Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałRościsława Jurkowski Został zmieniony 10 lat temu
1
Problematyka akceptacji nowych technologii e-learningowych
Tomasz Eisenbardt Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu Wydział Zamiejscowy w Chorzowie Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym Poznań
2
Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym
Metodologia badania: Pytania: 1. W jaki sposób wybrane technologie e-learningowe są postrzegane przez ekspertów? (12 osób) 2. W jaki sposób technologie te odbierają uczący się? (722 osób) Ocena: atrakcyjności, skuteczności, chęci partycypacji, zastępowalności 5-cio stopniowa skala 12 ocenianych technologii Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym Poznań
3
Wyniki (grupa ekspertów)
Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym Poznań
4
Wyniki (podstawowa grupa)
Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym Poznań
5
Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym
Atrakcyjność Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym Poznań
6
Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym
Skuteczność Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym Poznań
7
Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym
Chęć partycypacji Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym Poznań
8
Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym
Zastępowalność Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym Poznań
9
Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym
Wnioski Duży odsetek respondentów nie miał wcześniej styczności z e‑learningiem. Jedynie 48,2% osób wskazało, że taką styczność uprzednio miało Aż 93,2% uczestników różnych form lifelong learning odpowiedziało, że ma ciągły dostęp do ICTs, a 91,9% osób oceniło swoje umiejętności w zakresie obsługi ICTs jako dość wysokie lub zdecydowanie wysokie Eksperci z dziedziny e-learningu wykazali się ogólną tendencją do wystawiania nieco wyższych not technologiom VLE niż potencjalni beneficjenci e-learningu Oceny uczestników różnych form lifelong learning były mniej radykalne w stosunku do ocen ekspertów Brak zależności pomiędzy miejscem zamieszkania, wiekiem i innymi cechami osobowymi a poziomem akceptacji wskazanych technologii e-learningu. Co więcej, nie znaleziono jednoznacznych korelacji pomiędzy tymi cechami a dostępnością ICTs oraz umiejętnościami obsługi ICTs. Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym Poznań
10
Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym
Na zakończenie Mamy do czynienia z procesem zacierania się granic pokoleniowych (i innych) pomiędzy członkami polskiego społeczeństwa informacyjnego, a rozwój tego społeczeństwa przyjmuje coraz szerszy, a zarazem zrównoważony charakter Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym Poznań
11
Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym
Dziękuję za uwagę! Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym Poznań
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.