Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAsia Michniak Został zmieniony 10 lat temu
1
"Szkoła dobrych praktyk" w Zespole Szkół Nr 1 w Puławach
„Racjonalne żywienie drogą do zdrowia”.
2
2011/12 – „Racjonalne żywienie drogą do zdrowia”
W Zespole Szkół nr1 w Puławach od wielu lat do chwili obecnej uczniowie klas gastronomicznych pod opieką nauczycieli realizują projekty dotyczące profilaktyki zdrowotnej : Rok szkolny 2008/2009 – „Poznajemy kuchnie innych krajów europejskich i ich wpływ na kuchnię polską” Rok szkolny 2009/10 – „Zdrowo jemy - nie tyjemy” Rok Szkolny 2010/11 – „Racjonalne żywienie profilaktyką chorób” 2011/12 – „Racjonalne żywienie drogą do zdrowia”
3
W bieżącym roku uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół Nr 1 w Puławach przystąpili do realizacji projektu związanego z profilaktyką chorób cywilizacyjnych, którego hasło wiodące brzmi: „Racjonalne żywienie drogą do zdrowia” ?
4
Harmonogram działań : Zakres działań Termin wykonania
Opracowanie ankiety żywieniowej. r. Przeprowadzenie ankiety żywieniowej wśród uczniów klas pierwszych. r. Analiza i zestawienie wyników ankiet. r. Zebranie informacji na temat produktów kupowanych przez młodzież w sklepiku szkolnym. Wnioski z przeprowadzonych ankiet żywieniowych, podjęcie działań naprawczych i profilaktycznych dotyczących sposobu odżywiania się młodzieży. Zorganizowanie akcji związanej ze Światowym Dniem Walki z Cukrzycą: Zorganizowanie akcji promującej NNKT (niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe) w żywieniu. r. Zorganizowanie akcji – „Węglowodany dobre i złe”. r. Napoje wysokoenergetyczne i ich wpływ na zdrowie Zorganizowanie akcji informacyjnej na temat źródeł i roli białka zwierzęcego i roślinnego w żywieniu r. Ogłoszenie konkursu na plakat promujący aktywny styl życia i zdrowe odżywianie. Podsumowanie akcji „Racjonalne żywienie drogą do zdrowia”.. r. Wręczenie nagród zwycięzcom konkursu. r.
5
Celem projektu jest: propagowanie zdrowego stylu odżywiania
profilaktyka chorób cywilizacyjnych integracja nauczycieli i uczniów klas gastronomicznych pogłębienie posiadanej już wiedzy i podzielenie się nią z całą społecznością szkolną rozwijanie umiejętności prezentacji
6
W ramach projektu w październiku 2011 wśród 50 uczniów z czterech klas pierwszych przeprowadzono ankietę, której celem było uzyskanie informacji na temat sposobu odżywiania się młodzieży.
7
W wyniku analizy uzyskanych danych stwierdzono, że:
śniadanie przed wyjściem do szkoły jada tylko ok. 36% uczniów, surowe warzywa i owoce 5 razy dzienne spożywa 8% badanych, większość ankietowanych bo aż 52% nie jada ryb, przetwory mleczne codziennie jada tylko ok. 30% młodzieży, niewielka grupa uczniów spożywa codziennie razowe pieczywo, ulubionym produktem żywnościowym dla ok.20% są słodycze, pięć posiłków dziennie spożywa tylko 10 % badanych tylko 14% uczniów spożywa posiłki regularnie, przez cały czas odchudza się ponad 14% ankietowanych, a wiedza dotycząca następstw odchudzania, bulimii i anoreksji jest u wielu uczniów niepełna. Wyniki analizy wyników ankiet zaprezentowano nauczycielom i uczniom przez radiowęzeł szkolny.
8
14 listopada w naszej szkole zorganizowano obchody Światowego Dnia Walki z Cukrzycą Uczniowie przygotowali plakaty, rozdawali ulotki informacyjne oraz ankiety do oceny stopnia zagrożenia tą chorobą. Przez radiowęzeł szkolny został odczytany referat na temat profilaktyki cukrzycy.
9
„Rola NNKT w żywieniu”: - prezentacja przez radiowęzeł audycji na temat NNKT - przygotowanie plakatów i gazetek promujących spożywanie produktów bogatych w kwasy tłuszczowe omega - 3 i omega – 6
10
„Węglowodany dobre i złe”
„Węglowodany dobre i złe”. -przygotowanie informacji żywieniowej na temat węglowodanów prostych, roli błonnika pokarmowego w żywieniu, zamienników węglowodanowych itp. -prezentacja produktów węglowodanowych zalecanych i niewskazanych w żywieniu -przygotowanie gazetek i plakatów promujących zdrowe węglowodany. -przeprowadzenie lekcji o tematyce węglowodanowej na przedmiotach np. podstawy żywienia, technologia gastronomiczna, chemia.
11
"Napoje wysokoenergetyczne i ich wpływ na zdrowie" - W ramach podjętych działań wykonano plakaty które rozwieszono na terenie szkoły. - Wygłoszono referat przez radiowęzeł na temat: "Uczeń pije złą energię - szkodliwe działanie napojów energetycznych". - Wykonano prezentację multimedialną na temat składników zawartych w napojach energetyzujących i ich wpływie na organizm - Każdy z nauczycieli otrzymał drogą mailową prezentacje do przedstawienia na lekcjach wychowawczych
12
„Źródła i rola białka w żywieniu” - Wykonano prezentację multimedialną na temat budowy i roli białek - Oplakatowano szkołę tematycznymi gazetkami - Wygłoszono przez radiowęzeł referat na temat roli białek w żywieniu
13
Ogłoszenie konkursu na plakat promujący aktywny styl życia i zdrowe odżywianie. Zdjęcia do realizowanych działań znajdują się na stronie internetowej szkoły. Wciąż czekamy na prace konkursowe !!!!!!!! ??????? Nagrody czekają !!!! !!!!!!!
14
PODSUMOWANIE PROJEKTU – ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU PLAKATOWEGO
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.