Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

FOTA S.A. prezentacja dla inwestorów Łódź, kwiecień 2008.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "FOTA S.A. prezentacja dla inwestorów Łódź, kwiecień 2008."— Zapis prezentacji:

1 FOTA S.A. prezentacja dla inwestorów Łódź, kwiecień 2008

2 Prezentacja Spółki

3 ponad 35 lat doświadczenia na rynku
Grupa FOTA 99% FOTA S.A. 61% EXPOM ART GUM 100% 80% 100% 70% FOTA Czechy AUTOPRIMA /CZECHY/ FOTA Węgry FOTA Ukraina 100% AUTOPRIMA /SŁOWACJA/ Połączenie do końca I poł. 2008 1973 powstanie warsztatu – naprawa samochodów marki Ford sieć Leader Service i Centrum Logistyczne Leader Service Truck powstanie marki KAGER Fota International uruchomienie sprzedaży on-line pierwsze filie powstanie PH Fota – dystrybucja części samochodowych Fota na giełdzie przejęcie czeskiej Spółki AUTOPRIMY, Spółki Expom Kwidzyn oraz ART.-GUM ponad 35 lat doświadczenia na rynku

4 Grupa FOTA FOTA S.A. EXPOM ART GUM FOTA Czechy FOTA Węgry FOTA Ukraina
99% FOTA S.A. 61% EXPOM ART GUM 100% 80% 100% 70% FOTA Czechy AUTOPRIMA /CZECHY/ FOTA Węgry FOTA Ukraina 100% AUTOPRIMA /SŁOWACJA/ Połączenie do końca I poł. 2008 czołowy dystrybutor części zamiennych do samochodów osobowych i ciężarowych – ok.. 10% polskiego rynku największa w Polsce sieć dystrybucji oddziałów, 8 magazynów regionalnych, 3 magazyny za granicą kompleksowa oferta – 200 tys. referencji od ponad 200 dostawców współpraca z wiodącymi producentami części oryginalnych oraz producentami części o tzw. porównywalnej jakości rosnąca sprzedaż produktów własnej marki KAGER Jedna z największych w Polsce sieci niezależnych warsztatów Leader Service i Leader Service Truck umacnianie pozycji rynkowej poprzez wzrost organiczny oraz przejęcia w kraju i zagranicą

5 Sieć dystrybucji najbardziej rozbudowana sieć dystrybucji w Polsce
zaawansowany i efektywny system informatyczny Gdynia Łódź miasta, w których znajdują się oddziały prowadzące sprzedaż do samochodów ciężarowych 101 oddziałów w Polsce 8 magazynów regionalnych, 3 magazyny zagranicą

6 Schemat logistyki Dostawy towaru do centrum logistycznego
centrum logistyczne -> oddziały dostawa nocna do 6.00 rano oddział -> klient do 9:00 do 14:00 Łódź` Doskonalenie działania Centrum Logistycznego (ISO) Stworzenie regionalnych Centrów Logistycznych (rotacja 2) Racjonalizacja zapasów w oddziałach (rotacja 1-1,5mc) Optymalizacja przemieszczania towarów do klientów Centralne zarządzanie zapasami magazynowymi w oddziałach Jednolity system ewidencji transportu do klientów – obowiązkowy dla wszystkich Standard dostawy Oddział Fota – dostawa do godz. 6.00 Klient Fota – dostawa do godz. 9.00 Dostawy towaru do poszczególnych krajów

7 Centrum logistyczne - wielkości dynamiczne
zleceń dostaw miesięcznie realizowane linii zamówień miesięcznie szt. części wysyłanych w miesiącu 5 500 mpl. ekspediowanych miesięcznie 12 krajowych tras dostaw do oddziałów 3 trasy dostaw zagranicznych

8 Centrum logistyczne – wielkości statyczne
m2 powierzchni magazynowej; półek regałów; 5000 miejsc paletowych; elektroniczny system wspomagania procesów magazynowych – sieć radiowa, realizacja zadań przy pomocy skanerów z wykorzystaniem technologii kodów kreskowych; automatyczna sortownia ekspedycji ze stanowiskami kontroli kompletacji; 6 000 m2 powierzchni szkoleniowo-administracyjnej oraz hotelowej; warsztat z trzema stanowiskami obsługi na potrzeby szkoleń; dostępnych pozycji asortymentowych; części składowanych; obiekt monitorowany z kontrolą dostępu;

9 Centrum logistyczne Doskonalenie działania Centrum Logistycznego (ISO)
Stworzenie regionalnych Centrów Logistycznych (rotacja 2) Racjonalizacja zapasów w oddziałach (rotacja 1-1,5mc) Optymalizacja przemieszczania towarów do klientów Centralne zarządzanie zapasami magazynowymi w oddziałach Jednolity system ewidencji transportu do klientów – obowiązkowy dla wszystkich Standard dostawy Oddział Fota – dostawa do godz. 6.00 Klient Fota – dostawa do godz. 9.00

10 Struktura sprzedaży Grupy Fota
dane za 9 miesięcy 2007 r.

11 Marki własne - produkcja
części samochodowe o jakości porównywalnej z jakością części produkowanych na pierwsze wyposażenie 22 tys. produktów 49 linii produktów wiodąca marka spółek FOTA International udział marki Kager w sprzedaży FOTA* struktura sprzedaży – rynki zagraniczne * dane za okres r.

