Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Bożena Seweryn Kurs Belfer online Nr 21/SM/K/2011

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Bożena Seweryn Kurs Belfer online Nr 21/SM/K/2011"— Zapis prezentacji:

1 Bożena Seweryn Kurs Belfer online Nr 21/SM/K/2011
WebQuest Bożena Seweryn Kurs Belfer online Nr 21/SM/K/2011

2 przeznaczony jest dla dzieci pięcio i sześcioletnich uczęszczających
STRONA GŁÓWNA MALI ODKRYWCY WEBQUEST RODZINNY przeznaczony jest dla dzieci pięcio i sześcioletnich uczęszczających do Miejskiego Przedszkola Nr 74 w Katowicach

3 SPIS TREŚCI Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja
Podręcznik dla nauczyciela

4 WPROWADZENIE DLA RODZICÓW
Pomysłów na wspaniałą zabawę jest wiele. Wystarczy trochę chęci i odrobina wyobraźni. Czasem pomysł musi wyjść od nas, dorosłych. Pomóżmy naszym milusińskim miło i radośnie spędzać czas. Jeśli nie masz jeszcze pomysłu na radosną zabawę z dzieckiem, to „Rodzinny WebQuest" jest  świetną okazją do miłego spędzenia popołudnia ze swoją pociechą. Przez najbliższe cztery tygodnie będziecie odkrywać przyrodę w Katowicach.

5 WPROWADZENIE DLA RODZICÓW
Dzięki zadaniom zapoznacie dziecko z różnymi zwierzętami, gatunkami drzew, wspólnie odkryjecie ciekawe cuda natury i... może nawet uśmiejecie się do łez. Efekty Waszej pracy i zabawy zostaną wykorzystane w raporcie do Programu „Kubusiowi Przyjaciele Natury” realizowanym w naszym przedszkolu.

6 Wprowadzenie DLA DZIECI Kiedy nuda ci doskwiera idziemy na spacer.
Jestem pewna, że Rodzice będą świetnymi przewodnikami po miejscach, które będziecie odwiedzać. Razem z Rodzicami będziesz spacerować po Katowicach, a wykonując zadania poznasz różne ciekawostki ze świata przyrody.

7 ZADANIA DLA RODZICÓW I DZIECI Zadanie nr 1 Zadanie nr 2 Zadanie nr 3

8 PROCES W WebQueście „MALI ODKRYWCY” biorą udział zespoły składające się z przedszkolaka w wieku 5-6 lat i jego rodziców. Czas  trwania od do r. WebQuest  składa się z czterech zadań podzielonych na część dla rodziców i część dla dziecka.  Na wykonanie jednego zadanie macie tydzień (od poniedziałku do niedzieli.

9 e-mail, komunikator Gadu-gadu, forum.
Proces Efekty wykonania zadań w postaci plików graficznych lub albumu będą publikowane przez rodziców na blogach ich dzieci lub wykonane własnoręcznie w formie albumu.  Każde dziecko – uczestnik będzie miało założony swój blog. Rodzice zostaną przeszkoleni w zakresie jego obsługi na specjalnym spotkaniu informacyjnym. Kontakt uczestników WebQuestu z nauczycielem odbywać się będzie przez: , komunikator Gadu-gadu, forum.

10 ŹRÓDŁA Podczas wykonywania zadań możecie skorzystać z podanych linków:
Skorzystać możecie również z książek przyrodniczych dostępnych na rynku.

11 EWALUACJA Ocena prac z poszczególnych zadań będzie miała charakter opisowy według następujących kryteriów zgodność z tematyką pomysłowość ogólne wrażenie artystyczno-estetyczne Zamieszczona zostanie również w komentarzach do bloga - podsumowana stwierdzeniem: Dobrze Bardzo dobrze Znakomicie

12 Dla dziecka Zakończyłeś wędrówkę po Katowicach w odkrywaniu świata przyrody. Przebyłeś długą drogę. Poznałeś urokliwe miejsca, zwierzęta, rośliny, a przy okazji zgłębiłeś tajemnice świata przyrody i aparatu cyfrowego. Doskonaliłeś umiejętność wyszukiwania, selekcjonowania i przetwarzania informacji do własnych potrzeb. Ale najważniejsze jest to, że spędziłeś dużo czasu ze swoimi rodzicami i znalazłeś sposób na nudę. KONKLUZJA

13 KONKLUZJA Dla rodziców
To już koniec spacerów. Mam nadzieję, ze miło spędziliście ten czas pokazując dziecku ciekawe miejsca naszego miasta, bawiąc się wspólnie i ucząc. Jeżeli ta forma współpracy przypadła Wam do gustu, temat następnego WebQuestu będzie zaproponowany przez Was. Dziękuję za udział i zapraszam do dalszej współpracy KONKLUZJA

14 PODRĘCZNIK DLA NAUCZYCIELA
WebQuest , czyli metoda projektu w oparciu o Internet, uczy nie tylko ukierunkowanego poszukiwania informacji, ale również ich przetwarzania, pozwala na doskonalenie umiejętności rozwiązywania problemów, krytycznego i twórczego myślenia, współpracy w zespole. Metoda WebQuest sprzyja zatem realizacji zadań edukacji czytelniczej i medialnej - wykorzystuje bogactwo wirtualnej przestrzeni, kształci sprawność przetwarzania i oceny informacji, ułatwia tworzenie zestawień ze zgromadzonych źródeł, doskonali umiejętność prezentacji i krytycznego spojrzenia, świadomość sposobu powstawania informacji i ich funkcji. Nauczycieli zainteresowanych metodą WebQuest zapraszam na stronę:

