Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH"— Zapis prezentacji:

1 GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Social media monitoring jako źródło wartościowych danych. Korzyści i wyzwania Jarosław Roszkowski, Brand24 17 maja 2012

2

3

4 Media społecznościowe w Polsce
Serwisy społecznościowe Serwisy treściowe Serwisy typu wiki Platformy blogowe Mikroblogi Internetowe serwisy informacyjne Serwisy Q&A Fora

5 Jakie informacje możemy uzyskać z treści z mediów społecznościowych?
1 – w jakim serwisie została zamieszczona informacja 2 – rodzaj profilu (osoba/firma itd.), płeć, liczba znajomych/fanów 3 – dzień i godzina zamieszczenia 1 2 3

6 Jakie informacje możemy uzyskać z treści z mediów społecznościowych?
4 – treść – rodzaj treści, sentyment, insight 4

7 Jakie informacje możemy uzyskać z treści z mediów społecznościowych?
5 – poziom interakcji 5

8 Zróżnicowane rodzaje treści – przykład: kategoria piwo
Ponad 90% treści zawiera tekst, a ponad 70% treści zawiera tylko tekst

9 Rodzaje danych – wymiana doświadczeń
Treści opisujące doświadczenia są mocno zróżnicowane – od najprostszych do pełnego opisu, pozwalającego zrozumieć konsumenta i jego zachowanie (insights)

10

11 Rodzaje danych – treści współdzielone
Wśród współdzielonych treści wideo dominuje YouTube – ponad 95% treści!

12 Rodzaje danych – treści współdzielone
Serwisy treściowe z obrazkami w wielu kategoriach i dla wielu produktów są najważniejszym miejscem generowania treści współdzielonych. Najważniejsze serwisy to: demotywatory.pl, kwejk.pl oraz besty.pl

13 Rodzaje danych – treści współdzielone
Zdjęcia osadzane w samym serwisie (np. Facebook) są najszybciej rosnącą kategorią wśród treści współdzielonych. Jest to efekt świadomych zmian w serwisach (np. nowy układ Facebooka – Timeline)

14 Rodzaje danych – sytuacje kryzysowe

15 Rodzaje danych – sytuacje kryzysowe

16 Rodzaje danych – treści sprzedażowe

17 Rodzaje danych – treści sprzedażowe

18 Obszary zastosowania Social media marketing (od A do Z)
Audyt social media – zaplanowanie strategii obecności Analiza konkurencji Monitoring podczas działań (w social media jak i w innych kanałach) Badanie skuteczności działań Marketing wirusowy Pomiar efektu działań Zdobywanie wiedzy z obszaru marketingu wirusowego Działania PR i sytuacje kryzysowe Planowanie działań PR – identyfikacja istotnych kanałów w dotarciu Pomiar efektywności działań PR w internecie Wsparcie podczas sytuacji kryzysowych Badania Najtańsze badania związane z kategoriami produktów Analiza zjawisk i trendów, „insights” Sprzedaż Prowadzenie sprzedaży do osób deklarujących zainteresowanie zakupem

19 Najważniejsze korzyści z social media monitoringu
Szybkie dotarcie do informacji Opcje real-time Narzędzie umożliwiające optymalizację działań social media marketing Na poziomie treści – jak powinna wyglądać nasza komunikacja aby generować dyskusję o naszej marce („buzz”) Na poziomie kluczowych osób – docieranie do osób kluczowych w dyskusji na dany temat

20 Najważniejsze korzyści z social media monitoringu
Informacje o marce od konsumentów nieświadomych pomiaru Co przekłada się na wysoką jakość informacji, do wykorzystania w innych badaniach, jak i marketingu (włącznie z definiowaniem strategii marketingowej) Pozyskiwanie sprzedaży przy minimalnym koszcie Wysoka konwersja – „hot lead”

21 Wyzwania

22 Liczba danych vs. zysk z uzyskanej informacji
W niektórych kategoriach i produktach mamy do czynienia z bardzo dużą liczbą danych. W takiej sytuacji wyzwaniem jest znalezienie kluczowych treści i w efekcie łączny koszt pomiaru

23 Automatyzacja vs. zaangażowanie człowiek

24 Jakość procesów zautomatyzowanych
Automatyczna analiza sentymentu treści jest wyzwaniem: Analiza samej treści Zrozumienie intencji samego autora treści Zrozumienie całości treści (z materiałem współdzielonym) Średnia skuteczność przy identyfikacji treści o zabarwieniu emocjonalnym oraz przy właściwym określeniu sentymentu treści

25 Niski poziom przetworzenia informacji
Szybkość i poziom przetworzenia danych w poszczególnych obszarach zastosowania Wysoki poziom przetworzenia informacji badania Dostęp do danych z opóźnieniem Szybki dostęp do danych Social media marketing Sytuacje kryzysowe/ sprzedaż Niski poziom przetworzenia informacji

26 Interpretacja danych Kwestie interpretacji ilościowej danych:
Część publiczna (dostępna dla narzędzi social media monitoringu) i część zamknięta w ramach danego serwisu Na poziomie ogólnym i na poziomie poszczególnych projektów (specyficznych grup docelowych) Część zamknięta – nk.pl , fora lub grupy dyskusyjne

27 Przyszłość Duża część z przedstawionych wyzwań w najbliższych latach zostanie rozwiązana Poszerzanie zakresu automatyzacji procesów przetwarzania danych i wnioskowania Jako efekt większego zrozumienia procesu i jego specyfiki Szerszy zakres wykorzystania danych – realizacja koncepcji Social CRM (wykorzystanie danych jako element nowej koncepcji działania firmy)

28 Dziękuję za uwagę! Jarek Roszkowski


Pobierz ppt "GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH"

Podobne prezentacje


Reklamy Google