Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałCelestyn Fyda Został zmieniony 10 lat temu
1
Konkursowe portale społecznościowe w świetle polskiego prawa
Piotr Machura Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
2
Portale społecznościowe
3
Korzyści z przeprowadzania konkursów
Budowanie świadomości marki Nieinwazyjny sposób promocji Budowanie bazy danych osobowych Wykorzystanie marketingu wirusowego Obniżenie kosztu promocji
4
Normy prawne Ustawa o grach hazardowych
Ustawa o ochronie danych osobowych Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych
5
Ustawa o grach hazardowych
Loterie fantowe Loterie promocyjne Loterie audiotekstowe Gry bingo fantowe
6
Ustawa o grach hazardowych
Przeprowadzanie gier losowych zgodnie z ustawą o grach hazardowych Zatwierdzenie regulaminu przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych Zabezpieczenie losów lub innych dowodów udziału w grze losowej Zapewnienie odpowiedniej wartości wygranej, przekraczającej koszt uczestnictwa Wystawienie imiennego zaświadczenia o wygranej na żądanie uczestnika gry Posiadanie świadectwa zawodowego, uprawniającego do przeprowadzania gier losowych
7
Ustawa o ochronie danych osobowych
Określa prawa osób fizycznych i zasady postępowania przy przetwarzaniu danych osobowych Przetwarzanie danych: zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie, usuwanie Obowiązek zarejestrowania zbiorów w biurze GIODO (Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych) Wyznaczenie przedstawiciela w Rzeczpospolitej Polskiej, jeśli siedziba znajduje się w państwie trzecim
8
Ustawa o ochronie danych osobowych – obowiązek informacyjny
Adres siedziby i pełna nazwa Cel zbierania danych Prawo dostępu do danych użytkownika Dobrowolność lub obowiązek podania danych Odpowiedzialność karna
9
Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów
Precyzuje warunki rozwoju i ochrony konkurencji i konsumentów Zakazuje stosowania praktyk naruszających prawa użytkowników (konsumentów) Nakazuje udzielenia konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji
10
Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych
Od dochodów (przychodów) osiąganych przez laureata pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 10% wygranej lub nagrody Laureat jest zwolniony z podatku, jeżeli jednorazowa wartość wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760zł Podatek pobiera od laureata organizator i przekazuje do odpowiedniego dla miejsca rejestracji organizatora Urzędu Skarbowego
11
- Szereg formalności i związanych z nimi kosztów może spowodować, że część podmiotów przeniesie działalność gospodarczą poza granice Polski lub zrezygnuje z tej formy promocji (utrata wpływów do budżetu państwa) Konieczność posiadania gotowego, wolnego od uchybień i zgodnego z wymogami GIODO systemu do gromadzenia danych osobowych już przed rozpoczęciem gromadzenia danych może spowodować opóźnienie w rozpoczęciu działań promocyjnych
12
+ Zagwarantowanie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa gromadzonych danych osobowych Wymóg podania pełnych informacji dotyczących podmiotu gromadzącego dane osobowe gwarantuje przejrzystość przeprowadzanych konkursów Podmioty przeprowadzające jednorazowo lub okazyjnie loterie promocyjne mogą skorzystać z ofert firm organizujących loterie
13
Konkursowe portale społecznościowe w świetle polskiego prawa
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.