Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKrystyna Cybulski Został zmieniony 10 lat temu
1
PROJEKT BUDŻETU MIASTA TCZEWA NA 2010 ROK.
2
ZRÓWNOWAŻENIE BUDŻETU Projekt budżetu miasta na 2010 rok został zrównoważony na poziomie Wpływy budżetowe tworzą dochody w wysokości – 130 273 599 zł oraz przychody w wysokości – 37 487 000 zł. Na stronę wydatkową składają się wydatki – 163 510 599 zł oraz rozchody w wysokości – 4 250 000 zł. – 167 760 599 zł. – 167 760 599 zł.
3
Deficyt – wydatki wyższe od dochodów. Na koniec roku 2008 budżet miasta zamknął się deficytem w kwocie –10 891 786 zł. Według stanu na 30.09.2009 roku w budżecie miasta planowany jest deficyt w kwocie –23 808 058 zł. W projekcie budżetu na 2010 rok zakłada się deficyt w kwocie –33 237 000 zł. –33 237 000 zł. DEFICYT BUDŻETU W LATACH 2008 – 2010
4
Według stanu na 31.12.2008r. zadłużenie miasta wynosiło –14 700 000 zł. co stanowi 10,75 % dochodów wykonanych. Według stanu na 31.12.2009r. zadłużenie miasta wyniesie –30 750 000 zł. co stanowi 23,47 % planowanych dochodów. W projekcie budżetu na 2010 rok zakłada się zadłużenie miasta w kwocie –68 237 000 zł. co stanowić będzie 52,38 % planowanych dochodów. ZADŁUŻENIE BUDŻETU MIASTA W LATACH 2008 – 2010
5
DOCHODY Dochody ogółem – 130 273 599 zł z tego: - własne – 70 081 094 zł, - własne – 70 081 094 zł, - subwencja – 33 534 050 zł, - dotacje – 19 940 450 zł, - dotacje – 19 940 450 zł, - środki zewn.– 6 718 005 zł. 15,31 % 53,79 % 25,74 % 5,16 %
6
Dochody w latach 2008-2010 wg źródeł powstawania
7
DOCHODY WŁASNE Udziały w podatkach dochodowych zostały zaplanowane w kwocie – 31 460 209 zł z tego: - udział w podatku dochodowym - udział w podatku dochodowym od osób fizycznych – 29 960 209 zł, od osób fizycznych – 29 960 209 zł, - udział w podatku dochodowym - udział w podatku dochodowym od osób prawnych – 1 500 000 zł. od osób prawnych – 1 500 000 zł. Podatki i opłaty lokalne zostały zaplanowane w kwocie – 27 648 500 zł z tego: - podatek od nieruchomości - podatek od nieruchomości – 21 300 000 zł, - podatek od czynności cywilnoprawnych – 2 050 000 zł, - podatek od czynności cywilnoprawnych – 2 050 000 zł, - podatek od środków transportowych – 730 000 zł, - podatek od środków transportowych – 730 000 zł, - pozostałe podatki i opłaty – 3 568 500 zł. - pozostałe podatki i opłaty – 3 568 500 zł. Dochody z mienia komunalnego zostały zaplanowane w kwocie – 6 781 000 zł z tego: - wpływy ze sprzedaży mienia - wpływy ze sprzedaży mienia – 2 730 000 zł, - dochody z najmu i dzierżawy – 2 785 000 zł, - dochody z najmu i dzierżawy – 2 785 000 zł, - wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie, - wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie, użytkowanie wieczyste użytkowanie wieczyste – 1 226 000 zł, – 1 226 000 zł, - przekształcenie na własność – 40 000 zł. - przekształcenie na własność – 40 000 zł. Pozostałe dochody zostały zaplanowane w kwocie – 4 191 385 zł w tym : - dochody pozyskiwane przez gminne - dochody pozyskiwane przez gminne jednostki budżetowe takie jak ZUK, jednostki budżetowe takie jak ZUK, TCSiR, MOPS, CWRDW, CED, TCSiR, MOPS, CWRDW, CED, szkoły i gimnazja szkoły i gimnazja – 2 524 245 zł, - odsetki na rachunkach bankowych – 520 000 zł, - odsetki na rachunkach bankowych – 520 000 zł, - pozostałe dochody - pozostałe dochody – 1 147 140 zł. – 1 147 140 zł.
