Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
2
Architektura Systemu Źródło:
3
Podstawowe elementy aplikacji
Activities: Content providers: Services: Intents:
4
Activities: Odpowiednik okienka z systemu windows
Zazwyczaj zawiera definicję interfejsu użytkownika Inny kod umieszczany jest z reguły w obiektach typu content provider lub service
5
Content providers: Dostarczają kolejny poziom abstrakcji dla dostępu do danych składowanych w urządzeniu, które mają być dostępne dla różnych aplikacji. Umożliwiają programowanie dostępu do danych w jednolity sposób (bez względu na ich rodzaj)
6
Services: Sevices (Usługi) zaprojektowano tak by działały jeśli to konieczne niezależnie od activity. Wykorzystuje się je np. do sprawdzania uaktualnień RSS, odtwarzania muzyki w tle itp..
7
Intents: Intents to komunikaty systemowe przesyłane wewnątrz urządzenia Informują aplikacje o różnych zdarzeniach np. zmiana stanu urządzenia (pojawianie się karty SD), nadejście SMS Informują o zdarzeniach w aplikacji np. uruchomienie aplikacji. Można tworzyć własne. (Np. uruchamiane w przypadku gdy użytkownik znajdzie się w pobliżu założonej lokalizacji)
8
Podstawowe zasoby
9
Storage: Zasoby aplikacji (ikony, pliki pomocy) Baza danych Karta SD
10
Network: Dostęp na poziomie Gniazd (Socket) Java Widged – WebKit
11
Multimedia: Odtwarzania i zapis audio i wideo
W zależności od urządzenia możliwa różna specyfikacja
12
Global positioning system (GPS):
Dostęp do lokalizacji z wykorzystaniem GPS (location providers) Mapy
13
Phone services: Rozmowy SMS, …
14
Instalacja i konfiguracja środowiska
Android SDK Kolejne platformy SKD API Eclipse ADK Plugin AVD (Android Virtual Device)
16
Emulator
17
Podłączenie fizyczne urządzenia
18
Instalacja urządzenia
Sterownik systemowy Standard Android driver: google-usb_driver Manufacturer-supplied driver:
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.