Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałGrażyna Ulanowski Został zmieniony 10 lat temu
1
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
dr Piotr Ratajczyk
2
Nazywam się: Piotr Ratajczyk
gsm
3
Road mapa (=składowa jest wynikową, wynikowa składową)
Wysoki poziom innowacyjności, kreatywności i inwencji Aktywna rola w rozwoju rynku, technologii, regionu, firm, klastra Efektywna współpraca i komunikacja (=czyli jaka?) Inwestycje na każdym etapie, w każdym obszarze Jeden za wszystkich wszyscy za jednego? Specyficzna komunikacja marketingowa Doświadczona kadra zarządzająca Wsparcie (wewnętrzne i zewnętrzne) (…) Model korzyści nie jest symultaniczny i nie pojawia się samoistnie
4
Nie szukaj tylko wzrostu,… …szukaj rozwoju
5
Wyróżniki korzyści Platforma technologii (=produkcja, wewnętrzny leasing, OUT|Insourcing, ICT) Platforma inicjatyw (=pomysłów, projektów, inwestycji) Wewnętrzna giełda (=pracy, projektów, kompetencji, zasobów, inwestycji, zleceń, zakupów, sprzedaży, pomysłów) Interakcja Match.maker Think.tank
6
Typologia korzyści (=to nie jest ranking)
Czas, tempo (=time to market) Ideizacja, konceptualizacja, wdrożenia, wykonanie, egzekucja = działanie, Możliwości, szanse, wyzwania, Finansowe (koszty, inwestycje, przychody, ryzyko, INWESTYCJE), Technologiczne, Organizacyjne, (…)
7
Korzyści # 1 Nie jesteśmy sami! Współpraca + konkurencja = kooperancja
Zasoby: wymiana, redundancja, zastępowalność, udostępnianie, terminowanie (=czas+koszty+nakłady) Kontakty handlowe, klienci, dostawcy, kooperanci, firmy współpracujące (=tworzymy sieć kontaktów, przyrost wiedzy nowej i dotychczasowej) Szybsza wymiana wiedzy i doświadczeń (=baza wiedzy i doświadczeń oraz model jej wymiany) Dostęp do kapitału finansowego Dostęp do kapitału intelektualnego (=wewnętrzny rynek pracy) Zwiększamy skalę aktywności Możliwość tworzenia bardziej złożonych, zaawansowanych i inteligentnych produktów i ich szybsza oraz pełniejsza komercjalizacja Uzyskujemy wyższą produktywność, ponieważ dzielimy fazy tworzenia i dostarczania wartości na rynek , koszty, kompetencje między siebie, Wspólne inwestycje w know-how, usługi, dostawy, maszyny, etc.
8
Korzyści # 2 Modele transferu, dyfuzji i akceptacji innowacji, technologii, modelowanie biznesowe. Centrum Usług Wspólnych Grupy Zakupowe i Sprzedażowe, Produkcyjne Siła przetargowa i negocjacyjna Zwiększanie ziarnistości (i tworzenie) łańcucha wartości Wizerunek, marka, mar.com Planowanie, strategie, taktyki, doskonalenie operacyjne Benchmarking Dostęp do funduszy UE, innych Możliwości współpracy z innymi klastrami, także zagranicznymi Biegun wzrostu w regionie (=wzmacnianie regionu i budowanie spirali rozwoju
9
Korzyści # 2 Dostęp do wiedzy (=systemu B+R),
Budowa świadomości, wiedzy, kompetencji i motywacji przedsiębiorców. Powstanie nowych rynków zakupu, sprzedaży, wiedzy Wspólne szkolenia (=ucząc się sami, uczymy innych i uczymy siebie) Marketing (=targi, www, materiały promocyjne, kity i sety oraz bundle produktowe) Efekty skali i rozłożenia kosztów, nakładów, wysiłku i ryzyka (…) A Ty jak to widzisz?
10
Pytania? Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.