8
SUBWENCJA OGÓLNA Subwencja ogólna zaplanowana została w kwocie – 33 534 050 zł w tym: - część oświatowa stanowi kwotę - część oświatowa stanowi kwotę – 29 489 532 zł, – 29 489 532 zł, - część wyrównawcza stanowi kwotę - część wyrównawcza stanowi kwotę – 3 347 739 zł, – 3 347 739 zł, - część równoważąca stanowi kwotę - część równoważąca stanowi kwotę – 696 779 zł. – 696 779 zł.
9
DOTACJE CELOWE Dotacje celowe zaplanowane zostały w kwocie – 19 940 450 zł w tym: - zadania zlecone– 17 367 850 zł, - zadania zlecone– 17 367 850 zł, - zadania własne– 2 478 600 zł, - zadania własne– 2 478 600 zł, - zwroty dotacji i zadania - zwroty dotacji i zadania realizowane na realizowane na podstawie porozumień– 94 000 zł. podstawie porozumień– 94 000 zł.
10
WYDATKI Wydatki ogółem – 163 510 599 zł z tego: - bieżące – 120 859 529 zł, - bieżące – 120 859 529 zł, - majątkowe – 42 651 070 zł. 73,92 % 26,08%
11
Wydatki wg układu klasyfikacyjnego 18,76% 7,69% 8,48% 29,53% 17,98% 5,59% 3,52% 2,23%
12
Wydatki w latach 2008-2010 wg ważniejszych działów
13
Dział 600 – Transport i łączność 68,93% 21,44% 9,63% Wydatki w dz. 600 – Transport i łączność – 30 683 890 zł. Lokalny transport zbiorowy – 2 953 890 zł. – 2 953 890 zł. Drogi publiczne powiatowe – 6 580 000 zł. – 6 580 000 zł. Drogi publiczne gminne –21 150 000 zł, –21 150 000 zł, w tym: - bieżące utrzymanie dróg gminnych – 1 800 000 zł, - bieżące utrzymanie dróg gminnych – 1 800 000 zł, - wydatki majątkowe - wydatki majątkowe –19 350 000 zł. –19 350 000 zł. 18,76%
14
Wydatki w dz. 700 – Gospodarka mieszkaniowa – 12 577 000 zł. Kwota na dotację dla ZGKZM – 1 600 000 zł. – 1 600 000 zł. Gospodarka gruntami i nieruchomościami – 5 877 000 zł, w tym: - wypłaty odszkodowań, wyceny - wypłaty odszkodowań, wyceny nieruchomości, opłaty, koszty prac nieruchomości, opłaty, koszty prac geodezyjnych, podatki geodezyjnych, podatki – 1 840 000 zł, – 1 840 000 zł, - wydatki majątkowe - wydatki majątkowe – 4 037 000 zł. Pozostała działalności (wydatki majątkowe) – 5 100 000 zł. – 4 037 000 zł. Pozostała działalności (wydatki majątkowe) – 5 100 000 zł. Dział 700 – Gospodarka mieszkaniowa 46,73% 40,55% 12,72% 7,69%
15
Dział 750 – Administracja publiczna Wydatki w dz. 750 – Administracja publiczna wynoszą – 13 867 340 zł, w tym : - wydatki Urzędu Miejskiego - wydatki Urzędu Miejskiego – 11 071 900 zł, – 11 071 900 zł, - środki dot. realizacji zadań zleconych - środki dot. realizacji zadań zleconych i powierzonych – 351 000 zł, i powierzonych – 351 000 zł, - Rada Miejska – 415 500 zł, - Rada Miejska – 415 500 zł, - promocja jednostek samorządu - promocja jednostek samorządu terytorialnego – 743 240 zł, terytorialnego – 743 240 zł, - pozostała działalność - pozostała działalność – 1 285 700 zł. – 1 285 700 zł. 79,84% 2,53% 3,00% 5,36% 9,27% 8,48%
16
Dział 801 – Oświata i wychowanie Wydatki w dz. 801 – oświata i wychowanie – 48 292 321 zł. w tym : - wydatki na szkoły podstawowe – 24 354 721 zł – 24 354 721 zł - wydatki na przedszkola – 7 540 400 zł, – 7 540 400 zł, - wydatki na gimnazja – 14 720 500 zł, – 14 720 500 zł, - wydatki na działalność CED – 1 291 800 zł, – 1 291 800 zł, - pozostałe wydatki– 384 900 zł. 50,43% 15,61% 30,48% 2,68% 0,80% 29,53%
