Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Psychologiczne podstawy przedsiębiorczości
2
Spis treści Zmysły człowieka Pojęcie osobowości człowieka
Typy temperamentów Potrzeby człowieka
3
Psychologiczne podstawy przedsiębiorczości
4
Psychologiczne podstawy przedsiębiorczości
Pojęcie osobowości człowieka Osobowość jest jednym z najważniejszych pojęć w psychologii i oznacza całość zintegrowanych procesów psychicznych człowieka, które ujawniają się w działaniu, ukierunkowanym na realizację określonych celów
5
Psychologiczne podstawy przedsiębiorczości
Typy temperamentów Temperament – jest to wrodzona zdolność do silniejszego lub słabszego przeżywania swojego życia, do silniejszej lub słabszej aktywności psychicznej.
6
Psychologiczne podstawy przedsiębiorczości
Typy temperamentów SANGWINIK typ silny, zrównoważony, ruchliwy - entuzjastyczny, szczery, przyjazny, otwarty, lubi przebywać z ludźmi, żyje teraźniejszością, łatwo przebacza i zapomina nieprzyjemne fakty, łatwo dostosowuje się do zmiennych warunków życia, ma wiele pomysłów, reaguje gwałtownie, emocjonalnie, trudno mu zakończyć rozpoczęte dzieło, szybko „gaśnie", zniechęca się, lubi mówić o sobie FLEGMATYK typ silny, zrównoważony, powolny - spokojny, opanowany, uparty, dobry doradca i słuchacz, wierny i uczciwy przyjaciel, wyraża jedynie przemyślane opinie, nie uzewnętrznia swych uczuć, nie dąży do żadnych zmian w życiu, potrafi pracować wytrwale, niechętnie angażuje się w przedsięwzięcia CHOLERYK typ silny, niezrównoważony - posiada dużą energię życiową, gwałtowny, wybuchowy, szybki, odważny, lubi działać w sposób planowy i przemyślany, jest praktyczny, nie chce przyznać się do popełnionych błędów, choć ich żałuje, podejmuje decyzje za siebie i innych MELANCHOLIK typ słaby - powolny, lubi pozostawać w cieniu wydarzeń, nastrojowy -z przewagą nastrojów ponurych, trudno podejmuje decyzje, podejrzliwy - łatwo go obrazić, ma bogatą, uczuciową, artystyczną duszę, głęboko analizuje zjawiska i sytuacje, wierny przyjaciel, chętnie poświęcający się dla innych
7
Psychologiczne podstawy przedsiębiorczości
Potrzeby człowieka
8
Psychologiczne podstawy przedsiębiorczości
Uczucia w życiu człowieka
9
Psychologiczne podstawy przedsiębiorczości
Uczucia w życiu człowieka
10
Psychologiczne podstawy przedsiębiorczości
Czynniki wpływające na motywy działalności człowieka
11
Psychologiczne podstawy przedsiębiorczości
Motywy w pracy zawodowej oraz działalności gospodarczej
12
Bibliografia. Janina Mierzejewska – Majcherek. Przedsiębiorczość na co dzień. Podręcznik z ćwiczeniami dla zasadniczej szkoły zawodowej. REA. Warszawa 2002. Janina Mierzejewska – Majcherek. Przedsiębiorczość na co dzień. Poradnik metodyczny dla nauczyciela podstaw przedsiębiorczości w zasadniczej szkole zawodowej. REA. Warszawa 2002. Małgorzata Biernacka, Jarosław Korda, Zbigniew Smutek. Podstawy przedsiębiorczości. OPERON. Gdynia 2003. Teresa Buczyńska. Podstawy przedsiębiorczości. Wydawnictwa Szkolne PWN. Warszawa 2003. Zbigniew Makieła, Tomasz Rachwał. Podstawy przedsiębiorczości. Nowa Era. Warszawa.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.