Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa"— Zapis prezentacji:

1 CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Koordynatorzy Merytoryczni Konferencji: Związek Pracodawców Business Centre Club, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Forum Związków Zawodowych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

2 CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 2
Co o społecznej odpowiedzialności firm sądzą dziś polscy konsumenci, przedsiębiorcy i pracownicy? WYNIKI BADAŃ Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

3 CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 3
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to sposób zarządzania firmą, który dobrowolnie łączy dążenie do osiągania celów ekonomicznych z dbałością o zrównoważony rozwój ekologiczny i społeczny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

4 Co „Kowalski” sądzi o odpowiedzialnych firmach?
CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA Co „Kowalski” sądzi o odpowiedzialnych firmach? Wyniki badania na reprezentatywnej próbie Polaków (n=1000), zrealizowanego w dniach stycznia 2009r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

5 CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 5
Odpowiedzialna firma = zadowolony pracownik zaufanie klienta dobry wizerunek Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

6 Cechy firmy odpowiedzialnej:
CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA Cechy firmy odpowiedzialnej: ZACHODNIOPOMORSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI Oferowanie dobrej jakości produktów i usług Dobre traktowanie pracowników Postępowanie zgodnie z prawem Uczciwe płacenie podatków Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

7 Odpowiedzialność względem pracowników
CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA Odpowiedzialność względem pracowników ZACHODNIOPOMORSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI Motywacyjny system wynagrodzeń Rozwój zawodowy Program ochrony zdrowia Przejrzyste kryteria awansu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

8 województwa zachodniopomorskiego
CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA Odpowiedzialność się opłaca! zdaniem 82% mieszkańców województwa zachodniopomorskiego Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

9 Dlaczego odpowiedzialność się opłaca?
CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA Dlaczego odpowiedzialność się opłaca? ZACHODNIOPOMORSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI Zwiększa sprzedaż Poprawia wizerunek Media dobrze piszą o firmie Przyciąga najlepszych pracowników Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

10 Nie kupię, jeśli firma: Łamie prawa człowieka
CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA Nie kupię, jeśli firma: ZACHODNIOPOMORSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI Łamie prawa człowieka Jest nieuczciwa wobec klientów Nie przestrzega norm jakości Zanieczyszcza środowisko naturalne Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

11 Kupując zwracam uwagę na:
CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA Kupując zwracam uwagę na: Jakość Informację o tym, że produkt jest przyjazny dla środowiska Uprzejmość i kompetencje sprzedawcy ZACHODNIOPOMORSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

12 Komunikowanie o odpowiedzialności
CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA Komunikowanie o odpowiedzialności 88% Polaków twierdzi, że firmy powinny komunikować o swojej odpowiedzialności Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

13 Wiarygodne źródła informacji
CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA Wiarygodne źródła informacji Media Pracownicy firmy Nagrody i wyróżnienia ZACHODNIOPOMORSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

14 O odpowiedzialności firm dowiaduję się:
CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA O odpowiedzialności firm dowiaduję się: Z telewizji Z prasy Z radia ZACHODNIOPOMORSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

15 Opinie przedsiębiorców o CSR
CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA Opinie przedsiębiorców o CSR Wyniki badania jakościowego w grupie przedsiębiorców zrealizowanego w dniach stycznia 2009r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

16 Odpowiedzialna firma, czyli:
CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA Odpowiedzialna firma, czyli: Rynek Miejsce pracy Społeczność lokalna Środowisko naturalne Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

17 Motywacje do odpowiedzialnego prowadzenia firmy
CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA Motywacje do odpowiedzialnego prowadzenia firmy Przewaga konkurencyjna i możliwość zwiększenia zysków Prestiż, reputacja, wizerunek Zadowolenie, lojalność i dobra jakość pracy pracowników Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

18 Czynniki zachęcające do CSR
CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA Czynniki zachęcające do CSR WEWNĘTRZNE ZEWNĘTRZNE Inicjatywy pracowników Korzyści finansowe Regulacje fiskalne Regulacje UE Trendy światowe Regulacje branżowe Inicjatywy instytucji społecznych i samorządowych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

19 Czynniki zniechęcające do CSR
CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA Czynniki zniechęcające do CSR WEWNĘTRZNE ZEWNĘTRZNE Brak wiedzy i pomysłów Obawa, że takie działania są tylko dla „dużych” Obawa przez brakiem akceptacji ze strony pracowników Polityka fiskalna Ograniczenia ustawowo- -prawne Brak nacisków rynkowych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

20 Przekaz informacji: Działania samej firmy (PR) Media Beneficjenci
CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA Przekaz informacji: Działania samej firmy (PR) Media Beneficjenci Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

21 Wskazówki dla firm początkujących
CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA Wskazówki dla firm początkujących Przekonanie zarządu Wplecenie działań CSR w cele biznesowe Powiązanie działań CSR z misją firmy Przyjrzenie się swoim dotychczasowym działaniom z punktu widzenia CSR Pokazywanie korzyści Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

22 Wskazówki dla firm początkujących
CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA Wskazówki dla firm początkujących Poszukiwanie działań niskokosztowych Aprobata i zaangażowanie pracowników Identyfikacja grup szczególnie istotnych dla firmy i skierowanie do nich działań Transparentność działań Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

23 CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 23
Dziękujemy za uwagę! Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego


Pobierz ppt "CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa"

Podobne prezentacje


Reklamy Google