Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJarek Zielke Został zmieniony 11 lat temu
1
Rozwiązania Slican dla Centrum Powiadamiania Ratunkowego
2
Centrum Powiadamiania Ratunkowego jest złożoną organizacją
Centrum Powiadamiania Ratunkowego jest złożoną organizacją. Wymaga ona nie tylko wprowadzenia specyficznych procedur reagowania ale przede wszystkim stworzenia platformy technicznej do obsługi połączeń alarmowych.
3
Jednym z elementów platformy technicznej dla CPR może być serwer telekomunikacyjny Slican, który dzięki współpracy z telefonami systemowymi oraz obsłudze zaawansowanych aplikacji IT usprawnia pracę służb włączonych do struktur reagowania CPR.
4
SYTUACJA WYJŚCIOWA Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego poszukując dostawcy nowoczesnego systemu telekomunikacyjnego wymaga: skalowalności systemu - wdrażanie kolejnych usług oraz przyłączanie nowych stanowisk w dowolnym terminie zgodnie z bieżącymi potrzebami uniwersalności rozwiązania – zakup tylko jednego urządzenia, integrującego różnorodne kanały komunikacji – systemu z wbudowanymi bramkami VoIP i GSM oraz pełną platformą IT
5
ZAŁOŻONE CELE Oczekiwania co do nowej platformy komunikacyjnej dla CPR można zebrać w 3 grupach: system ma gwarantować niezawodność zapewniać większą wydajność pracy dyspozytora / dyżurnych podnieść jakość pracy poprzez wygodę jego użytkowania oraz bezpieczeństwo sieci z punktu widzenia administratora Wymogi te spełniają nowoczesne serwery Slican MAC-6400 oraz CCT-1668.
6
ZAŁOŻONE CELE Niezawodność systemu
automatycznie aktywowane łącze zapasowe w przypadku ewentualnej awarii lub uszkodzenia linii, nie wymagające interwencji serwisu zdublowana pamięć główna serwera zasilanie zapasowe serwera telekomunikacyjnego w przypadku awarii zasilania 230V
7
ZAŁOŻONE CELE Większa wydajność systemu
jednoczesna obsługa dużej ilości połączeń przychodzących skrócenie czasu oczekiwania na połączenie z dyżurnym CPR dostęp do pakietu zaawansowanych usług dodanych nowoczesne narzędzia dla pracowników CPR – telefony systemowe oraz pakiet aplikacji IT wspomagających pracę dyspozytora
8
ZAŁOŻONE CELE Wygoda i bezpieczeństwo
automatyczne nagrywanie wszystkich połączeń przychodzących i wychodzących zmienne scenariusze ruchu w zależności od pory dnia, tygodnia lub aktualnej sytuacji (powołanie sztabu kryzysowego) możliwość sieciowania serwera telekomunikacyjnego pracującego w CPR z urządzeniami w innych jednostkach objętych systemem powiadamiania
9
ROZWIĄZANIE SLICAN
10
ROZWIĄZANIE SLICAN Sercem systemu łączności telefonicznej CPR jest serwer telekomunikacyjny MAC-6400. Kolejne oddziały mogą być obsługiwane za pomocą włączonych w sieć serwerów Slican MAC-6400 lub mniejszych systemów telekomunikacyjnych Slican CCT-1668.
