Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałArkadiusz Materka Został zmieniony 10 lat temu
1
ATENA Usługi Informatyczne i Finansowe Sp. z o.o.
Obsługa szkód jako jeden z kluczowych elementów utrzymania klienta towarzystwa ubezpieczeń Tomasz Wawrzyniak, Starszy Konsultant ATENA Usługi Informatyczne i Finansowe Sp. z o.o.
2
O czym będziemy mówić Czym jest ubezpieczenie i kim jest dla nas klient? Proces obsługi szkody Czym jest system i czy może stać się częścią procesu? Poszerzenie wiedzy o kliencie
3
Ubezpieczenie – gra w ryzyko
Ubezpieczenie to usługa polegająca na odkupieniu pewnego ryzyka za określoną stawkę Graczy jest przynajmniej dwóch Są dwie kategorie ryzyka: ryzyko że pojawi szkoda i ryzyko iż szkoda będzie nas kosztowała „więcej niż powinna” O ile nie jesteśmy w stanie zapanować nad siłami natury o tyle jesteśmy w stanie zapanować nad procesem likwidacji szkód W gruncie rzeczy – chodzi nam o nasze bezpieczeństwo W gruncie rzeczy – chodzi nam o satysfakcję klienta przy jednoczesnym utrzymaniu naszego bezpieczeństwa
4
Ubezpieczenie – gra w ryzyko
Scenariusze rozgrywki W grze możemy zwyciężyć z prawdopodobieństwem 2/3 Przegrać możemy jedynie w scenariuszu gdy będziemy (bardziej lub mniej) czynnie uczestniczyli w rozgrywce poprzez obsługę klienta. W wielu przypadkach – przegrywamy na własne życzenie.
5
Ubezpieczenie – gra w ryzyko
Dodatkowym czynnikiem jest CENA
6
Proces likwidacji
7
System Obsługi Roszczeń
W jaki sposób w tej grze może wspomóc nas system? Jaki powinien być dobry system do obsługi szkód? Jakie korzyści biznesowe może dać sprawny system?
8
Rola systemu Zwiększenie bezpieczeństwa finansowego
Towarzystwa Ubezpieczeniowego Strukturyzacja i kontrola przebiegu procesu biznesowego Gromadzenie informacji Możliwość analizowania informacji
9
Bezpieczeństwo – finanse
Wykorzystanie systemów IT w procesie obsługi szkód znacznie wpływa na podwyższenie bezpieczeństwa finansowego Sprawniejsze ustalanie rezerw szkodowych Wykrywanie wyłudzeń Optymalizacja procesu
10
Bezpieczeństwo – finanse
Wykorzystanie systemów IT w procesie obsługi szkód znacznie wpływa na podwyższenie bezpieczeństwa finansowego Sprawniejsze ustalanie rezerw szkodowych Wykrywanie wyłudzeń Optymalizacja procesu
11
Bezpieczeństwo – finanse
Wykorzystanie systemów IT w procesie obsługi szkód znacznie wpływa na podwyższenie bezpieczeństwa finansowego Sprawniejsze ustalanie rezerw szkodowych Wykrywanie wyłudzeń Optymalizacja procesu
12
Cechy Systemu Obsługi Roszczeń
Szybki, sprawny i bezpieczny Elastyczny Działający w oparciu o reguły Czytelny Otwarty klient TU
13
System Obsługi Roszczeń – perspektywa TU
14
System Obsługi Roszczeń – perspektywa klienta
15
System Obsługi Roszczeń – korzyści
16
Możliwe podejścia do procesów
Na podstawie wiedzy eksperta – sztywne reguły Na podstawie wiedzy eksperta – dość elastyczne reguły Dynamicznie zmieniające się reguły: systemu ekspertowe, sieci neuronowe, algorytmy genetyczne.
17
Poszerzenie wiedzy o kliencie
18
Dziękuję za uwagę Tomasz Wawrzyniak
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.