12 Akademia Techniczna FOTA
Marki własne-usługi największa w Polsce sieć niezależnych warsztatów samochodowych samochody osobowe ponad 400 warsztatów sieć niezależnych warsztatów samochodowych obsługujących flotę samochodów ciężarowych 47 warsztatów Akademia Techniczna FOTA szkolenia dla mechaników w ramach programu Leader Service szkolenia marketingowe w zakresie obsługi klienta zespół sal konferencyjnych, wzorcowy warsztat Leader Service, najnowocześniejsze wyposażenie, zaplecze hotelowe

13 Rynek dystrybucji części zamiennych – potencjał wzrostu
Niski poziom nasycenia rynku samochodowego Postępująca konsolidacja (wg Spółki docelowo główni gracze koncentrujący 50% rynku w Polsce) Liberalizacja polskiego rynku części samochodowych związana z przystąpieniem Polski do UE możliwość używania do obsługi i napraw w okresie gwarancji części o jakości porównywalnej z oryginałem zniesienie ograniczeń w produkcji widocznych części zamiennych przez niezależnych producentów (tzw. klauzula napraw) Znaczący wzrost importu samochodów używanych związany z wstąpieniem Polski do UE Rozwój sprzedaży na rynki zagraniczne – znaczący udział sprzedaży eksportowej w przychodach Inter Cars (ok. 20%) i JC Auto (ok. 40%) Potencjał demograficzny i ekonomiczny Ukrainy Przewidywane utrzymanie dotychczasowej dynamiki wzrostu rynku Samochody osobowe na 1000 mieszkańców (2004) Źródło: European Motor Vehicle Parc 2004, szacunki ING Pozostałe pojazdy użytkowe na 1000 mieszkańców (2004) Źródło: European Motor Vehicle Parc 2004, szacunki ING

14 Czynniki przewagi konkurencyjnej
rynek krajowy skala działania porównywalna z liderami rynkowymi sieć dystrybucji na terenie całej Polski pełne pokrycie asortymentowe w segmencie aftermarket orientacja na warsztaty – sprzedaż części wysokiej jakości własna silna marka KAGER, obecna w Tec-Doc doskonale zorganizowana logistyka: Centrum Logistyczne w Łodzi 8 magazynów regionalnych doświadczona i wykwalifikowana kadra menadżerska i pracownicza rynek zagraniczny korzystanie z doświadczeń i zaplecza biznesowego FOTA SA: szerokośc oferty Centrum Logistyczne wsparcie kapitałowe skala działalności oferowanie własnej marki KAGER

15 Strategia trzy filary strategii:
aktywna konsolidacja dystrybutorów części zamiennych: umocnienie pozycji na rynku krajowym ekspansja w regionie Europy Środkowo-Wschodniej budowa brandu: umacnianie i rozwój marki KAGER rozbudowa sieci Leader Service i Leader Service Truck KAGER jako wiodący produkt spółek FOTA International – lewarowanie sukcesu w Polsce na inne kraje regionu wysoka efektywność prowadzonej działalności: optymalizacja potencjału logistycznego maksymalne wykorzystanie potencjału Grupy FOTA, w tym synergie w Grupie wdrożenie najlepszych praktyk w wybranych obszarach działalności w oparciu o consulting zewnętrzny przywództwo jakościowe w obszarze informatyki

16 Kryteria akwizycji udział managementu / właścicieli kluczowych przejmowanych spółek w ich dalszym zarządzaniu o ile istnieje taka możliwość motywacyjne elementy w strukturze płatności za przejmowane spółki oraz w wynagrodzeniu managementu / właścicieli możliwość realizacji istotnych korzyści skali w zakresie logistyki i pozycji przetargowej wobec dostawców zajęcie kluczowej pozycji w danym segmencie rynku lub wejście na rynek /produktowy lub geograficzny/ o wyższej marży: Art. Gum – osiągnięcie drugiej pozycji w Polsce w hurtowej sprzedaży opon Expom Kwidzyn - lider rynku alternatorów i rozruszników w Polsce Autoprima – rynek czeski i słowacki charakteryzujące się wyższymi marżami atrakcyjne dyskonto w wycenie: P/S przejmowanych spółek za rok 2006 w przedziale 0,1 – 0,4

