Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKornelia Czapka Został zmieniony 10 lat temu
1
Saksońska Agencja Oświatowa, Oddział Regionalny w Budziszynie
ugustum-Annen-Gymnasium Görlitz Dwujęzyczny/dwunarodowy profil polsko-niemiecki Organ prowadzący: Saksońska Agencja Oświatowa, Oddział Regionalny w Budziszynie
2
Informacje ogólne Położenie geograficzne miasta Zgorzelec jako miasta granicznego oraz bliskie więzi z miastem partnerskim Görlitz wpływają w sposób szczególny na kształtowanie stosunków pomiędzy Rzeczpospolitą Polską, zwłaszcza województwem dolnośląskim, a Wolnym Państwem Związkowym Saksonią. Gimnazjum Augustum-Annen w Görlitz uczestniczy w tym procesie między innymi poprzez ofertę dwujęzycznego toku nauczania, który dzięki temu, iż od klasy 7 biorą w nim udział uczniowie z Polski, uzyskuje charakter dwunarodowy. Jest to szczególna forma pogłębionego kształcenia językowego i międzykulturowego na poziomie gimnazjalnym w Saksonii oraz poziomie gimnazjalno/licealnym w Polsce, a zarazem unikalne rozwiązanie w skali obu krajów.
3
Informacje ogólne Dwujęzyczny/dwunarodowy polsko niemiecki profli nauczania w Gimnazjum Augustum-Annen w Görlitz istnieje od roku szkolnego 2002/2003. Kształcenie odbywa się w ramach specjalnie opracowanego nowoczesnego programu nauczania, który ma za cel rozwój kompetencji zarówno językowych jak i społecznych i interkulturowych. Do nauki w profilu uczniowie przygotowywani są w swoich krajach ojczystych, gdzie w klasie 5 i 6 opanowują podstawy języka sąsiada. Od klasy 7 uczniowie z Polski i z Niemiec wspólnie kontynuują naukę klasie dwunarodowej.
4
Cele kształcenia Rozwój kompetencji językowych poprzez:
intensywną i odpowiednio poszerzoną naukę języka sąsiada i innych języków obcych wspieranie nauki języka polskiego w regionie Rozwój kompetencji międzykulturowych poprzez: wspólną naukę w polsko-niemieckiej klasie poznanie kraju sąsiada, jego mieszkańców, kultury i historii, prowadzące do dobrych stosunków sąsiedzkich wdrażanie myśli proeuropejskiej oraz przygotowanie młodych ludzi do życia w Unii Europejskiej
5
Zasady rekrutacji dla uczniów z Polski
nauka języka niemieckiego w szkole podstawowej egzamin wstępny do klasy 7: egzamin pisemny z języka niemieckiego czas trwania – 80 minut rozmowa wstępna w jezyku niemieckim i polskim (w grupach), czas trwania około 20 minut !!! Rekrutacja uczniów możliwa jest w szczególnych przypadkach również na wyższym poziomie nauczania. Szczegółowych informacji udziela p. Agnieszka Korman, Tel.: (wieczorem).
6
Struktura profilu – klasy 5-10
10 / bin Profil matematyczno- przyrodniczy Profil językowy Profil artystyczny Częściowo narodowe zajęcia grupowe 9 / bin 8 / bin Język niemiecki jako jezyk obcy 7 / bin 14 polskich uczniów Rozmowa wstępna Egzamin wstępny 6 / bin j. pol./j. ang. W przypadku języka polskiego podział na grupy Przygotowanie w polskich szkolach podstawowych Dodatkowe zajęcia z języka niemieckiego 5 / bin Egzamin wstępny
7
Rozkład godzin dla klas 5-10
8
Przykładowy rozkład godzin dla poziomu maturalnego
język niemiecki lub matematyka 5 roz. 2 język polski jęz. ang. historia lub fizyka roz. 3 pods. matematyka lub język niemiecki 4 plastyka lub muzyka 2 język angielski 2 / 0 historia stosunki polsko-niemieckie wiedza o społeczeństwie lub geografia fizyka chemia lub biologia religia lub etyka wychowanie fizyczne razem : 35
9
Zajęcia i projekty uzupełniające
Obóz integracyjny dla uczniów klasy 7 polsko-niemieckiej Obóz narciarski w klasie 7 Wspólne projekty i wymiana uczniów z polskimi szkołami podstawowymi, gimnazjami i liceami Praktyki w klasie 9 w zakładach i placówkach sąsiedniego kraju Projekty dotyczące polskiej geografii i historii dla uczniów klas 8 i 9 Wymiany uczniów dla klas 10
10
Udział w projektach Unii Europejskiej Saksońskiej Agencji Oświatowej
Uczniowie Gimnazjum Augustum-Annen mają możliwość uczstniczenia w finasowanych ze środków Unii Europejskiej transgranicznych projektach Saksońskiej Agencji Oświatowej (odpowiednik polskiego kuratorium) Obecnie są to: „Obywatele dla wolności. Odwaga cywilna w warunkach dyktatury. Saksonia i Dolny Śląsk w latach “, w którym uczniowie pełniąc w ramach laboratoriów historycznych rolę „detektywów historii”, przygotowują materiały do planowanej na jesień 2012 wystawy dotyczącej historii miasta Zgorzelec/Görlitz w latach „InterKulturManagement” – projekt bazujący na współpracy 3 polskich i 3 niemieckich szkonych firm uczniowskich, zajmujących się organizacją imprez kulturalnych. Punktem kulminacyjny projektu, podczas którego uczniowie na licznych warsztatach szkoleniowych zdobywają wiedzę z zakresu managementu kultury, ma być polsko-niemiecki Festiwal Kultury Uczniowskiej „BOOMfest“ Zgorzelec/Görlitz 2012.
11
Informacje szczegółowe na stronie internetowej szkoły http://www
Informacje szczegółowe na stronie internetowej szkoły Dyrektor szkoły Friedhelm Neumann osoba kontaktowa Agnieszka Korman Koordynator do spraw edukcji uczniów z Polski w Gimnazjum Augustum-Annen w Görlitz Tel.: (wieczorem).
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.