11
ROZWIĄZANIE SLICAN MAC-6400– serwer telekomunikacyjny:
pojemność już od 32 linii z możliwością rozbudowy do 640 numerów wewnętrznych pełna dowolność w instalacji kart – obsługa sieci ISDN, analogowej, bramki VoIP i GSM dostępne jako wewnętrzne wyposażenie MAC-6400 automatycznie aktywowane łącze zapasowe w przypadku ewentualnej awarii lub uszkodzenia linii, nie wymagające interwencji serwisu możliwość sieciowania z innymi serwerami telekomunikacyjnymi zdalne zarządzanie systemem – niskie koszty serwisu i błyskawiczna reakcja na zgłoszenie
12
ROZWIĄZANIE SLICAN CCT-1668 (S, L lub EU) – serwer telekomunikacyjny:
rozwiązanie dla sieci od 8 do 88 telefonów współpraca z innymi serwerami Slican oraz możliwość zarządzania i obsługi on-line – niskie koszty serwisu wewnętrzne bramki VoIP i GSM – wyższa jakość i większa niezawodność niż w przypadku instalacji urządzeń zewnętrznych od innych dostawców
13
ROZWIĄZANIE SLICAN CTS-202 – telefon systemowy:
menu w języku polskim / angielskim czytelny, podświetlany wyświetlacz 12 programowalnych klawiszy z sygnalizacją LED możliwość dołączenia do pięciu konsol rozszerzających CTS-232 – łącznie 162 programowalne przyciski różne rodzaje dzwonków – sygnały dla połączeń przychodzących z zewnątrz, z sieci wewnętrznej i bramofonu
14
ROZWIĄZANIE SLICAN CTS-202 – telefon systemowy:
nawigacja podobna do aparatów komórkowych, klawisze nawigacyjne optyczna sygnalizacja dzwonienia i nieodebranych połączeń podręczny spis połączeń wykonywanych, odebranych i nieodebranych blokada telefonu (indywidualny zamek kodowy) dostęp do dwóch książek telefonicznych (publicznej i prywatnej) oraz spisu numerów wewnętrznych
15
ROZWIĄZANIE SLICAN BRF – kontrola dostępu
nie wymaga budowy dodatkowej sieci – tak jak w przypadku tradycyjnych domofonów / unifonów przyłączany bezpośrednio do serwera - otwieranie drzwi i bram dokonywane jest za pomocą telefonu obsługa pastylek dotykowych – wejście za pomocą zaprogramowanej pastylki osoba wchodząca może zadzwonić - tradycyjny dzwonek i możliwość rozmowy jak przez telefon możliwość podłączenia przycisku do zwalniania rygla od wewnątrz – np. dla pracowników pełniących dyżur nocny
16
ROZWIĄZANIE SLICAN Multi Audio Box – system przywoławczy
uniwersalny i ekonomiczny system przywoławczy współpracujący z serwerami MAC-6400 oraz CCT- 1668 może być zastosowany jako urządzenie do odsłuchu stanu pomieszczeń (kontroli) oraz jako system przywoławczy (interkom)
17
ROZWIĄZANIE SLICAN RecordMAN – obsługa nagrywania rozmów
aplikacja zarządzająca automatycznym nagrywaniem i archiwizacją połączeń automatyczna archiwizacja danych zapisanych w centrali w formacie plików *.wav wyszukiwanie plików z nagraniami w oparciu o numer, datę, godzinę, translację i inne parametry ograniczony dostęp do nagrań – odsłuchu zarejestrowanych połączeń może dokonać wyłącznie uprawniona osoba znająca hasło dostępu do nagrywarki
18
ROZWIĄZANIE SLICAN TelefonCTI
program informuje o połączeniu przychodzącym – prezentacja numeru / nazwiska / nazwy - na monitorze komputera informuje także o połączeniach odebranych, nieodebranych i wybieranych numerach pozwala na tworzenie i szybki dostęp do indywidualnej lub firmowej książki telefonicznej ułatwia korzystanie z wielu funkcji centrali, m.in.: przekazywania połączeń, parkowania rozmowy, pracy z kontami, blokady telefonu
19
ROZWIĄZANIE SLICAN BillingMAN
