Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
„Bezpieczeństwo w ruchu drogowym”
Projekt KIK 76 „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym” Instytucja Realizująca Komenda Główna Policji PROJEKT WSPÓŁFINASOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ Ekran Powitalny – powitanie Warszawa, r.
2
Podstawowe informacje:
Wartość projektu CHF PLN Dofinansowanie 85 % CHF PLN Instytucja Realizująca: Komenda Główna Policji Partnerzy: Powiaty: Siemiatycki, Suwalski, Wysokomazowiecki, Sulęciński, Międzyrzecki, Strzelecko-drezdenecki, Szwajcarski Instytut Policji Okres realizacji (rzeczowa) lipiec 2012 – grudzień 2014 Wprowadzenie: Aby uniknąć tego (film) realizujemy nasz projekt Film z wypadków
3
Podstawowe informacje:
Cel projektu: Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego wśród najbardziej zagrożonych uczestników ruchu drogowego tj. kierujących jednośladami, osób starszych i pieszych. Zadania: Wyjazdy studyjne, Szkolenia z bezpieczeństwa ruchu drogowego, Zakup 12 samochodów nieoznakowanych, Kampania społeczna, Inwestycje na terenie powiatów, Promocja projektu. Wprowadzenie: Aby uniknąć tego (film) realizujemy nasz projekt Film z wypadków
4
Przedstawiciele Szwajcarii do Polski:
Zadania: Wyjazdy studyjne. Przedstawiciele Szwajcarii do Polski: 1 - wrzesień 2013 r. – Warszawa, województwo podlaskie – 5 osób 2 - październik 2013 r. – Warszawa, województwo lubuskie – 5 osób 3 - wrzesień 2014 r. – Warszawa, województwo podlaskie – 6 osób 4 - październik 2014 r. – Warszawa, województwo lubuskie – 6 osób Przedstawiciele Polski do Szwajcarii: 1 - listopad 2012 r. – przedst. organów centralnych, stowarzyszeń – 14 osób 2 - luty 2013 r. – przedst. województwa lubuskiego, samorząd teryt. – 12 osób 3 - marzec 2013 r. – przedst. województwa podlaskiego, samorząd teryt. – 13 osób 4 - I/II kw r. – do uzgodnienia – 9 osób
5
1 2 3 4 Wprowadzenie: Aby uniknąć tego (film) realizujemy nasz projekt Film z wypadków
6
Wprowadzenie: Aby uniknąć tego (film) realizujemy nasz projekt Film z wypadków
7
1 2 3 Wprowadzenie: Aby uniknąć tego (film) realizujemy nasz projekt Film z wypadków
8
Wprowadzenie: Aby uniknąć tego (film) realizujemy nasz projekt Film z wypadków
9
Wprowadzenie: Aby uniknąć tego (film) realizujemy nasz projekt Film z wypadków
10
Wprowadzenie: Aby uniknąć tego (film) realizujemy nasz projekt Film z wypadków
11
2. Szkolenia z bezpieczeństwa ruchu drogowego, 13 edycji szkoleń,
Zadania: 2. Szkolenia z bezpieczeństwa ruchu drogowego, 13 edycji szkoleń, 1 edycja dla 50 osób – policjanci, przedstawiciele samorządów, zarządców dróg, administracji centralnej. W 4 edycjach biorą udział eksperci strony szwajcarskiej Cel to przeszkolenie 650 osób z całej Polski Forma zajęć: wykłady i warsztaty Szkolenia prowadzi Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej Wprowadzenie: Aby uniknąć tego (film) realizujemy nasz projekt Film z wypadków
