Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Jak budować pozytywny wizerunek placówki?
Wojewódzki Ośrodek Metodyczny w Gorzowie Wlkp. Dorota Janiszewska
2
Cel szkolenia Zapoznanie uczestników szkolenia ze sposobami kształtowania wizerunku instytucji/placówki
3
Prezentowane zagadnienia
Definicje public relations Identyfikacja otoczenia Serce instytucji Znaczenie komunikacji Wizerunek pracownika Tworzenie wizerunku placówki
4
Co to jest public relations?
PR Co to jest public relations?
5
Definicje public relations
Public relations (PR) ang. publiczne relacje, kontakty z otoczeniem, dotyczą kształtowania stosunków publicznie działającego podmiotu z jego otoczeniem wg. Wikipedii
6
Definicje public relations
to sztuka i nauka osiągania harmonii z otoczeniem poprzez wzajemne porozumienie oparte na prawdziwej i pełnej informacji wg. S. Blacka
7
Definicje public relations
Celem działań PR jest wybudowanie i stałe umacnianie pozytywnego wizerunku instytucji /placówki.
8
Identyfikacja otoczenia
środowisko instytucji wewnętrzne zewnętrzne ćwiczenie
9
Identyfikacja otoczenia
środowisko wewnętrzne: dyrekcja i pracownicy /pedagogiczni, administracji, obsługi/
10
Identyfikacja otoczenia
środowisko zewnętrzne: uczniowie, rodzice i ich opiekunowie, władze oświatowe, samorząd lokalny, instytucje samorządowe, instytucje współpracujące, mieszkańcy sąsiedztwa, konkurencja, inne instytucje
11
Identyfikacja otoczenia
Korzyści i trudności wynikające ze współpracy z niektórymi instytucjami
12
PR placówki PR placówki: strategia PR strona internetowa promocja
kultura relacji z klientem kultura relacji pracowniczych nowe formy pracy ćwiczenie
13
pierwsze wrażenie Serce placówki Sekretariat klient
klimat profesjonalizmu trudne sytuacje
14
Umeblowanie i wystrój pomieszczeń:
Wizerunek placówki Umeblowanie i wystrój pomieszczeń: okrągłe stoły, opływowe kształty blatów rośliny zielone harmonijny zestaw kolorów właściwe oświetlenie obrazy, drobiazgi, itp.
15
Znaczenie komunikacji
Komunikacja to krwioobieg każdej organizacji zewnętrzna i wewnętrzna
16
Znaczenie komunikacji
Metody komunikacji wewnętrznej: kontakty bezpośrednie tablica ogłoszeń komunikaty pisemne radiowęzeł internet, poczta elektroniczna
17
Znaczenie komunikacji
Błędy komunikacji wewnętrznej: informacja tylko z góry na dół informacja przekazywana wybiórczo informacja nudna, trudno zrozumiała informacja nie ułatwiająca zmian
18
Znaczenie komunikacji
Celem komunikacji zewnętrznej jest wzbudzenie zainteresowania placówką i wywołanie pozytywnego nastawienia do jej działalności
19
Znaczenie komunikacji
2/3 komunikacji ma charakter niewerbalny (znaczenie mają słowa, ale też wygląd, zachowanie, sposób poruszania) wg. antropologa Alberta Merabiana wrażenie, jakie wywieramy na innych zależy od tego: co widać % co słychać % co mówimy - 7%
20
Znaczenie komunikacji
Ocenianie ludzi, których pierwszy raz widzimy efekt anielski (przypisanie pozytywnych cech) efekt diabelski (cechy negatywne i niepożądane) Pierwsze wrażenie czasem może być złudne!
21
profesjonalny pracownik
Wizerunek pracownika profesjonalny pracownik kompetencje kompetencje merytoryczne osobowościowe
22
Wizerunek pracownika Czynniki wpływające na wizerunek:
wygląd, w tym zewnętrzne cech charakterystyczne, strój, stan ubrania mowa ciała: sposób bycia, sylwetka, gesty, wyraz twarzy postawa: pewność siebie, charyzma styl kontaktów: sposób mówienia, prezentacji, pisania czy słuchania otoczenie: miejsce pracy, ludzie, w towarzystwie których się obracasz
23
Wizerunek pracownika
24
Wizerunek pracownika Wizerunek pracownika: lojalność, zadowolenie
rzetelność wykonywania obowiązków kultura bycia zachowanie tajemnicy kontaktowość umiejętność stworzenia właściwego klimatu ćwiczenie
25
jest mile widziany i otrzymuje rzetelne informacje
Wizerunek pracownika Wizerunek pracownika a oczekiwania klienta jest mile widziany i otrzymuje rzetelne informacje
26
Wizerunek pracownika kontakty z klientem: standardy zachowań komunikacja formalna i nieformalna komunikacja ustna i pisemna /słownictwo/ komunikacja telefoniczna czas oczekiwania
27
Wizerunek pracownika Taktyki autoprezentacyjne:
ukazywanie siebie w korzystnym świetle demonstrowanie pewnych postaw wykonywanie drobnych przysług i życzliwych gestów w celu budowania atmosfery zaufania wykorzystanie elementów związanych z wyglądem zewnętrznym wykorzystanie mowy ciała (gesty, mimika, spojrzenia, rezonans emocjonalny)
29
Wizerunek pracownika Standardy wyglądu: ubiór (klasyczny)
makijaż (dyskretny) nie modnie a właściwie do sytuacji „pół kroku za modą” ogólne wrażenie (fachowość i kultura bycia)
30
Wizerunek pracownika Klasyczna elegancja stroju damskiego:
klasyczny kostium ze spodniami lub spódnicą (tuż przed kolano lub dłuższą) bluzka koszulowa buty z zakrytymi palcami i piętami obowiązkowe rajstopy (bez względu na porę roku) stonowane kolory, dodatki nierzucające się w oczy czego należy unikać: dzinsów wzorzystych, świecących materiałów eksponowania ciała (duże dekolty, prześwitujące bluzki, itp.)
31
Wizerunek pracownika Klasyczna elegancja stroju męskiego:
garnitur stonowany w kolorze, jednorzędowy koszula, krawat skórzane, zawiązywane buty skarpetki dobrane do koloru spodni jednorodne dodatki /pasek, zegarek, spinki, teczka/ Wskazana odzież elegancka, konserwatywna, dobra jakościowo!
32
Tworzenie wizerunku placówki
Wizerunek „to rezultat tego, co i jak robisz, co i jak mówisz oraz co inni mówią o tobie”
33
Tworzenie wizerunku placowki
Magiczny trójkąt PR opinia o placówce jakość usługi wizerunek dyrektora
34
Jak budować pozytywny wizerunek placówki?
Dziękuję za uwagę i współpracę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.