Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałCecylia Omiotek Został zmieniony 10 lat temu
1
Program „Uczenie się przez całe życie” Projekt Mobilności Leonardo da Vinci 2010
Tytuł: „ Poprawa wizerunku hotelarza” nr projektu: PL1-LEO
2
Partnerzy Organizacja wysyłająca: Organizacja pośrednicząca:
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Somoninie im. Józefa Wybickiego ul. Wolności 38 Somonino Organizacja pośrednicząca: IPF CALLE ESPERANTO 8 (Entreplanta) Málaga ESPAÑA Organizacja przyjmująca: Hotel Bali Avda. Telefonica, 7 29630 Benalmadena Costa (Málaga)
3
Cele projektu: Zdobycie umiejętności i doświadczeń zawodowych oraz doskonalenie już posiadanych na polu branży hotelarskiej, związanych z kompleksową obsługą gości, które przyczynią się do pozytywnego postrzegania zawodu i podniesienia jego atrakcyjności.
4
Uczestnicy: Karolina Walkusz IV Ta zawód – Technik Hotelarstwa
Justyna Kuchta IV Ta Ewelina Wikariusz IV Tb Karolina Nadolna IV Tb Opiekun: Remigiusz Kąkol
5
Hotel Bali *** Hiszpania, Banalmadena
Hotel położony jest ok. 12 km od lotniska w Maladze. Jest to obiekt 8 piętrowy posiadający 6 wind, należący do sieci Medplaya, usytuowany na niewielkim wzgórzu, składający się z 2 budynków, oferujący 376 pokoi oraz 52 studio, 6 apartamentów oraz 2 studio-apartamenty.
6
W hotelu odbyłybyśmy praktykę łącznie na pięciu działach
recepcja restauracja kuchnia bar służba pięter
7
Restauracja Na restauracji zajmowałyśmy się przygotowaniem zastawy stołowej, stołów oraz obsługą konsumentów podczas lunchu i kolacji. Restauracja hotelowa oferowała dania kuchni lokalnej i międzynarodowej.
8
Restauracja podczas pracy
Ewelina Karolina Justyna i Veroniką Ewelina z Isabel
9
Recepcja Na recepcji do naszych obowiązków należała obsługa gości hotelowych, przyjmowanie depozytów, obsługa urządzeń biurowych tj. fax, telefon, drukarka.
10
Recepcja Podczas stażu na recepcji zapoznałyśmy się z systemem rezerwacji i meldowania gości indywidualnych oraz grup, przyjmowałyśmy zamówienia oraz wykonywałyśmy czynności związane z zameldowaniem i wymeldowaniem gości.
11
Bar Na barze hotelowym zajmowałyśmy się obsługą klientów, przygotowując i serwując im napoje alkoholowe i bezalkoholowe. Pod okiem kelnerów obsługiwałyśmy kasę fiskalną, na której dokonywałyśmy transakcji gotówkowych Karolina z Antonio Ewelina z Antonio Justyna z Paco Karolina za barem
12
Na barze podczas pracy Przygotowywanie napoju bezalkoholowego
Przygotowywanie napoju alkoholowego
13
Kuchnia Na kuchni przygotowywałyśmy i dekorowałyśmy potrawy oraz desery pod okiem szefa kuchni i kucharzy. Karolina z szefem Kuchni Justyna podczas pracy
14
Kuchnia Poznałyśmy sekrety kuchni hiszpańskiej oraz obsługiwałyśmy urządzenia gastronomiczne tj. krajalnica, piec konwekcyjny.
15
Wózek obsługowy pokojówek
Służba pięter Na dziele służba pięter dbałyśmy o utrzymanie czystości w jednostkach mieszkalnych, socjalnych i w miejscach ogólnodostępnych, uzupełniałyśmy wózek obsługowy w pościel, ręczniki, środki czystości i galanterię hotelową. Pokój dwuosobowy Wózek obsługowy pokojówek
16
Służba pięter podczas pracy
Justyna Ewelina Karolina
17
W drodze do pracy Hotel znajdował się ok. 50 km od naszego miejsca zamieszkania. Droga do pracy zajmowała nam ok. 1,5 godziny jazdy autobusem.
18
Tak spędzaliśmy czas wolny
Podczas stażu mieliśmy możliwość poznania kultury Hiszpanii, a w szczególności regionu Andaluzji. Zwiedziliśmy centrum Malagi i zamek Alcazaba, z którego rozpościerał się widok na miasto i port.
