Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMieszko Bożek Został zmieniony 10 lat temu
1
Janusz ROŻEJ jrozej@aonet.pl
GENERATORY APLIKACJI Generatory aplikacji Janusz ROŻEJ
2
MAGIC ROZPOCZYNANIE PRACY
UTWÓRZ KATALOG, W KTÓRYM BĘDZIESZ PRZECHOWYWAŁ SWOJE PLIKI (NIE ZAMYKAJ GO – MOŻE CI SIĘ PRZYDAĆ PODCZAS PRACY URUCHOM GENERATOR APLIKACJI Z MENU WYBIERZ USTAWIENIA – APLIKACJE
3
MAGIC ROZPOCZYNANIE PRACY
W KOLUMNIE PREFIKS WPISZ ŚCIEŻKĘ DOSTĘPU DO SWOJEGO KATALOGU I ZAKOŃCZ JĄ PO UKOŚNIKU WSTECZNYM DWUZNAKOWYM PREFIKSEM Z MENU WYBIERZ PLIK - URUCHOM APLIKACJĘ
4
MAGIC ROZPOCZYNANIE PRACY
5
MAGIC –PODSTAWY UŻYTKOWANIA
KOLEJNYM KROKIEM JEST WYBRANIE Z LISTY APLIKACJI TEJ, KTÓRA NAS INTERESUJE I JEJ URUCHOMIENIE.
6
MAGIC PROGRAMY INTERAKCYJNE
Z MENU WYBIERZ REPOZYTORIUM – TABELE Z POMOCĄ MENU EDYCJA UTWÓRZ NOWĄ LINIĘ (F4) I WPISZ NAZWĘ TABELI ZDEFINIUJ TABELĘ, W KTÓREJ BĘDZIESZ PRZECHOWYWAŁ SWOJE DANE Z MENU WYBIERZ REPOZYTORIUM – PROGRAMY Z POMOCĄ MENU EDYCJA UTWÓRZ NOWĄ LINIĘ (F4) I WPISZ NAZWĘ PROGRAMU
7
MAGIC PROGRAMY INTERAKCYJNE
Z MENU WYBIERZ OPCJE – GENERUJ PROGRAM (CTRL+G) PRZEJDŹ DO OKNA PLIK GŁÓWNY I WYBIERZ PLIK, W KTÓRYM BĘDZIESZ PRZECHOWYWAŁ SWOJE DANE PROGRAM INTERAKCYJNY ZOSTAŁ UTWORZONY Z MENU WYBIERZ OPCJE – URUCHOM PROGRAM (F7)
8
MAGIC PROGRAMY INTERAKCYJNE
PO URUCHOMIENIU AGP WYSTARCZY PODAĆ TABELĘ, W KTÓREJ BĘDZIEMY PRZECHOWYWAĆ NASZE DANE.
9
MAGIC PROGRAMY INTERAKCYJNE
PAMIĘTAJ, ŻE KAŻDY OBIEKT MOŻESZ SPRAWDZIĆ KORZYSTAJĄC Z MENU OPCJE - SPRAWDŹ SKŁADNIĘ (F8) KIEDY W DOLNYM, PRAWYM ROGU EKRANU POJAWIA SIĘ NAPIS ZOOM MOŻESZ UŻYĆ KLAWISZA F5 LUB ZA POMOCĄ DWUKROTNEGO KLIKNIĘCIA LEWYM KLAWISZEM MYSZKI PRZEJŚĆ DO INNYCH WŁAŚCIWOŚCI OBIEKTU.
10
MAGIC PROGRAMY WSADOWE
SKOPIUJ PROGRAM INTERAKCYJNY, KTÓRY CHCESZ PRZEKSZTAŁCIĆ NA WSADOWY (MENU EDYCJA – KOPIUJ ZAPIS) ZA POMOCĄ KLAWISZA F5 LUB DWUKROTNEGO KLIKNIĘCIA LEWYM KLAWISZEM MYSZKI OTWÓRZ DRZEWO PROGRAMU Z MENU WYBIERZ EDYCJA – PROPERTIES (CTRL+P)
11
MAGIC PROGRAMY WSADOWE
ZMIEŃ TYP ZADANIA NA WSADOWE ZMIEŃ TRYB POCZĄTKOWY NA TWORZENIE NAPISZ WARUNEK KOŃCA ZADANIA ZAMKNIJ OKNO WŁAŚCIWOŚCI ZA POMOCĄ KLAWISZA F5 LUB DWUKROTNEGO KLIKNIĘCIA LEWYM KLAWISZEM MYSZKI OTWÓRZ PROGRAM
12
MAGIC PROGRAMY WSADOWE
PRZEJDŹ DO TABLICY REKORD SUFFIX I ZA POMOCĄ OPERACJI UPDATE UAKTUALNIJ ODPOWIEDNIE ZMIENNE ZA POMOCĄ WYRAŻEN ZAPISZ ZMIANY, SPRAWDŹ SKŁADNIĘ PROGRAMU (F8) I URUCHOM GO (F7)
13
MAGIC PRZYDATNE INFORMACJE
W RAZIE PROBLEMÓW Z PLIKIEM, SYGNALIZOWANYCH KOMUNIKATAMI W DOLNYM LEWYM ROKU EKRANU, USUŃ Z KATALOGU PLIK WYMIENIONY W KOMUNIKACIE JEŚLI NIE OKREŚLIMY FOLDERU PRZECHOWYWANIA PLIKÓW, TO ZNAJDĄ SIĘ ONE W KATALOGU INSTALACYJNYM APLIKACJI MAGIC
14
MAGIC PRZYDATNE INFORMACJE
NAJCZĘŚCIEJ UŻYWANE IKONY PODCZAS TWORZENIA APLIKACJI MAGIC’a. TYPY TABELE PROGRAMY
15
MAGIC PRZYDATNE INFORMACJE
PODCZAS POWTÓRNEGO URUCHAMIANIA TEGO SAMEGO PROGRAMU WSADOWEGO, PRACUJĄCEGO NA TABELI Z INDEKSEM UNIKALNYM, PAMIĘTAJ O SKASOWANIU ISTNIEJĄCYCH REKORDÓW LUB CAŁEJ TABELI Z FOLDERU PRZECHOWYWANIA PLIKÓW.
16
MAGIC –PODSTAWY UŻYTKOWANIA
PRZYDATNE SKRÓTY: F4 -TWORZENIE NOWEJ LINII F3 - KASOWANIE LINII F5 - ZOOM F7 - URUCHOM PROGRAM F8 - SPRAWDŹ SKŁADNIĘ CTRL+G - AUTOMATYCZNA GENER. CTRL+P - WŁASNOŚCI OBIEKTU
17
Dziękuję za uwagę Janusz ROŻEJ
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.