15 PODRĘCZNIK DLA NAUCZYCIELA
Projekt ma charakter rodzinny. Realizowany jest w trakcie różnych działań poza zajęciami i w czasie wolnym dzieci. Dziecko i rodzic , w ramach projektu, przygotowywani są do prezentacji zarówno własnych osiągnięć, jak i piękna najbliższej okolicy, zwierząt i roślin. Projekt przygotowuje dzieci i rodziców do stosowania technologii informacyjnej w ich pracy własnej. Projekt stwarza dzieciom i rodzicom  warunki do korzystania nie tylko z Internetu, ale także z innych źródeł informacji. Zdjęcia w Web Queście są mojego autorstwa , natomiast gify zapożyczyłam z internetu –

16 Zadanie nr 1 SPACER DO PARKU Dla Rodziców
Dziś zabierzecie swoje dziecko do parku, ale zanim tam pójdziecie, znajdźcie na stronie internetowej potrzebne informacje nt. najpopularniejszych drzew. Obejrzyjcie wspólnie zdjęcia, przeczytajcie dziecku podpisy, porozmawiajcie o drzewach. Dziecko wybierze jedno zdjęcie, które najbardziej mu się podoba, następnie zapiszecie je na dysku i edytujecie w programie Paint.

17 Zadanie nr 1 Dla dzieci Na pierwszy spacer Rodzice zabiorą Cię do parku. Dowiesz się jak się nazywa, gdzie się znajduje, a następnie odnajdziesz drzewo, którego zdjęcie wybrałeś z Rodzicem w internecie. Będziesz potrzebował kartkę i kredkę świecową. Gdy znajdziesz „swoje” drzewo podejdź do niego i „odbij” jego korę, a może znajdziesz listek pod drzewem- weź go, wtedy będziesz mógł wykorzystać go do albumu.

18 Zadanie nr 2 CO W TRAWIE PISZCZY? Dla Rodziców
Zanim wybierzecie się na kolejny spacer odnajdźcie informacje w internecie na temat zwierząt żyjących w trawie. Dziecko wybiera sobie trasę kolejnego spaceru po Katowicach do miejsc, które najbardziej lubi. Rodzice oddają w ręce pociech aparat fotograficzny, a po krótkiej instrukcji obsługi pozują do zdjęć na tle pięknych trawników. Dzieci wykonują również zdjęcia zwierzętom żyjącym w trawie. Po powrocie do domu razem obejrzycie zdjęcia, a dziecko wybierze cztery jego zdaniem najlepsze fotografie. Umieścicie je w galerii na blogu wraz z krótkim komentarzem podyktowanym przez dziecko lub wykorzystacie je do albumu.

19 Zadanie nr 2 Dla Dzieci Zanim ruszysz na kolejny spacer, rodzice pokażą ci w internecie czy w trawie można znaleźć „życie”. Dziś zabierzesz rodziców na spacer i zrobisz im i zwierzątkom żyjącym w trawie zdjęcia aparatem. Po powrocie do domu możesz również wykonać pracę plastyczną na temat napotkanych zwierzątek. Obejrzyjcie również fotografie i wybierzecie cztery najlepsze. Opowiedz rodzicom dlaczego te najbardziej ci się podobają. Powodzenia w poszukiwaniach 

20 Zadanie nr 3 CUDA I DZIWY W NATURZE Dla Rodziców
Optymistom i ludziom z poczuciem humoru żyje się łatwiej. Zadbajcie o to, by wasze dziecko nie było ponurakiem i rozbawiajcie je nie tylko od święta. Dziś proponuję wspólną wędrówkę po stronach internetowych, których motywem przewodnim są cuda i dziwy w naturze. Zwróćcie uwagę na to, które z nich najbardziej rozśmieszyły lub zadziwiły Waszego przedszkolaka i zaproponujcie wykonanie ilustracji (w Paincie) . Życzę dużo uśmiechu 

21 Zadanie nr 3 Dla Dzieci Kiedy śmieją się dzieci śmieje się cały świat  Dziś rodzice pokażą Wam w internecie jakie można zobaczyć cuda i dziwy w naturze. Możesz śmiać się ile zechcesz, a następnie narysujesz w programie Paint ilustrację do tego, który rozśmieszył lub zaskoczył Cię najbardziej. Wesołego dzionka 

22 Zadanie nr 4 GDZIE Z TYMI ŚMIECIAMI? Dla Rodziców
Śmieci coraz więcej, jeśli tak dalej pójdzie zasypia Nas... Dzisiaj w internecie odszukajcie informacje nt. recyklingu (wytłumacz wszystko dziecku ). Porozmawiajcie o segregacji śmieci, jeśli jeszcze tego nie robicie w domu - to zacznijcie,ponieważ w ten sposób zadbacie o środowisko w którym wszyscy żyjemy. W domu pomóż dziecku wykonać pracę. Pamiętaj! Śmieci segregujemy w zieleni żyjemy 

23 Zadanie 4 Dla Dzieci Dziś czeka Cię trudne zadanie, ale wiem że sobie poradzisz  Zarastamy śmieciami...zastanów się jak możesz pomóc środowisku. Na dzisiejszym spacerze sprawdź, czy na osiedlu gdzie mieszkasz są „kolorowe” pojemniki na śmieci i co się w nich znajduje. W domu możesz wykonać ilustrację w Paincie lub pracę plastyczną na temat – „Segreguję - Świat ratuję”. Życzę zadowolenia z dbania o środowisko  Segregują śmieci wszystkie Mądre Dzieci 


Pobierz ppt "Bożena Seweryn Kurs Belfer online Nr 21/SM/K/2011"

Podobne prezentacje


Reklamy Google