19
W czasie pobytu w Hiszpanii udaliśmy się także na Gibraltar, gdzie mieliśmy możliwość zobaczenia Afryki i cieśniny Gibraltarskiej. Gibraltar - Afryka Gibraltar
20
Małpa z rodziny makaków
Gibraltar Zwiedziliśmy jaskinię św. Michała, gdzie mieliliśmy możliwość zobaczenia małp – makaków, które stanowią dużą atrakcję turystyczną. Gibraltar jest jedynym miejscem w Europie, gdzie występuje populacja tych osobników. Małpa z rodziny makaków
21
Zwiedziliśmy również Katedrę La Catedral Basilica de Malaga oraz dom Pabla Picasso, oba obiekty zapierały dech w piersiach. Katedra w Maledze Pomnik Pabla Picasso
22
Odwiedziliśmy również Cordobę, w której znajduje się Catedra de Córdoba, która jest połączeniem kościoła rzymsko katolickiego na podstawie krzyża łacińskiego, dzielnica żydowska, most Rzymski nad rzeką Gwadalkiwir oraz meczet Mesquita. Catedra de Córdoba
23
Most nad rzeką Gwadalkiwir
Cordoba Most nad rzeką Gwadalkiwir Patio
24
W czasie wolnym udaliśmy się również na wycieczkę do Maro, gdzie zobaczyliśmy Akwedukt Águila oraz udaliśmy się do Nerji, gdzie zwiedziliśmy jaskinię Cueva de Nerja. W Nerji zobaczyliśmy również taras tzw. balkon europejski. Akwedukt Águila w Maro Balkon Europejski
25
W wolnej chwili korzystaliśmy z kąpieli słonecznych i wodnych.
Maro i Nerja W wolnej chwili korzystaliśmy z kąpieli słonecznych i wodnych. W „białym” sklepie Karolina
26
Zamek Alcazaba Alhambra
Wybraliśmy się również na wycieczkę do Granady, gdzie zwiedziliśmy Alhambrę, warowny zespół pałacowy, Dziedziniec Lwów z fontanną wspartą na lwach oraz Pałac Karola V, który jest największym obiektem wokół okrągłego dziedzińca wewnętrznego w kompleksie Alhambry. Patio Zamek Alcazaba Alhambra Pałac Karola V
27
Granada
28
Nabyte umiejętności: Umiejętność doboru potraw i napojów do okoliczności; Umiejętność stosowania zasad serwowania potraw i napojów typowych dla kuchni kraju partnerskiego, przygotowywanie i serwowanie drinków (np. Mojito); Umiejętność stosowania technik sprzątania pokoju zajętego i zwolnionego przez gości; Umiejętność stosowania różnych metod ścielenia łóżka; Umiejętność obsługi urządzeń stanowiących wyposażenie jednostki mieszkalnej; Umiejętność stosowania środków czystości i dezynfekujących; Umiejętność obsługi urządzeń biurowych w recepcji hotelu; Umiejętność przyjmowania, potwierdzania i anulowania rezerwacji; Umiejętność realizowania usług dodatkowych, zgodnie z zapotrzebowaniem gości; Umiejętność analizowania potrzeb i oczekiwań gości hotelowych ze względu na kraj pochodzenia; Umiejętność różnorodnego wykorzystania technik komputerowych oraz technologii informacyjnej. Umiejętność przygotowania sali konsumenckiej z wykorzystaniem zasad typowych dla kraju partnerskiego (akcenty regionalne); Umiejętność przyjmowania i realizowanie zamówień gości, doradzani przy wyborze potraw; Umiejętność stosowania różnych technik obsługi gościa na sali konsumenckiej; Umiejętność porządkownia stołów po posiłku; Umiejętność przygotowania sal z wykorzystaniem elementów dekoracyjnych kraju w zależności od zamówienia klienta – przyjęcie okolicznościowe, konferencja, zjazd itp.; Umiejętność doboru sali i ustawienia stołów do typu przyjęcia; Umiejętność doboru bielizny stołowej, zastawy stołowej oraz dekoracji stołów w zależności od okoliczności;
29
Rezultaty projektu: Koniec
Podwyższenie motywacji, pozytywne postrzeganie i ukierunkowanie w planowaniu własnej kariery zawodowej w zawodzie hotelarza, dzięki zdobyciu nowych i udoskonaleniu już posiadanych umiejętności z zakresu kompleksowej obsługi gościa w hotelu przez 12 uczestników staży w Turcji, na Malcie i w Hiszpanii; Podwyższenie umiejętności komunikacji w językach obcych; Kształtowanie postawy mobilności zawodowej, otwartości, tolerancji na różnice kulturalne, religijne; Zwiększenie zaangażowania w przygotowanie się do egzaminów zewnętrznych: maturalnego i zawodowego oraz osiągnięcie wysokich wyników; Przygotowanie ankiety badającej predyspozycje psychofizyczne i dyspozycje intelektualne do zawodu hotelarza; Modyfikacja sylwetki zawodowej absolwenta zawartej w statucie szkoły; Prezentacja multimedialna przedstawiająca przebieg staży.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.