Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałŁucjusz Joniak Został zmieniony 10 lat temu
1
MATHEMATICS WITHOUT BORDERS - MATHEMATICS IN DIFFERENT AREAS OF OUR LIFE MATEMATYKA BEZ GRANIC – MATEMATYKA W RÓŻNYCH DZIEDZINACH NASZEGO ŻYCIA ETWINNING PROJECT
2
Początki naszej współpracy Rejestracja szkoły na portalu eTwinning w 2005 roku Opracowanie projektu Rejestracja projektu na portalu Znalezienie szkoły partnerskiej Zawiązanie partnerstwa Wymiana mailowych informacji o szkołach i sugestii związanych z realizacją projektu
3
Główne cele i założenia projektu Promowanie matematyki i nauk ścisłych wśród młodzieży Pokazywanie najlepszych dróg jej poznania z wykorzystaniem technik informatycznych Podkreślanie roli matematyki w poznawaniu świata, wielu obszarów życia i nauki Rozwijanie zainteresowania i motywacji do uczenia się jej w językach innych niż ojczysty poprzez pokazywanie jej praktyczności w codziennym życiu Tworzenie multimedialnych środków dydaktycznych
4
Przygotowanie uczniów do dalszej edukacji i życia zawodowego Odkrywanie ciekawych i zaskakujących modeli matematycznych oraz ich praktyczności w rozwiązywaniu problemów z różnych dziedzin życia Wymiana doświadczeń nauczycieli w nauczaniu matematyki z wykorzystaniem narzędzi TIK Zdobywanie praktycznych umiejętności wykorzystywania programów komputerowych przy projektowaniu zajęć dydaktycznych
5
NASI PARTNERZY Ekpedeftiria Vassiliadi Grecja V Liceum Ogólnokształcące Im.Roberta Schumana Polska Escola Secundária de João de Deus Portugalia St Michael's Catholic and Church of England High School Dedworth Middle School Central Foundation Boys' School Wielka Brytania eTwinning
7
Wielościany w różnych dziedzinach naszego życia Dotychczasowe efekty realizacji projektu - UCZEŃ Multimedialne opracowania uczniów dotyczące wybranych przykładowych zagadnień:
8
Złoty podział odcinka Wielcy starożytni matematycy i ich wkład w rozwój nauki THALES ARCHIMEDES
9
Galeria konstrukcji wielościanów Zbiór ciekawych zadań z realistycznym kontekstem A ball is thrown vertically upwards into the air. The height of the ball in metres above the ground after t seconds is given by h(t)= -5t 2 + 20t + 2 At what height the ball was initially released ? What was its height after one second ? At a later time the ball is again at the height. What time is it ?
10
Symetryczna rzeczywistość Płatki śniegu
11
W trakcie realizacji naszego projektu opracowaliśmy( w programie Coreldraw ), a następnie opublikowaliśmy Angielsko – polski ilustrowany słownik pojęć i zwrotów matematycznych aby ułatwić matematyczną komunikację uczniów w języku angielskim. W przygotowaniu graficznym słownika uczestniczyli uczniowie klasy z rozszerzoną informatyką i matematyką. Matematyczny słownik
12
Przykłady:
13
Dotychczasowe efekty realizacji projektu -Nauczyciel Wymiana doświadczeń w nauczaniu matematyki z zastosowaniem oprogramowania matematycznego Prezentacja praktycznych programów komputerowych Testowanie programów podczas lekcji matematyki oraz analiza ich możliwości i praktyczności Stała współpraca pomiędzy nauczycielami i uczniami
14
Winplot GCalc Tess Poly Programy, z którymi pracujemy:
15
Sketchpad Modellus
16
Nasz TwinSpace
17
KORZYŚCI Przygotowanie uczniów do radzenia sobie na europejskim rynku pracy Wzmocnienie wielorakich kompetencji uczniów i nauczycieli Korzystanie z dorobku doświadczonych szkół i nauczycieli Wspieranie uzdolnień uczniów poprzez udział w europejskim wymiarze edukacji Wzrost zaangażowania uczniów w proces uczenia się Znoszenie barier miejsca i czasu oraz barier językowych Doskonalenie umiejętności posługiwania różnorodnymi narzędziami ICT Rozwijanie kompetencji językowych
18
NASZE OSIĄGNIĘCIA: Prezentacja projektu podczas europejskiej konferencji eTwinning w Linz w Austrii, w lutym 2006
19
Zdobycie I Miejsca w ogólnopolskim konkursie Nasz projekt eTwinning w kategorii wiekowej 16-19 lat w czerwcu 2006
20
Efekty realizacji projektu publikujemy również w postaci naszej strony internetowej www.mathematics.xt.pl Kontakt: jgrzyw@op.pl Opracowanie: Jolanta Grzywnowicz
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.