Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Jak budować pozytywny wizerunek placówki?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Jak budować pozytywny wizerunek placówki?"— Zapis prezentacji:

1 Jak budować pozytywny wizerunek placówki?
Wojewódzki Ośrodek Metodyczny w Gorzowie Wlkp. Dorota Janiszewska

2 Cel szkolenia Zapoznanie uczestników szkolenia ze sposobami kształtowania wizerunku instytucji/placówki

3 Prezentowane zagadnienia
Definicje public relations Identyfikacja otoczenia Serce instytucji Znaczenie komunikacji Wizerunek pracownika Tworzenie wizerunku placówki

4 Co to jest public relations?
PR Co to jest public relations?

5 Definicje public relations
Public relations (PR) ang. publiczne relacje, kontakty z otoczeniem, dotyczą kształtowania stosunków publicznie działającego podmiotu z jego otoczeniem wg. Wikipedii

6 Definicje public relations
to sztuka i nauka osiągania harmonii z otoczeniem poprzez wzajemne porozumienie oparte na prawdziwej i pełnej informacji wg. S. Blacka

7 Definicje public relations
Celem działań PR jest wybudowanie i stałe umacnianie pozytywnego wizerunku instytucji /placówki.

8 Identyfikacja otoczenia
środowisko instytucji wewnętrzne zewnętrzne ćwiczenie

9 Identyfikacja otoczenia
środowisko wewnętrzne: dyrekcja i pracownicy /pedagogiczni, administracji, obsługi/

10 Identyfikacja otoczenia
środowisko zewnętrzne: uczniowie, rodzice i ich opiekunowie, władze oświatowe, samorząd lokalny, instytucje samorządowe, instytucje współpracujące, mieszkańcy sąsiedztwa, konkurencja, inne instytucje

11 Identyfikacja otoczenia
Korzyści i trudności wynikające ze współpracy z niektórymi instytucjami

12 PR placówki PR placówki: strategia PR strona internetowa promocja
kultura relacji z klientem kultura relacji pracowniczych nowe formy pracy ćwiczenie

13 pierwsze wrażenie Serce placówki Sekretariat klient
klimat profesjonalizmu trudne sytuacje

14 Umeblowanie i wystrój pomieszczeń:
Wizerunek placówki Umeblowanie i wystrój pomieszczeń: okrągłe stoły, opływowe kształty blatów rośliny zielone harmonijny zestaw kolorów właściwe oświetlenie obrazy, drobiazgi, itp.

15 Znaczenie komunikacji
Komunikacja to krwioobieg każdej organizacji zewnętrzna i wewnętrzna

16 Znaczenie komunikacji
Metody komunikacji wewnętrznej: kontakty bezpośrednie tablica ogłoszeń komunikaty pisemne radiowęzeł internet, poczta elektroniczna

17 Znaczenie komunikacji
Błędy komunikacji wewnętrznej: informacja tylko z góry na dół informacja przekazywana wybiórczo informacja nudna, trudno zrozumiała informacja nie ułatwiająca zmian

18 Znaczenie komunikacji
Celem komunikacji zewnętrznej jest wzbudzenie zainteresowania placówką i wywołanie pozytywnego nastawienia do jej działalności

19 Znaczenie komunikacji
2/3 komunikacji ma charakter niewerbalny (znaczenie mają słowa, ale też wygląd, zachowanie, sposób poruszania) wg. antropologa Alberta Merabiana wrażenie, jakie wywieramy na innych zależy od tego: co widać % co słychać % co mówimy - 7%

20 Znaczenie komunikacji
Ocenianie ludzi, których pierwszy raz widzimy efekt anielski (przypisanie pozytywnych cech) efekt diabelski (cechy negatywne i niepożądane) Pierwsze wrażenie czasem może być złudne!

21 profesjonalny pracownik
Wizerunek pracownika profesjonalny pracownik kompetencje kompetencje merytoryczne osobowościowe

22 Wizerunek pracownika Czynniki wpływające na wizerunek:
wygląd, w tym zewnętrzne cech charakterystyczne, strój, stan ubrania mowa ciała: sposób bycia, sylwetka, gesty, wyraz twarzy postawa: pewność siebie, charyzma styl kontaktów: sposób mówienia, prezentacji, pisania czy słuchania otoczenie: miejsce pracy, ludzie, w towarzystwie których się obracasz

23 Wizerunek pracownika

24 Wizerunek pracownika Wizerunek pracownika: lojalność, zadowolenie
rzetelność wykonywania obowiązków kultura bycia zachowanie tajemnicy kontaktowość umiejętność stworzenia właściwego klimatu ćwiczenie

25 jest mile widziany i otrzymuje rzetelne informacje
Wizerunek pracownika Wizerunek pracownika a oczekiwania klienta jest mile widziany i otrzymuje rzetelne informacje

26 Wizerunek pracownika kontakty z klientem: standardy zachowań komunikacja formalna i nieformalna komunikacja ustna i pisemna /słownictwo/ komunikacja telefoniczna czas oczekiwania

27 Wizerunek pracownika Taktyki autoprezentacyjne:
ukazywanie siebie w korzystnym świetle demonstrowanie pewnych postaw wykonywanie drobnych przysług i życzliwych gestów w celu budowania atmosfery zaufania wykorzystanie elementów związanych z wyglądem zewnętrznym wykorzystanie mowy ciała (gesty, mimika, spojrzenia, rezonans emocjonalny)

28

29 Wizerunek pracownika Standardy wyglądu: ubiór (klasyczny)
makijaż (dyskretny) nie modnie a właściwie do sytuacji „pół kroku za modą” ogólne wrażenie (fachowość i kultura bycia)

30 Wizerunek pracownika Klasyczna elegancja stroju damskiego:
klasyczny kostium ze spodniami lub spódnicą (tuż przed kolano lub dłuższą) bluzka koszulowa buty z zakrytymi palcami i piętami obowiązkowe rajstopy (bez względu na porę roku) stonowane kolory, dodatki nierzucające się w oczy czego należy unikać: dzinsów wzorzystych, świecących materiałów eksponowania ciała (duże dekolty, prześwitujące bluzki, itp.)

31 Wizerunek pracownika Klasyczna elegancja stroju męskiego:
garnitur stonowany w kolorze, jednorzędowy koszula, krawat skórzane, zawiązywane buty skarpetki dobrane do koloru spodni jednorodne dodatki /pasek, zegarek, spinki, teczka/ Wskazana odzież elegancka, konserwatywna, dobra jakościowo!

32 Tworzenie wizerunku placówki
Wizerunek „to rezultat tego, co i jak robisz, co i jak mówisz oraz co inni mówią o tobie”

33 Tworzenie wizerunku placowki
Magiczny trójkąt PR opinia o placówce jakość usługi wizerunek dyrektora

34 Jak budować pozytywny wizerunek placówki?
Dziękuję za uwagę i współpracę


Pobierz ppt "Jak budować pozytywny wizerunek placówki?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google