA WYTRZEĆ BAGNET, WSUNĄĆ I NATYCHMIAST WYJĄĆ ODCZYT POPRAWNY MIEŚCI SIĘ MIĘDZY MAX I MIN JEŚLI POZIOM PONIŻEJ MIN – DOLEWKA DO POZIOMU MAX PROCEDURA SPRAWDZANIA POZIOMU OLEJU
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.