Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

z zakresu organizacji uroczystości o charakterze ceremonialnym

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "z zakresu organizacji uroczystości o charakterze ceremonialnym"— Zapis prezentacji:

1 z zakresu organizacji uroczystości o charakterze ceremonialnym
Zasady zachowania się policjanta podczas uroczystości o charakterze ceremonialnym kurs doskonalenia z zakresu organizacji uroczystości o charakterze ceremonialnym 2013

2 Przepisy prawne Zasady zachowania oraz wyglądu policjanta podczas uroczystości regulują przepisy: Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 maja 2009 r. w sprawie umundurowania policjantów (Dz. U. Nr 90, poz. 738, z późn. zm.). Zarządzenie nr 7 Komendanta Głównego Policji z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie regulaminu musztry w Policji (Dz. Urz. KGP z 2013 r. poz. 18). Zarządzenie nr 122 Komendanta Głównego Policji z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie ceremoniału policyjnego (Dz. Urz. KGP z 2012 r. poz. 27). Policjant powinien przestrzegać zasad poprawnego zachowania, kultury osobistej i dbać o schludny wygląd. §7 Zarządzenia nr 805 Komendanta Głównego Policji z dnia 31 grudnia 2003 r. w sprawie „Zasad etyki zawodowej policjanta”

3 Wygląd zewnętrzny policjanta podczas uroczystości
Zasady ogólne: Pod marynarkę wyjściową zakładamy wyłącznie koszulę wyjściową z długim rękawem. W terenie otwartym policjant może zdjąć czapkę tylko w bardzo szczególnych okolicznościach, np. podczas spotkania na wydzielonym terenie zamkniętym danego obiektu (ogród, dziedziniec wewnętrzny, patio, taras). Do munduru wyjściowego ze sznurem galowym poza pomieszczeniami zamkniętymi nosi się rękawiczki (zgodnie i rozporządzeniem)

4 Wygląd zewnętrzny policjanta podczas uroczystości
Krawat do koszuli wyjściowej wiąże się podwójnym węzłem, który powinien ściśle przylegać do kołnierzyka koszuli. Najszersza część krawata powinna sięgać górnej krawędzi sprzączki pasa głównego Skarpety noszone przez policjanta do ubioru wyjściowego powinny być czarne oraz sięgać do połowy łydki, tak by przy siadaniu całkowicie zasłaniały nogę. Kobiety do munduru noszą wyłącznie beżowe rajstopy.

5 Elementy ubioru wyjściowego ze sznurem galowym
Na marynarce (kurtce) wyjściowej damskiej wszystkie elementy umieszczamy analogicznie do marynarki męskiej.

6 Wygląd zewnętrzny zgodny z regulaminem
Umundurowanemu policjantowi zabrania się noszenia lub eksponowania elementów naruszających powagę munduru, w szczególności: ozdób, z wyjątkiem niezbędnych rzeczy osobistych (zegarek na pasku w kolorze czarnym albo na bransolecie w kolorze srebrnym lub złotym, obrączka; w przypadku policjantek także biżuteria w postaci niedużego pierścionka i małych kolczyków lub klipsów); okularów w jaskrawych oprawkach; reklamówek i siatek na zakupy; ekstrawaganckich fryzur; w przypadku policjantów włosy powinny być krótko ostrzyżone, dopuszcza się noszenie krótkiego i schludnego zarostu; w przypadku policjantek, jeżeli włosy są dłuższe niż do ramion, powinny być na czas wykonywania zadań służbowych krótko upięte lub związane; intensywnego makijażu; widocznego tatuażu; piercingu; malowanych paznokci.

7 Wygląd zewnętrzny zgodny z regulaminem
Noszona przez umundurowanego policjanta teczka (aktówka), przeznaczona do przenoszenia dokumentów, albo torba (walizka), przeznaczona do przenoszenia bagażu w czasie podróży – powinna być koloru czarnego, bez nadruków. Parasol noszony przez umundurowanego policjanta powinien być w kształcie klasycznym, koloru czarnego, bez nadruków. Identyfikator noszony przez umundurowanego policjanta powinien być zawieszony na taśmie w kolorze czarnym lub granatowym. W sytuacjach podyktowanych charakterem służby usprawiedliwione jest noszenie identyfikatorów na taśmach w innych kolorach (np. dostarczonych przez organizatorów przedsięwzięcia na czas jego trwania), jeżeli nadruki na nich nie naruszają powagi munduru. Futerał na telefon komórkowy noszony przez umundurowanego policjanta powinien być koloru czarnego.

8 Zachowania policjantów podczas uroczystości świeckiej
- oddawanie honorów Policjant jest obowiązany oddawać honory w sytuacjach określonych w Regulaminie musztry w Policji. W czasie uroczystości honory oddaje się: fladze państwowej i proporcowi Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej podczas ich podnoszenia i opuszczania, sztandarom policyjnym i wojskowym, symbolom i miejscom upamiętniającym bohaterską walkę i męczeństwo narodu polskiego i innych narodów, jeżeli są tam wystawione posterunki honorowe, w czasie oficjalnego wykonywania lub odtwarzania hymnu RP, hymnów innych państw, hasła Wojska Polskiego, sygnału „Służba wartownicza”, melodii „Śpij kolego” lub „Cisza”, w czasie uroczystości pogrzebowych z policyjną lub wojskową asystą honorową.

9 Zachowania policjantów podczas uroczystości religijnej
W trakcie uroczystości o charakterze patriotyczno- religijnym odbywających się w obiekcie sakralnym, umundurowani policjanci zajmują wskazane miejsca siedzące lub stojące. W obiektach sakralnych policjanci zdejmują nakrycie głowy, trzymając czapkę w lewej ręce stroną wewnętrzną do siebie, orłem do przodu, chyba że zasady ceremonialne określonego wyznania pozwalają na przebywanie w świątyni w nakryciu głowy. W pozycji siedzącej policjant trzyma czapkę na lewym udzie położoną stroną wewnętrzną do siebie. Znajdujący się na czapce orzeł musi być zwrócony w stronę frontu, tak aby daszek czapki opierał się o nogę przed kolanem. Prawa ręka pozostaje swobodna. Kiedy wierni klęczą, policjanci przyjmują postawę zasadniczą.

10 Przykładowe zachowania nielicujące z powagą munduru
trzymanie rąk w kieszeniach, palenie papierosów, żucie gumy, używanie wulgarnych słów, brak dbałości o estetyczny wygląd munduru, stosowanie elementów umundurowania niezgodnie z przepisami.

11 Dziękuję za uwagę. mł. insp. Anna Kuźnia
Pytania dotyczące ceremoniału, protokołu i etykiety można kierować na adres


Pobierz ppt "z zakresu organizacji uroczystości o charakterze ceremonialnym"

Podobne prezentacje


Reklamy Google