Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMartyna Matczuk Został zmieniony 10 lat temu
1
Projekt partnerski w ramach programu Comenius 2010 – 2012 TIS
2
Główny cel projektu TIS Wielojęzyczny system informacji turystycznej dla miast Poznania i Lingen TIS - Tourist Information System
3
12-4-1212-4-12 Partnerzy projektu ZSK - Zespół Szkół im. H.Cegielskiego (Polska) 14 uczniów BBS - Berufsbildende Schule w Lingen (Niemcy) (średnia szkoła zawodowa kierunki rzemieślnicze ) - 12 uczniów
4
Czas trwania projektu: 2010 – 2012 Ilość spotkań uczniowskich: w Polsce: 03.04.2011 – 13.04. 2011 w Niemczech: 12.09.2011 – 23.09.2011 w Polsce: 11.04.2012 – 17.04.2012 Dodatkowe produkty Wspólna polsko – niemiecka strona internetowa projektu www.poldek.eu/comenius_2011 Polska strona internetowa projektu http://www.zsk.poznan.pl/TIS/
5
Przyjrzyjmy się bliżej
6
Przed pierwszym spotkaniem Rekrutacja do projektu – wrzesień 2010r Spotkanie robocze - grudzień 2010 r. Ustalono, że efektem końcowym będzie aplikacja napisana w C# na smartphonea z systemem operacyjnym Windows Phone 7 Przygotowania do projektu w ramach spotkań Klubu Comeniusa Dodatkowe zajęcia z informatyki
7
Grupa niemiecka Grupa polska Uczestnicy projektu,
8
Pierwsze spotkanie - Poznań 03.04.2011 – 13.04. 2011 Cel - stworzenie aplikacji administracyjnej opartej o bazę danych SQL i napisaną w języku programowania C# Ważna sprawa - praca w mieszanych zespołach, zwiedzanie Poznania, integracja
9
Historia opowiedziana zdjęciami Pierwsze nasze spotkanie, gry i zabawy integracyjne Tego samego dnia (pomimo złej pogody ) zwiedziliśmy Poznań.
10
Kolejny dzień minął na poznawaniu języka SQL oraz omówieniu założeń projektu. Na zdjęciach nasi nauczyciele przedmiotów zawodowych podczas omawiania swojej części zajęć.
11
Oczywiście, nie tylko pracą człowiek żyje. Było też sporo czasu na zwiedzanie, min. Muzeum Archeologicznego oraz miejsc raczej niedostępnych jak, np: Poznańskiego Centrum Superkomputerowo-Sieciowego, gdzie poznaliśmy pracę administratorów dużej sieci.
12
Założeniem projektu jest także integracja, którą realizowaliśmy na wiele sposobów, jak chociażby widoczny na jednym ze zdjęć bilard, czy tzw. niedziela integracji, w trakcie której, na własną rękę spędzaliśmy czas z niemieckimi kolegami.
13
Wynik naszej pracy: Działająca aplikacja tworząca bazę obiektów do aplikacji na smartphoney. Strona internetowa projektu
14
Drugie spotkanie –Lingen 12.09.2011 – 23.09.2011 Główny cel - stworzenie aplikacji na smartphona wyposażonego w system Windows Phone 7. Poznanie kultury niemieckiej, integracja uczniów oraz zwiedzanie ciekawych miejsc w Lingen i okolicy
15
Dzień po przyjeździe zaraz wzięliśmy się do pracy nad projektem Dalsza część dnia poświecona była na zwiedzanie Lingen – szlakiem Kivelingów
16
Pomimo dużej ilości czasu poświeconej na programowanie, mieliśmy też czas na zwiedzanie – na zdjęciach miasto Münster. Korzystając z niemieckiej kolei, mogliśmy się przekonać się, czy rzeczywiście jest tak dobra, jak jest opisywana. Odpowiedź jest: tak
17
Istotną kwestią była integracja. Tym razem zorganizowali ją Niemcy, w sposób informatyczny – wieczór gier sieciowych (w skrócie LAN-Party). Inną opcją był festyn Starego Miasta, a w niedzielę, jak ktoś wstał, mógł wybrać się na wycieczkę do Emden, nad Morze Północne.
18
Oprócz zwiedzania i pracy znalazł się czas na zajęcia sportowe. Graliśmy w piłkę nożną, a innego dnia w bowling, wspinaliśmy się w Parku Linowym. Innego dnia zobaczyliśmy też jak budowane są statki w stoczni w Papenburg.
19
Ciekawym doświadczeniem była możliwość wzięcia udziału w kursie informatycznym firmy Cisco. Kurs był prowadzony przez doświadczonego instruktora i egzaminatora Pana Berndta Kelkera, który dał nam możliwość zdobycia certyfikatu tej firmy poprzez zaliczenie trzech kursów.
20
Na zakończenie dopracowywaliśmy aplikację, tak by zadziałała. W ostatnim dniu projektu nastąpiło podsumowanie naszej pracy i współpracy.
21
Co udało się stworzyć Aplikacja na smartphoney
22
Trzecie spotkanie - Poznań 11.04.2012 – 17.04.2012 Co powstało: Produkt końcowy tj. aplikacja ATA TIS i TIS APP. Instrukcje użytkowania (Tutoriale) dla obu aplikacji. Logo aplikacji Pliki graficzne Uzupełniona baza danych o atrakcyjne obiekty.
23
Trochę zdjęć Tym razem przez natłok pracy większą część spotkania spędziliśmy w szkole pracując nad projektem, dlatego też, aby nie tracić czasu (i energii) posiłkowaliśmy się w szkolnej stołówce.
24
Mimo to, i tak znaleźliśmy trochę czasu, aby pozwiedzać nieznane miejsca i odprężyć się od pracy.
25
Logo aplikacji Cel aplikacji: umożliwienie zwiedzania miast Poznania i Lingen Mapa umożliwiająca odnalezienie zabytków. Do każdego punktu na mapie dołączona jest galeria zdjęć, koordynaty GPS oraz opisy w języku polskim, angielskim i niemieckim. Możliwe jest dodawanie, edytowanie i usuwanie POI (point of interest). Przy robieniu zdjęcia smartphonem, do zdjęcia automatycznie zapisują się koordynaty GPS, nie trzeba więc ręcznie wprowadzać ich do bazy danych. Możliwa jest rozbudowa bazy danych o inne kraje i miasta. Produkt końcowy - aplikacja ATA TIS i TIS APP
26
Uroczyste podsumowanie i prezentacja projektu partnerskiego TIS [16.04.2012] Punktem kulminacyjnym kwietniowego spotkania, był o uroczyste podsumowanie projektu, dokonane przy udziale gości społeczności szkolnej oraz gości z zewnątrz. Była to okazja do zaprezentowania działań projektowych, produktów, korzyści, wrażeń.
27
Dlaczego warto było uczestniczyć w projekcie? Poszerzenie wiedzy z zakresu zakresie języków programowania, tworzenia baz danych Wymiana doświadczeń na płaszczyźnie informatycznej Poprawa znajomości języka niemieckiego Szlifowanie i wykorzystywanie w praktyce znajomości języków obcych Pierwsze doświadczenie w międzynarodowej pracy zespołowej Pozbycie się stereotypów Poznanie kultury innej narodowości Potwierdzenie prawdy o Europie bez granic + Dużo frajdy i satysfakcji.
28
Dziękujemy! Mamy nadzieję, że ta prezentacja przybliżyła na czym polegał, jak przebiegał projekt Comenius TIS, co stworzyliśmy i dlaczego warto było w nim uczestniczyć. Dla Comenius TIS wykonał Norbert Langner
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.