Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWioletta Natkaniec Został zmieniony 10 lat temu
3
I.Konkurs Co jest dla mnie najważniejsze (luty 2012) II.Publikacja w Przeglądzie Edukacyjnym (marzec – kwiecień 2012) III.Konkurs Literacki List do Janusza Korczaka (czerwiec2012) IV.Przedstawienie Sen ucznia (czerwiec 2012) V.Projekt teatralno – muzyczny Wehikuł Czasu (czerwiec 2012) VI.Festiwal Czterech Kultur – Kultura Żydowska (czerwiec 2012) VII.Janusz Korczak w oczach dzieci – konkurs plastyczny (czerwiec 2012) VIII. Ogólnopolski zlot szkół im. Janusza Korczaka (wrzesień 2012r) IX.Happening – Czy znacie prawa dziecka?(wrzesień 2012) X.Prezentacja multimedialna – Z głębokości wołam… (czerwiec 2012) XI.Projekt edukacyjny - pt.,,Jak kochać dziecko, czyli pod skrzydłem życzliwości organizowany w ramach obchodów Roku Janusza Korczaka
4
W lutym rozpoczęliśmy przygotowania do konkursu "Co jest dla mnie najważniejsze? Wartości Janusza Korczaka w XXI wieku", organizowanego przez Kuratorium Oświaty w Kielcach i Grupę Edukacyjną S.A. Tematem konkursu było stworzenie przez grupę uczniów, pod kierunkiem nauczycieli albumu opisującego najważniejsze dla nas wartości Janusza Korczaka, aktualne we współczesnym świecie." Nasza twórczość została nagrodzona – otrzymaliśmy Nagrodę Specjalną Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty.
6
List do Janusza Korczaka - Łódzki Konkurs Literacki Z okazji Roku Korczakowskiego Integracyjna Szkoła Podstawowa nr 67 zaproponowała konkurs List do Janusza Korczaka adresowany do łódzkich szkół podstawowych.
7
Napłynęło wiele zgłoszeń. Jury, którego przewodniczącą była p. Anna Mroczek- dyrektor Regionalnego Centrum Polityki Społecznej wskazało 5 prac uczniowskich, którym przyznano I, II, i III miejsca oraz dwa wyróżnienia. Nagrody wręczał gość honorowy st. wizytator p. Teresa Lasota reprezentująca Kuratorium Oświaty w Łodzi.
8
Sen ucznia Przedstawienie w oparciu o książkę Janusza Korczaka Król Maciuś Pierwszy
9
WEHIKUŁ CZASU Droga do niego wiodła przez galerię prac uczniowskich zatytułowanych Dzieci – Korczakowi. Czułe tony muzyki klezmerskiej dobiegające zza szeroko otwartych wrót wehikułu przyzywały do zupełnie innego świata…
10
WEHIKUŁ CZASU
11
Każda klasa przygotowała stoisko tematyczne związane z wybranym elementem kultury żydowskiej. Pojawiły się m.in. przysmaki kuchni żydowskiej (przygotowane przez uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 1 wŁodzi), tradycje i obrzędy, sławni ludzie czy zabawy dzieci żydowskich. Chcąc uczcić Dzień Patrona, zorganizowaliśmy wyjątkową uroczystość - SZKOLNY FESTIWAL CZTERECH KULTUR pod hasłem KULTURA ŻYDOWSKA Wiedza uczniów na temat kultury żydowskiej wciąż jest bardzo uboga, a my, jako kontynuatorzy idei korczakowskiej, pragniemy zrozumieć naszego patrona jak najlepiej. Postanowiliśmy zatem dowiedzieć się więcej, odwołując się do jego korzeni.
14
Janusz Korczak w oczach dzieci w oczach dzieci
15
Udział w Ogólnopolski m Zlocie Szkół im. Janusza Korczaka Ogólnopolski zlot szkół imienia Janusza Korczaka, który odbył się w Kielcach w dniach 17 – 18 września br. Na tę uroczystość stawiło się 63 przedstawicieli szkół korczakowskich z 12 województw Polski, w tym reprezentantki naszego gimnazjum i szkoły podstawowej: uczennice klasy IIIb i VIb z opiekunami panią Iwoną Michałowską i Magdaleną Reczulską Najważniejszym punktem programu był Marsz jedności szkół noszących imię Janusza Korczaka. Przy dźwiękach orkiestry dętej, uczestnicy maszerowali głównymi ulicami miasta, dumnie reprezentując imię swojej szkoły.
16
Udział w Ogólnopolski m Zlocie Szkół im. Janusza Korczaka
18
Czy znacie prawa dzieckaCzy znacie prawa dziecka - przemarsz ulicami Retkini Uczniowie szkoły podstawowej i gimnazjum zorganizowali MARSZ INTEGRACYJNY. Radosny pochód dzieci pod wodzą Janusza Korczaka pojawił się na ulicach Retkini. Maszerujący przygotowali transparenty z fragmentami Prośby dziecka Starego Doktora, które zwracały uwagę na ważne aspekty wychowania małego człowieka. Dzieci przykuwały wzrok kolorowymi strojami, balonikami i chorągiewkami.
19
Czy znacie prawa dziecka ?Czy znacie prawa dziecka ? - przemarsz ulicami Retkini Celem maszerujących były mosty przecinające główną ulicę Retkini, które symbolizowały granice między epokami. Przekroczenie pierwszego mostu oznaczało powrót do przeszłości, a pokonanie kolejnego pojawienie się Janusza Korczaka w czasach współczesnych. Kolejnym etapem były gry i zabawy z epoki Starego Doktora, które przygotowali gimnazjaliści. Znalazły się wśród nich wyścigi w parach, gra w klasy czy zmagania ze skakanką. Uroczystości przypatrywały się lokalne media z telewizji TOYA.
20
Prezentacja multimedialna p. Agaty Kwiatkowskiej pt. Z głębokości wołam… Poświęcona przesłaniu jakie zostawił przyszłym pokoleniom Janusz Korczak W prezentacji ukazano podobieństwo marzeń, trosk i radości dnia codziennego współczesnych dzieci i wychowanków Domu Sierot z ul. Krochmalnej. tak samo cieszy nas ruch,
21
Projekt edukacyjny pt.,,Jak kochać dziecko, czyli pod skrzydłem życzliwości przygotowany we współpracy z Łódzkim Kuratorium Oświaty w ramach obchodów Roku Janusza Korczaka Realizacja projektu odbyła się na pięciu scenach Teatru Jaracza w Łodzi, Skierniewicach, Sieradzu, Piotrkowie Trybunalskim, Radomsku. 5 półtoragodzinnych koncertów -dla blisko 1800 osób- dla których wykonano mini koncert listów, film,, prezentację, spektakl, konferansjerkę.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.