12
Wprowadzenie: Aby uniknąć tego (film) realizujemy nasz projekt Film z wypadków
13
3. Zakup 12 samochodów nieoznakowanych, Podstawowe dane techniczne:
Moc ponad 300 KM Napęd 4x4 Wyposażony w wideorejestrator Przyspieszenie od 0 km/h do 100 km/h 5,5 s Kolory – srebrny-2, czarny-5, granatowy-4, brązowy-1 Wprowadzenie: Aby uniknąć tego (film) realizujemy nasz projekt Film z wypadków
14
4. Kampania społeczna Cel: wzrost świadomości kierujących jednośladami, seniorów i pieszych w kwestii rozważnego i ostrożnego korzystania z dróg zgodnie z zasadami określonymi przepisami prawo o ruchu drogowym. Wskaźnik projektu: % wzrost świadomości zagrożeń najbardziej zagrożonych uczestników ruchu drogowego – cel wzrost o 20% Wprowadzenie: Aby uniknąć tego (film) realizujemy nasz projekt Film z wypadków
15
Wprowadzenie: Aby uniknąć tego (film) realizujemy nasz projekt Film z wypadków
16
Wprowadzenie: Aby uniknąć tego (film) realizujemy nasz projekt Film z wypadków
17
5. Inwestycje na terenie powiatów,
Zadania: 5. Inwestycje na terenie powiatów, Dlaczego województwo podlaskie i lubuskie? Największymi zagrożeniami dla mieszkańców woj. lubuskiego są: Brawurowo jeżdżący kierowcy - 38,3% Włamania – 32,7% Agresji ze strony osób pijanych i narkomanów – 25,3% Województwo podlaskie W 2010 roku największy wskaźnik zabitych na 100 wypadków drogowych – 17,2 Lubuskie wg. polskie badanie przestępczości część III Podlaskie wg. wypadki drogowe w Polsce
18
5. Inwestycje na terenie powiatów,
Zadania: 5. Inwestycje na terenie powiatów, Jak wybraliśmy powiaty? Województwo lubuskie Drogi powiatowe Ludność Wypadki Wskaźnik Kolejność POWIAT GORZOWSKI 68065 20 3403 6 POWIAT KROŚNIEŃSKI 56041 22 2547 5 POWIAT MIĘDZYRZECKI 58153 36 1615 2 POWIAT NOWOSOLSKI 86996 7 12428 11 POWIAT SŁUBICKI 46516 9 9168 POWIAT STRZELECKO-DREZDENECKI 49757 31 1605 1 POWIAT SULĘCIŃSKI 35409 21 1686 3 POWIAT ŚWIEBODZIŃSKI 55988 26 2153 4 POWIAT WSCHOWSKI 39168 9792 10 POWIAT ZIELONOGÓRSKI 92160 13165 12 POWIAT ŻAGAŃSKI 81412 18 4522 8 POWIAT ŻARSKI 98266 28 3509 Lubuskie wg. polskie badanie przestępczości część III Podlaskie wg. wypadki drogowe w Polsce Dane za okres od r. do r.
19
5. Inwestycje na terenie powiatów,
Zadania: 5. Inwestycje na terenie powiatów, Jak wybraliśmy powiaty? Województwo podlaskie Drogi powiatowe Ludność Wypadki Wskaźnik Kolejność POWIAT AUGUSTOWSKI 58704 15 3913 6 POWIAT BIAŁOSTOCKI 140550 73 1925 4 POWIAT BIELSKI 58091 9681 9 POWIAT GRAJEWSKI 49207 11 4473 8 POWIAT HAJNOWSKI 45838 11459 10 POWIAT KOLNEŃSKI 38850 12 POWIAT MONIECKI 41991 13 3230 5 POWIAT SEJNEŃSKI 20934 1 POWIAT SIEMIATYCKI 46883 37 1267 2 POWIAT SOKÓLSKI 70062 17 4121 7 POWIAT SUWALSKI 35248 27 1305 3 POWIAT WYSOKOMAZOWIECKI 58700 59 994 POWIAT ZAMBROWSKI 44271 Lubuskie wg. polskie badanie przestępczości część III Podlaskie wg. wypadki drogowe w Polsce Dane za okres od r. do r.
