Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałSerafina Trojnar Został zmieniony 10 lat temu
1
Dzieci na rowerkach Dziadkowie na trójkołowcach Randy Rzewnicki, PhD
3
www.ecf.com 3 Ruch rowerowy jako system: element systemu transportowego Systemy rowerów publicznych Rowery i transport publiczny Parkingi dla rowerów Łatwy dostęp do informacji Logistyka rowerowa Drogi dla rowerów
4
Sadzanie dzieci na rowerach a babcie i dziadków na trójkołowcach Jak prowadzić kampanie, na których wszyscy zyskują Z podziękowaniami dla Raymonda FISMER Menadżera projektu LIFE CYCLE w Niemieckiej Federacji Cyklistów
6
Miasta, cykliści, zdrowie publiczne, & AMOR 1.Aveiro, Portugalia Rowerem po zakupy, do pracy i szkoły, + 2.Kraków, Polska Rowerem do pracy, szkoły i na uniwersytet 3.UK – CTC Zalecenie lekarzy: Nauka jazdy rowerem 4.Belgia – Rowerem do pracy– (kampania krajowa) 5.Węgry- Rowerem do pracy– (kampania krajowa) 6.Niemcy–Odkryj miasto na rowerze!(kampania krajowa) 7.Lichtenstein – Rowerem po zakupy, Nauka dzieci 8.Słowenia– Społeczności lokalne, Seniorzy i dzieci + (kampania krajowa) 9.Austria - Przedszkola i szkoły
7
Oferta projektu LifeCycle Od kołyski aż po grób a nawet dłużej Promocja korzystania z rowerów w 9 krajów Zestaw dobrych praktyk Podręcznik Jak to robić Pomoc w korzystaniu z niego – Warsztaty szkoleniowe
8
Jak twoje działania uczynić przykładem najlepszej praktyki Warsztat szkoleniowy CEL: Pozyskiwanie praktycznej wiedzy Uczenie się przez praktykę PROCES Dzielenie się doświadczeniem, dostosowywanie do lokalnych warunków PRODUKT: Opracowanie modelowego projektu w ramach małej grupy
9
Narzędzia projektu Life Cycle jak prowadzić kampanie rowerowe:
10
Kroki stosowane w podejściu Life Cycle identyfikacja grupy docelowej ustalenie sposobów docierania do niej znalezienie partnerów wybór rodzaju działania opracowanie wstępnego planu działań przegląd, analiza, poprawianie w ramach kolejnego cyklu działań Jak prowadzić kampanie rowerowe
11
Codzienne korzystanie z roweru we wszystkich grupach wiekowych
12
Rodziny i szkoły Seniorzy i zdrowie dorośli Trzy główne grupy docelowe :
13
Codzienne korzystanie z roweru we wszystkich grupach wiekowych Seniorzy i zdrowie dorośli Rodziny i szkoły Określ swoją (główną) grupę docelową Co wiesz na temat potrzeb mobilności i zachowań komunikacyjnych osób z tej grupy?
14
Kroki stosowane w ramach podejścia Life Cycle Określ grupę docelową Ustal, jak docierać do niej z komunikatami kampanii
15
Korzystanie z roweru jako nawyk na całe życie Projekt LifeCycle koncentruje się na zmianie zachowań indywidualnych (pojedynczych osób) Pozytywne skojarzenie emocjonalne Eksperymentalna zmiana zachowania Okoliczności sprzyjające zmianie zachowań
16
Zmiana sytuacji życiowej oraz/lub stosunku do aktywności fizycznej Pierwsza stała praca (lub praktyka zawodowa) Zmiana miejsca zamieszkania/ przeprowadzka Nowa praca/ nowy rodzaj pracy Utrata prawa jazdy lub samochodu Opieka nad członkiem rodziny Przejście na emeryturę Obowiązki społeczne lub nowe formy spędzania czasu wolnego Konsekwencje choroby Wyniki badań okresowych Kosekwencje siedzącego stylu życia Oczekiwanie /urodziny dziecka Początek przedszkola Dziecko uczy się jeździć rowerem Pójście do pierwszej klasy szkoły podstawowej Prawo jazdy rowerem dla dzieci Początek szkoły średniej Uzyskanie prawa jazdy Początek studiów w szkole wyższej Okoliczności sprzyjające zmianie
17