17
Wydatki finansowane z budżetu miasta wynoszą – 9 818 700 zł w tym m.in.: wypłata dodatków mieszkaniowych, wypłata dodatków mieszkaniowych, utrzymanie MOPS-u, usługi utrzymanie MOPS-u, usługi opiekuńcze, dotacje dla organizacji opiekuńcze, dotacje dla organizacji pozarządowych, opłata za pobyt w pozarządowych, opłata za pobyt w Domach Pomocy Społecznej, Domach Pomocy Społecznej, wypłaty zasiłków celowych, wypłaty zasiłków celowych, okresowych i pomocy w naturze, okresowych i pomocy w naturze, dożywianie dzieci i dorosłych. dożywianie dzieci i dorosłych. Wydatki finansowane z budżetu państwa wynoszą – 19 573 410 zł i są przeznaczone m.in. na: funkcjonowanie ośrodków wsparcia, funkcjonowanie ośrodków wsparcia, świadczenia rodzinne, zaliczkę świadczenia rodzinne, zaliczkę alimentacyjną, składki na alimentacyjną, składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, specjalistyczne usługi opiekuńcze, specjalistyczne usługi opiekuńcze, wypłaty zasiłków stałych. wypłaty zasiłków stałych. Dział 852 – Pomoc społeczna 33,71% 66,29% Wydatki w dz. 852 – pomoc społeczna – 29 392 110 zł. – 29 392 110 zł. 17,98%
18
Domy Pomocy Społecznej oraz Ośrodki Wsparcia – 3 206 800 zł, Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpie- czenia społeczne – 15 993 070 zł, Zasiłki i pomoc w naturze – 3 515 000 zł, – 3 515 000 zł, Dodatki mieszkaniowe – 2 500 000 zł, – 2 500 000 zł, MOPS – 3 440 400 zł, Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze – 1 236 000 zł, Pozostałe – 700 000 zł. Dział 852 – Pomoc społeczna 10,48% 11,49% 52,28% 8,17% 11,25% 4,04% 2,29% 17,98%
19
Wydatki w dz. 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska – 9 138 053 zł. – 9 138 053 zł. Utrzymanie zieleni w miastach i gminie – 1 400 000 zł. Schroniska dla zwierząt – 178 000 zł. – 178 000 zł. Oświetlenie ulic, placów i dróg – 2 700 000 zł. – 2 700 000 zł. Wydatki bieżące ZUK – 2 790 000 zł. Pozostałe wydatki – 2 790 000 zł. Pozostałe wydatki – 2 070 053 zł. – 2 070 053 zł. Dział 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 29,55% 30,53% 15,32% 22,65% 1,95% 5,59%
20
Wydatki w dz. 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego – 5 748 820 zł. – 5 748 820 zł. Zadania w zakresie kultury – 302 200 zł. Dotacja dla CKiS – 1 900 000 zł. – 1 900 000 zł. Dotacja dla MBP – 1 800 000 zł. – 1 800 000 zł. Ochrona zabytków – 30 000 zł. Wydatki CWRDW – 30 000 zł. Wydatki CWRDW – 1 716 620 zł. – 1 716 620 zł. Dział 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 31,31% 0,52% 33,05% 29,86% 5,26% 3,52%
21
Wydatki w dz. 926 – Kultura fizyczna i sport – 3 647 400 zł. Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu – 501 000 zł. Wydatki TCSiR – 3 146 400 zł. – 3 146 400 zł. Dział 926 – Kultura fizyczna i sport 86,26% 13,74% 2,23%
22
SERDECZNIE DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.