17 Akwizycje na rynku krajowym
konsolidacja rynku producentów i dystrybutorów samochodowych części zamiennych własna produkcja części zamiennych umocnienie pozycji w segmencie opon Art-Gum Beskidy Sp. z o.o. warunki transakcji nabycie pakietu 60,78 % akcji lipiec 2007 – przejęcie 34% udziałów październik 2007 – nabycie 26,14% udziałów profil działalności: handel hurtowy oponami w południowej i centralnej Polsce dwa główne oddziały + 11 mniejszych ok. 5% udziału w rynku hurtowej sprzedaży opon skala działalności: 67 mln zł przychodów i ponad 0,7 mln zł zysku netto /2006/ 470 tys. sztuk opon sprzedanych w 2006 r. EXPOM- Kwidzyn Sp. z o.o. warunki transakcji: nabycie pakietu 79% akcji za 4,4 mln zł (obecnie 99,9%) profil działalności: czołowy polski producent nowych rozruszników i alternatorów regeneracja rozruszników i alternatorów do samochodów 15% udziału w rynku około 600 stałych klientów z polski i zagranicy skala działalności: 15,5 mln zł przychodów i około 150 tys. zysku netto /2006/ zatrudnienie – 145 osób uruchomienie produkcji innych części FOTA + Art Gum - gracz #2 na polskim rynku realizacja celów emisyjnych i strategicznych

18 Akwizycje na rynku zagranicznym
konsolidacja rynku producentów i dystrybutorów samochodowych części zamiennych umocnienie pozycji rynkowej w Czechach i na Słowacji Autoprima s.r.o warunki transakcji nabycie pakietu 80% udziałów za 97,7 mln koron czeskich /około 13 mln zł/ profil działalności: czołowy dystrybutor na rynku czeskim i słowackim /38 filii/ 26 własnych oddziałów 12 autoryzowanych dystrybutorów 150 tys. części w ofercie + akcesoria i kosmetyki samochodowe skala działalności: przychody 14 mln EUR / 53,2 mln zł /2006/ zatrudnienie 168 osób docelowe połączenie Autoprimy i FOTA Czechy i osiągnięcie 10% udziału w rynku realizacja celów emisyjnych i strategicznych

19 Działania celem poprawy marż
realizowane 2007 roku zakup nieruchomości w Warszawie i Wrocławiu z przeznaczeniem na nowe Regionalne Centra Logistyczne wdrażanie nowego systemu informatycznego do zarządzania łańcuchem dostaw i optymalizacją stanu zapasów rozpoczęcie wdrożenia zintegrowanego sytemu informatycznego oraz systemu controllingu i rachunkowości zarządczej zakończenie II etapu inwestycji w Centrum Logistycznym zaplanowane na 2008 usprawnienie procesów biznesowych działalności Grupy, rozwój narzędzi informatycznych wspomagających sprzedaż i komunikację w Grupie usprawnienie procesu logistycznego /zapasy na poziomie max 35% sprzedaży Fota S.A./ przebudowa sieci dystrybucji i docelowe przejście w 100% na system franszyzy poprawa rentowności na poszczególnych grupach asortymentowych i wprowadzenie nowych produktów zakończenie wdrożenia zintegrowanego sytemu informatycznego oraz systemu controllingu i rachunkowości zarządczej

20 Podsumowanie jeden z największych dystrybutorów części samochodowych w Polsce aktywny konsolidator polskiego rynku dystrybucji części samochodowych: dwie akwizycje dokonane w I połowie 2007 roku dynamika przychodów ze sprzedaży regularnie przekraczająca tempo wzrostu całego rynku ekspansja na wybranych rynkach regionu Europy Środkowo – Wschodniej dotychczasowa obecność eksportowa na rynku Czech, Słowacji, Ukrainy i Węgier dokonana znacząca akwizycja na rynku Czech i Słowacji konsolidacja dokonanych akwizycji od początku lipca 2007 sprzyjające uwarunkowania rynkowe wynikające z przystąpienia Polski do UE oraz ogólnych warunków makroekonomicznych na rynkach działalności Spółki

21 Zastrzeżenie Niniejsze opracowanie zostało sporządzone wyłącznie w celach informacyjnych. Nie stanowi reklamy ani oferowania papierów wartościowych w publicznym obrocie. Zostały w nim wykorzystane źródła informacji, które FOTA S.A. uznaje za wiarygodne i dokładne, jednak nie ma gwarancji, że są one wyczerpujące i w pełni odzwierciedlają stan faktyczny. Opracowanie może zawierać stwierdzenia dotyczące przyszłości, które stanowią ryzyko inwestycyjne lub źródło niepewności i mogą istotnie różnić się od faktycznych rezultatów. FOTA S.A. nie ponosi odpowiedzialności za efekty decyzji, które zostały podjęte na podstawie niniejszego opracowania. Odpowiedzialność spoczywa wyłącznie na korzystającym z opracowania. Opracowanie podlega ochronie wynikającej z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Powielanie, publikowanie lub jego rozpowszechnianie wymaga pisemnej zgody FOTA S.A.

22 Dziękujemy za uwagę


Pobierz ppt "FOTA S.A. prezentacja dla inwestorów Łódź, kwiecień 2008."

Podobne prezentacje


Reklamy Google