Kroki stosowane w podejściu Life Cycle Określ grupę docelową Zastanów się jak/ kiedy zwrócić się do niej z komunikatami kampanii Wybierz moment zmiany, sprzyjającą okoliczność, którą chcesz wykorzystać aby zwrócić się do wybranych osób
18
Partnerami mogą być organizacje, instytucje, firmy, stowarzyszenia,... Partnerzy mogą pomagać w ramach aktywnej współpracy, przy rozpowszechnianiu informacji, w charakterze sponsorów, jako osoby przekazujące komunikaty informacyjne,... Kroki stosowane w podejściu Life Cycle Określ grupę docelową Zastanów się, jak komunikować się z nimi Znajdź partnerów
19
Kroki w podejściu Life Cycle Określ grupę docelową Zastanów się, jak się do niej zwracać Znajdź partnerów W docelowym obszarze Media Zdrowie? Sponsorzy? ? Określ pewnych istotnych partnerów (burza mózgów)
20
Kroki w podejściu Life Cycle określ grupę docelową ustal jak się do niej zwracać znajdź partnerów wybierz rodzaj działania Podręcznik najlepszych praktyk projektu Life Cycle
21
Darmowy podręcznik elektroniczny www.LifeCycle.cc Europa i świat Anglo-centryczny! Wykorzystujący internet – aktualizowany na bieżąco Kontakty Informacje dodatkowe
22
Wybrane NAJLEPSZE PRAKTYKI Wynajem przyczepek dla dzieci i wózków dziecięcych, Cambridge (UK) Ruch do szkoły, Quebec (Kanada) Zakupy: Bike Bells Ringing, Flandria (BE) Badania Andersena, i innych 2000 (DK)
23
Bezpiecznie na siodełku szkolenie dla dzieci Rodziny uczą się razem Każde dziecko szkolone z 1 z rodziców Ich dobry przykład jest dużo ważniejszy niż jakiekolwiek słowa. Kto taki projekt zrealizował? VCL Lichtenstein
24
Słowenia w ruchu CINDI - Polityka zdrowia publicznego w praktyce Wszystkie grupy wiekowe– przekrój całego okresu życia Wieś i miasto Wiele programów promujących codzienną aktywność fizyczną
25
JAZDA ROWEREM - KONKURS PLASTYCZNY Dla przedszkoli Jelka & Beltinci Sztuka dziecięca w ratuszu miasta Ljubljana Dni bez samochodu 2009 & 2010
26
WPROWADZENIE DO JAZDY ROWEREM DLA DZIECI PRZEDSZKOLNYCH PARTNERZY Federacja Sportu Ljubljany oraz Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego
27
FGM-AMOR Mobilność w przedszkolach Zaczynaj młodo!
28
Jazda rowerem do przedszkola -Loteria rowerowa -Wypożyczanie przyczepek rowerowych dla dzieci
29
Pozytywne emocje kojarzące się z jazdą rowerem -Certyfikat: Potrafię jeździć rowerem -Historyjki obrazkowe o tematyce rowerowej
30
UK: Piękność i rower
31
Węgry: Rowerem do pracy
32
Belgia: Rowerem do pracy
33
Liechtenstein: Rowerem i pieszo po zakupy
34
Niemcy: Przejazdy nowych mieszkańców
35
UK: Rowerem po zdrowie
36
Kroki w podejściu Life Cycle określ grupę docelową, naucz się kontaktować się z nią, znajdź partnerów, wybierz rodzaj akcji/kampanii opracuj wstępny plan działań (optymalizuj go w kolejnych cyklach) Opracuj swój własny projekt modelowy!
37
Pewne kluczowe pytania: Grupa docelowa Poziom lokalny, regionalny, ogólnokrajowy Skala czasu, ciągłe kampanie / doraźne działania partnerzy Jak się do nich zwracać i jak ich angażować finanse początek / długi okres personel, zespół, kwalifikacje Sposoby rozpowszechniania informacji: internet, materiały drukowane, poczta pantoflowa,... Przyszłe rozszerzanie skali działania Możliwe przeszkody
38
Ewaluacja/ Informacja zwrotna
39
Co jest w środku? szanse przykłady analiza wyjaśnienia krok po kroku sugestie… Elektroniczny podręcznik Za darmo
40
randy@ecf.com www.ecf.com www.cyclelogistics.eu www.lifecycle.cc DO ŚCIĄGNIĘCIA ZA DARMO Zestaw Najlepszych Praktyk & Podręcznik podejmowania działań na rzecz promocji korzystania z rowerów
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.