Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKrystyna Oleszczak Został zmieniony 10 lat temu
1
SZKOŁA PODSTAWOWA ŚWIĄTNIKI GÓRNE Koordynator: Aneta Śliwa
DOBRE PRAKTYKI SZKOŁA PODSTAWOWA ŚWIĄTNIKI GÓRNE Koordynator: Aneta Śliwa
2
Portal dla nauczycieli - SCHOLARIS
3
Ćwiczenia interaktywne np. Trawienie
4
Wydawnictwo edukacyjne - WIKING
Zasoby dotyczące różnych przedmiotów, bez konieczności logowania Przyroda : informacje
5
wizualizacje Quizy interaktywne
6
schematy
7
Portal WIKING Schematy, filmy
8
Program VOKI – tworzenie avatarów
9
MULTI- BOOKI teksty, animacje, ćwiczenia interaktywne, filmy, wizualizacje Płyty CD dla uczniów dołączone do podręczników Materiały TIK przygotowane przez uczniów i nauczycieli
10
PROGRAMY Power-Point Voki Prezi Windows Live Movie Maker Simba3D - programowanie trójwymiarowe Scratch-proram do tworzenia gier i animacji
11
Uczniowie z klas 1-3 mogą korzystać ze stron
Internetowych przeznaczonych dla ich przedziału wiekowego z poziomu menu „Wszystkie programy” na koncie w szkolnej pracowni komputerowej. Każdy z 59 Screny-ów to link do strony.
12
Korzystamy z tablic multimedialnych.
Uczniowie chętnie angażują się w tok lekcji.
13
PROJEKTY EDUKACYJNE „Spotkanie z …..MICKIEWICZEM” Tak uczciliśmy pamięć o patronie naszej szkoły. Uczniowie starszych klas wzięli udział w konkursie na wykonanie najciekawszej prezentacji multimedialnej pt.: „Życie i twórczość Adama Mickiewicza”. Zdobywczyni I miejsca – uczennica kl. VI a przedstawiła swoje dzieło na „ Spotkaniu z…. Mickiewiczem”, które odbyło się na hali sportowej , gdzie reprezentanci klas przebrani za bohaterów z utworów wieszcza, przeszli w barwnym korowodzie, odczytali fragmenty wybranych tekstów, a dziewczynki z klasy VI b zaśpiewały balladę „ Świtezianka”. Uczniowie wykazali się wiedzą na temat życia i twórczości poety. Scenografię ubogaciły ilustracje wykonane przez dzieci do wybranych dzieł Mickiewicza.
14
Strona internetowa naszej szkoły
15
CZARY MARY- czyli co i jak? Karta projektu
Przedmiot : Przyroda Grupa uczniów klas IV-VI - koło doświadczalne Cele: Zaciekawić, zafascynować przyrodą i eksperymentowaniem siebie oraz kolegów. Obserwować, dokumentować i wnioskować. Prezentować doświadczenia przyrodnicze, fizyczne, chemiczne.
16
Wykonywanie dobrze zaplanowanych doświadczeń jest najważniejszym sposobem uczenia się .
Cały projekt pomyślany jako zbiór prostych, ale efektownych doświadczeń, które będą zaprezentowane na żywo lub zarejestrowane za pomocą różnych technik informacyjnych. Dzieci mogły zobaczyć jak wykonuje się doświadczenia w warunkach laboratoryjnych na wyższej uczelni - AGH. Projekt pokazuje, że przyroda ( szeroko rozumiana ) może być „fajna” i, co ważniejsze, ciekawa zarówno dla wykonujących doświadczenia jak i dla widzów!
17
Efekty pracy Wzrost aktywności i zaangażowania uczniów Samodzielne wyszukiwanie bezpiecznych i ciekawych eksperymentów Przygotowanie instrukcji do doświadczeń Dokumentowanie poszczególnych etapów doświadczeń za pomocą aparatu fotograficznego, telefonu komórkowego, kamery. Korzystanie z literatury naukowej w formie tradycyjnej oraz zasobów Internetu jako źródła informacji.
18
Forma prezentacji Pokaz wybranych eksperymentów, plansz, filmu, prezentacji multimedialnej, przedstawiających etapy wybranych doświadczeń, podczas „FESTIWALU : CZARY , MARY CZYLI CO I JAK?” Prezentacja w „sieci” – strona internetowa szkoły , gazetka szkolna
19
Załączniki: Prezentacja dotycząca znaczących wynalazków w dziejach Ziemi wykonana przez uczennicę klasy IV (w programie Prezi)
20
Zdjęcia wykonywanych doświadczeń
21
Lekcja otwarta w Akademii Górniczo -Hutniczej
22
Prezentacja z przebiegu wybranych doświadczeń wykonana przez uczennicę
klasy VI (w programie Power-Point )
23
E- GAZETKA SZKOŁY „WIEŚCI SPOD ŁAWKI”
Projekt adresowany do uczniów , którzy pragną brać udział w redagowaniu i publikowaniu szkolnego pisemka. Cele: Kontynuowanie, zapoczątkowanego w ubiegłym roku szkolnym wydawania gazetki „ WIEŚCI SPOD ŁAWKI” w ramach edukacyjnego projektu dzienników regionalnych Polskapresse i wydawnictwa Pedagogicznego Operon Umiejętność posługiwania się internetową platformą do tworzenia gazetki - Redakcja on-line Wdrażanie uczniów do odpowiedzialności za przyjęte zadania Wdrażanie do aktywności twórczej i uczestnictwa w życiu kulturalnym
24
-tu publikowane są kolejne numery gazetki
„Junior media” -tu publikowane są kolejne numery gazetki
25
OWOCE W SZKOLE Projekt realizowany w klasach I – III zajęcia o tematyce propagującej zdrowie odżywianie opracowanie prezentacji multimedialnej do realizacji tematu. uczniowie przygotowali gazetkę ścienną prezentującą piramidę żywienia dzieci wykonały prace plastyczne zachęcające do jedzenia warzyw i owoców. konkurs pod hasłem „Jedz owoce i warzywa to na zdrowie dobrze wpływa”. Prace uczniów zostały zaprezentowane na wystawie pokonkursowej.
26
Prezentacja opracowana przez nauczyciela
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.