program do analizy połączeń w ruchu wychodzącym jak i przychodzącym rozliczanie różnych planów taryfowych: naliczanie impulsowe, sekundowe, opłaty inicjacyjne prezentacja wyników i poszczególnych zestawień w formie tabelarycznej oraz możliwość eksportu i prezentacji danych w Excel tworzenie mini billingów łatwe grupowanie rozmów wg różnych kategorii – rodzaju połączeń, abonentów, grup graficzna prezentacji wyników - wykresy pionowe, poziome i kołowe (BillingMAN.Plus)
20
ROZWIĄZANIE SLICAN ConfigMAN
aplikacja do programowania oraz zarządzania serwerami telekomunikacyjnymi przejrzysty i czytelny interfejs wizualizacja graficzna – ikony, przyciski wyboru, rozwijane listy i skróty do innych miejsc bieżące monitorowanie statusu centrali – dostępne zarówno wewnątrz sieci LAN, jak i zdalnie przez modem i Internet - niskie koszty serwisu oraz krótszy czas reakcji monitorowanie pracy serwera w czasie rzeczywistym, wydruki różnych aspektów konfiguracji serwera
21
ROZWIĄZANIE SLICAN INNOWACYJNE FUNKCJE UŻYTKOWE
PATHFINDER – system inteligentnego trasowania (zapamiętywania ścieżki) połączeń. Osoba zgłaszająca wypadek dodzwoni sie w przypadku kolejnego połączenia do tego samego operatora CPR, z którym rozmawiała wcześniej. Moze to skrócić czas reakcji w sytuacjach alarmowych - nie trzeba konsultować jednego wezwania z kilkoma pracownikami CPR.
22
ROZWIĄZANIE SLICAN INNOWACYJNE FUNKCJE UŻYTKOWE
LCR- usługa, która automatycznie realizuje połączenie, w oparciu o kryterium najniższego kosztu połączeń oraz niezawodność łącza, np. połączenia na numery komórkowe będą realizowane przez wewnętrzną bramkę VoIP, zaś w przypadku uszkodzenia tego medium alternatywny wybór innego traktu
23
ROZWIĄZANIE SLICAN INNOWACYJNE FUNKCJE UŻYTKOWE
ICD – funkcja kierująca połączenia przychodzące na odpowiednie nr wewnętrzne CPR w oparciu o wcześniej zdefiniowane kryteria. Inteligentna dystrybucja połączeń pozwala m.in na kierowanie rozmów przychodzących w zależności od trybu pracy serwera, np. połączenia w godzinach – trafiają zawsze na stanowiska CPR a poza tymi godzinami do służb pełniących zawsze całodobowe dyżury np. bezpośrednio do straży pożarnej, policji lub pogotowia.
24
KORZYŚCI DLA CPR podniesienie jakości obsługi – optymalizacja czasu oczekiwania na połączenie z dyspozytorem CPR podniesienie poziomu bezpieczeństwa poprzez skuteczniejszą obsługę połączeń oraz prawidłową dystrybucję informacji o zdarzeniach do poszczególnych służb pracownicy CPR otrzymali narzędzia ułatwiające obsługę połączeń – wspierające ich pracę programy oraz telefony systemowe sprawniejsza komunikacja z numerami zewnętrznymi, tworzenie grup konferencyjnych (tłumacze) lub kierowanie wywołań na numery innych służb (np. policji lub pogotowia gazowego)
25
KORZYŚCI DLA CPR całą sieć pracuje w oparciu o urządzenia jednego dostawcy – pełna kompatybilność sprzętu i aplikacji niższe koszty obsługi sieci – całość systemu może być serwisowana zdalnie poprzez sieć Internet nad całością może czuwać jeden administrator, jedne serwis. Gwarancji wysokiej jakości sprzętu udziela jeden producent i dostawca
26
Dzięki zastosowaniu rozwiązań Slican może powstać nowoczesne i skuteczne Centrum Powiadamiania Ratunkowego, które skutecznie zintegruje działania wszystkich służb oraz podniesie poziom bezpieczeństwa mieszkańców regionu.
27
Komunikacja łatwiejsza niż przypuszczasz
Dziękujemy za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.