Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Podstawowe pojęcia i problemy związane z przetwarzaniem plików graficznych.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Podstawowe pojęcia i problemy związane z przetwarzaniem plików graficznych."— Zapis prezentacji:

1 Podstawowe pojęcia i problemy związane z przetwarzaniem plików graficznych

2

3 Edytory grafiki – programy do tworzenia obrazów za pomocą komputera

4 Typy grafiki komputerowej
Dotąd nie przyjęła się koncepcja napisania uniwersalnego programu do przetwarzania grafiki. Nadal profesjonalne pakiety składają się z oddzielnych programów do obróbki map bitowych i grafiki wektorowej.

5 Mapy bitowe Sposób przechowywania map bitowych jest bardzo prosty. Obraz składa się z siatki, której elementami są punkty o określonym kolorze. Istotą tego modelu jest zapamiętanie położenia oraz numeru koloru każdego z punktów, zwanych pikselami, składających się na cały obraz. Jeśli powiększysz dowolny fragment zdjęcia, spowoduje to jego rozmycie – zobaczysz nawet pojedyncze punkty.

6 Mapy bitowe

7 Parametry charakteryzujące mapy bitowe
fgfgfgfgfgfgfgfgfgf

8 Piksel i rozdzielczość
Piksel jest to najmniejsza część ekranu pobudzana do świecenia. Składa się on z 3 punktów dających kolory podstawowe, które odpowiednio pobudzane do świecenia, generują barwę piksela(brak świecenia oznacza kolor czarny) Rozdzielczość obrazu – określa rozmiar obrazu wyświetlanego na monitorze. Rozmiar ten podaje się w postaci: ilość pikseli w poziomie x ilość pikseli w pionie

9 RGB Mapy bitowe green Red blue
Obraz oglądany na monitorze najlepiej opisuje się za pomocą składania trzech barw o różnym natężeniu. green RGB Red blue

10 Standard CMYK Cyan - błękitny Magenta - purpurowy Yellow - żółty
Ilustracja przygotowywana do druku w kolorze przygotowana za pomocą komputera jest pamiętana w standardzie CMYK Cyan - błękitny Magenta - purpurowy Yellow - żółty Key – kluczowy (czarny)

11 Grafika wektorowa Istotą grafiki wektorowej jest zapamiętanie modelu matematycznego obrazu składającego się z zestawu obiektów, które mają określone cechy, oraz ich wzajemnego położenia. Obraz na ekranie monitora jest odbiciem modelu matematycznego obrazu, nie ma więc problemów na przykład z pogorszeniem jakości przy skalowaniu.

12 Grafika wektorowa

13 Podstawowe formaty plików graficznych
*.bmp Zapamiętuje mapę bitową w trybach 1, 4,8, 24 bitów na piksel. Format, stosunkowo mało wydajny, jednak prosty w interpretacji.

14 Podstawowe formaty plików graficznych
*.tif Elastyczny format, umożliwiający zapis w różnych trybach, od monochromatycznych do 24 – bitowych. Warto go powszechnie stosować, na przykład przy skanowaniu obrazów

15 Podstawowe formaty plików graficznych
*.pcx Popularny choć stary format, uwzględniający kompresję grafiki.

16 Podstawowe formaty plików graficznych
*.gif Umożliwia efektywne zapisywanie plików w 256 kolorach. Stosowany często jako zapis grafiki w Internecie. Umożliwia zachowanie i automatyczne wyświetlanie animowanych obrazów.

17 Podstawowe formaty plików graficznych
*.jpg Format pozwalający na bardzo efektywną kompresję plików. Pozwala dobierać stopień kompresji, który może powodować utratę jakości. Często stosowany w serwisach www.

18 Podstawowe formaty plików graficznych
*.pdf Format pozwalający na graficzną prezentację dokumentów zawierających tekst z elementami graficznymi. Podstawowe przeznaczenie dotyczy wspomagania prezentacji takich dokumentów na ekranie monitora.


Pobierz ppt "Podstawowe pojęcia i problemy związane z przetwarzaniem plików graficznych."

Podobne prezentacje


Reklamy Google