Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Charakterystyka rynku dystrybucji stali
Większość wyrobów hutniczych jak blachy, pręty, kształtowniki zimnogięte i gorącowalcowane, rury okrągłe, posiadają wiele cech wyrobów konsumpcyjnych, w szczególności długą listę odbiorców z różnych segmentów rynku. Z tych względów, system sprzedaży tych wyrobów winien posiadać cechy sprzedaży dóbr konsumpcyjnych, w szczególności stopniowanie producent hurtownik detalista Obszar rynku dla nich wyznaczają: gęstość zaludnienia (jej wykładnikiem jest nasycenie przemysłem) udział kosztów transportu w cenie wyrobu
2
Siłę istnienia na rynku można zwiększyć następującymi działaniami:
ilościowe zwiększanie oferty – większy obrót implikuje tańsze zakupy, zmniejsza udział kosztów stałych w cenie końcowej wyrobu, pozwala wydłużać odległości operowania na rynku przejmowanie wartości dodanych z wcześniejszych okresów życia wyrobu - wykonywanie wstępnego przetworzenia wyrobu wg potrzeby klienta, budowa centrów serwisowych wywołuje stabilizację swojej pozycji na danych mikrorynkach - poprawa wyposażenia wyrobów – zwiększenie konkurencyjności i zaufania klienta do wyrobu (atesty, nowoczesny system pakowania, magazynowania)
3
Rozwój rynku stali w Polsce
Przed transformacją - jedna państwowa sieć Centrostali mająca za przedłużenie siatkę spółdzielni „GS”. w momencie transformacji sieć ta praktycznie zanikła pozostawiając na rynku pustkę. szybkość przemian nie pozwoliła zainstalować się w Polsce zachodnim sieciom handlu stalą. W efekcie przedsiębiorczy Polacy otrzymali szansę zorganizowania rynku w prywatne, skuteczne struktury.
4
Historia Połowa lat 90 – W Polsce u dystrybutorów stali pojawiają się pierwsze urządzenia do trapezowania blach i cięcia poprzecznego Koniec lat Firmy przygotowują się do budowy profesjonalnych centr serwisowych, inwestują w nowoczesne agregaty (wyroby płaskie, pręty zbrojeniowe), hale produkcyjno-usługowe oraz magazynowe
5
Rozwój centrów serwisowych
Dużą pomocą na polskim rynku okazały się przedstawicielstwa zachodnich koncernów produkujących specjalistyczne agregaty, a także oferujące sprzedaż używanych linii Firmy handlowe poszerzają asortyment wyrobów przetworzonych Pojawiły się w zachodnie firmy inwestujące w centra serwisowe w Polsce. Producent centra serwisowe Pogłębia się specjalizacja centr serwisowych (AGD, motoryzacja)
6
- dla producentów finalnych - dla rzemieślników
Cele centrum serwisowego: Przygotowanie wyrobów: - dla producentów finalnych - dla rzemieślników - dla własnych składów handlowych - dla hurtowników współpracujących z dystrybutorem
7
SAMBUD-2 Poza dystrybucją stali, firma zbudowała centrum serwisowe oraz zakład przetwórczy. W firmie pracują następujące agregaty: 2 Linie Cięcia Poprzecznego (blachy z/w) Linia cięcia poprzecznego (blachy g/w) Linia Profilowania blach ocynkowanych, Linia Cięcia Wzdłużnego (z/w, g/w), Dwie Linie Profilowania Kształtowników Otwartych Linia Profilowania Kształtowników Zamkniętych. Do końca roku będzie uruchomiona nowa linia do cięcia blach z/w i g/w Planujemy kolejne inwestycje w Krakowie i pozostałych oddziałach w Polsce
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.