20
Każdy powiat otrzymuje 1 000 000 PLN na:
Założenia: Każdy powiat otrzymuje PLN na: „Strony Umowy postanawiają, że za przygotowanie, realizację i rozliczenie zadania polegającego na inwestycji poprawiającej bezpieczeństwo w ruchu drogowym wykonywanych wyłącznie na drogach powiatowych odpowiada wyłącznie Partner Projektu na terenie którego realizowana jest ta inwestycja. Inwestycja poprawiająca bezpieczeństwo w ruchu drogowym o której mowa w zdaniu poprzednim nie może polegać wyłącznie na budowie nowej drogi powiatowej albo remoncie lub modernizacji nawierzchni asfaltowej istniejącej drogi powiatowej.” Realizacja zadań w ciągu maksymalnie 2 lat Dofinansowanie 85% SPPW wkład z budżetu powiatu 15% Planowaliśmy: matryca logiczna 6 inwestycji, Szacunki KGP: 3 inwestycje w każdym powiecie, Lubuskie wg. polskie badanie przestępczości część III Podlaskie wg. wypadki drogowe w Polsce
21
Lubuskie wg. polskie badanie przestępczości część III
Podlaskie wg. wypadki drogowe w Polsce
22
Ilość środków pieniężnych wydatkowana przez powiaty w 2013 r.:
Zaskoczenia: Ilość środków pieniężnych wydatkowana przez powiaty w 2013 r.: 1. Powiat sulęciński: ,77 PLN 2. Powiat międzyrzecki: ,13 PLN 3. Powiat strzelecko – drezdenecki: ,33 PLN 4. Powiat siemiatycki: ,87 PLN 5. Powiat wysokomazowiecki: ,57 PLN 6. Powiat suwalski: ,76 PLN • Razem: ,43 PLN – z tego: ,43 PLN ponad limit Rezultat: 44 inwestycje - razem 274 elementy budowa przejść dla pieszych - 53 budowa chodnika - 13 modernizacja infrastruktury drogowej w zakresie oznakowania - 28 budowa barierek ochronnych - 13 budowa progów spowalniających ruch - 11 budowa szykan spowalniających ruch -28 budowa zatok autobusowych - 28
23
Zadania: 6. Promocja projektu, Założenia:
„Zostały zaplanowane następujące działania promocyjne: przygotowanie i powielenie plakatów promujących projekt oraz folderów, zorganizowanie i przeprowadzenie spotkania rozpoczynającego i kończącego projekt. Ponadto zaplanowano organizację 14 spotkań promujących projekt, po dwa w każdym powiecie i dwie w Warszawie. Plakaty projektu zostaną umieszczone w siedzibie każdego powiatu biorącego udział w projekcie, w miejscu realizacji szkoleń, w siedzibie Instytucji Realizującej. Foldery informacyjne zostaną rozdane podczas konferencji promocyjnych, szkoleń prowadzonych w trakcie projektu oraz podczas spotkań z lokalną społecznością w miejscach realizacji inwestycji na terenie wybranych powiatów. Spotkanie inaugurujące projekt będzie miało na celu jego nagłośnienie wśród władz - zostaną zaproszeni przedstawiciele Ministerstw i Instytucji związanych z tematyką projektu po stronie polskiej, przedstawiciele Ambasady Szwajcarii w Polsce, przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego. Informacja o projekcie będzie opublikowana na głównej stronie internetowej beneficjenta.” Lubuskie wg. polskie badanie przestępczości część III Podlaskie wg. wypadki drogowe w Polsce
24
Działania promocyjne w praktyce: Inauguracja projektu maj 2013
Zadania: 6. Promocja projektu, Działania promocyjne w praktyce: Inauguracja projektu maj 2013 Zakończenie projektu ??? Konferencje w powiatach – 6 zrealizowanych, 6 w 2014 r. Zakup materiałów promocyjnych, Filmy promocyjne, Artykuły prasowe, Informacje w TV, Kategoria INNE Lubuskie wg. polskie badanie przestępczości część III Podlaskie wg. wypadki drogowe w Polsce
25
Lubuskie wg. polskie badanie przestępczości część III
Podlaskie wg. wypadki drogowe w Polsce
26
1 3 2 Lubuskie wg. polskie badanie przestępczości część III Podlaskie wg. wypadki drogowe w Polsce
27
Lubuskie wg. polskie badanie przestępczości część III
Podlaskie wg. wypadki drogowe w Polsce
28
Lubuskie wg. polskie badanie przestępczości część III
Podlaskie wg. wypadki drogowe w Polsce
29
Zadania na przyszłość:
Kontynuacja już rozpoczętych i realizowanych działań Szkolenia, Inwestycje w powiatach, Nowe otwarcie kampanii społecznej – Kieruj się rozsądkiem, Rozszerzenie projektu Nowy powiat – województwo mazowieckie, powiat wyszkowski Lubuskie wg. polskie badanie przestępczości część III Podlaskie wg. wypadki drogowe w Polsce
30
Dziękuje za uwagę. PROJEKT WSPÓŁFINASOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ Komenda Główna Policji ul. Puławska 148/150 Warszawa
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.