Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJakub Kowalik Został zmieniony 9 lat temu
1
Metody komunikacji
2
Internet
3
Internet jako źródło komunikacji Internet to jedno z najpopularniejszych i ogólnodostępnych źródeł komunikacji i informacji. Często można spotkać się z opinią, że jest to jedno z najbardziej szybkich i konkretnych rozwiązań informacyjnych. Faktem jest, iż wiele ważnych wiadomości przekazywanych jest niemalże natychmiast. Co ważniejsze, wiadomości te pojawiają się na różnych portalach, a tym samym w swoisty sposób można zweryfikować wiarygodność umieszczanych na poszczególnych stronach informacji. Alternatywa ta jest w szczególny sposób ceniona przez osoby, które z różnych powodów mają ograniczony dostęp do standardowych gazet czy rodzimej telewizji. Przykładowo, osoby mieszkające poza granicami kraju, które chcą mieć stały kontakt z rodzimym językiem, a przy tym na bieżąco otrzymywać informacje, często korzystają z polskich stron internetowych, śledząc tym samym bieżące wydarzenia tudzież zatrzymując kontakt z rodziną i znajomymi. Ogólnie wiadomo, że dostęp do sieci jest możliwy praktycznie w każdej części świata. Co ważniejsze, bez problemu można wejść na każdą stronę, bez względu na to, w jakim języku jest ona prowadzona. Rzeczą oczywistą jest fakt, iż osoby przebywające poza granicami kraju najczęściej odwiedzają strony prowadzone w rodzimym języku, a także dotyczące bieżących spraw i problemów związanych z wydarzeniami w konkretnym kraju.
5
Poczta elektroniczna
6
Poczta elektroniczna lub krótko e-poczta – usługa internetowa, w nomenklaturze prawnej określana zwrotem świadczenie usług drogą elektroniczną, służąca do przesyłania wiadomości tekstowych, tzw. listów elektronicznych – stąd zwyczajowa nazwa tej usługi. E-mail został wymyślony w roku 1965. Autorami pomysłu byli: Louis Pouzin, Glenda Schroeder i Pat Crisman. Wówczas jednak usługa ta służyła jedynie do przesyłania wiadomości pomiędzy użytkownikami tego samego komputera, a adres poczty elektronicznej jeszcze nie istniał. Usługę polegającą na przesyłaniu wiadomości tekstowych pomiędzy komputerami wymyślił w roku 1971 Ray Tomlinson, i on również wybrał znak ”@” do rozdzielania nazwy użytkownika od nazwy komputera, a później nazwy domeny internetowej. Na początku do wysyłania e-maili służył protokół komunikacyjny CPYNET. Później wykorzystywano FTP, UUCP i wiele innych protokołów, a w 1982 roku Jon Postel opracował do tego celu protokół SMTP, używany do dzisiaj. Innym, ważnym protokołem komunikacyjnym, wykorzystywanym przy pobieraniu maili, jest POP3 oraz jego ulepszona wersja IMAP. Standard Multipurpose Internet Mail Extensions (MIME) opracowano specjalnie z myślą o przesyłaniu poczty elektronicznej. Umożliwia on dodatkowo dołączanie do maila plików z dowolnymi danymi, w formie tzw. załącznika. Do kodowania wiadomości tekstowych stosuje się kodowanie transportowe Quoted-Printable, a do kodowania załączników wykorzystywany jest uuencode oraz jego ulepszona wersja Base64.
7
Komunikatory
8
Komunikator internetowy pomiędzy dwoma lub większą ilością komputerów, poprzez sieć komputerową, zazwyczaj Internet (dlatego komunikatory internetowe). Od poczty elektronicznej różni się tym, że oprócz samej wiadomości, przesyłane są także informacje o obecności użytkowników, co zwiększa znacznie szansę na prowadzenie bezpośredniej konwersacji. Komunikatory przesyłają informacje według zasad ustalonych przez protokoły komunikacyjne tak, że publicznie udokumentowane protokoły są zwykle implementowane przez wiele komunikatorów, zapewniając prawie nieograniczone grono odbiorców, podczas gdy protokoły utajnione zmuszają użytkowników do korzystania z programów przygotowanych przez producentów, ograniczając tym samym możliwość komunikacji. Komunikatory bardzo często łączą użytkowników przez serwery, do których przyłączają się, i od których działania są uzależnione. Niekiedy tak skrajnie, że użytkownik skazany jest na reklamy emitowane przez producenta aplikacji.
9
Fora i grupy dyskusyjne
10
Fora a grupy dyskusyjne Fora dyskusyjneGrupy dyskusyjne Forum dyskusyjne – przeniesiona do struktury stron WWW forma grup dyskusyjnych, która służy do wymiany informacji i poglądów między osobami o podobnych zainteresowaniach przy użyciu przeglądarki internetowej. Fora dyskusyjne są obecnie bardzo popularną formą grup dyskusyjnych w Internecie. Prowadzą je praktycznie wszystkie portale, większość portali, znaczna liczba ISP. Są one także powszechne na stronach wielu instytucji, czasopism, przedsiębiorstw, uczelni itp. a także spotykane są liczne fora zakładane zupełnie prywatnie. Grupa dyskusyjna – w Internecie to ogólna nazwa wszelkich form dyskusji internetowej przypominających wymianę korespondencji, a nie rozmowy w czasie rzeczywistym. Grupy dyskusyjne przyjmują formę list dyskusyjnych pozwalających na automatyczną wymianę e-maili, grup Usenetowych, grup występujących w Fidonecie i forów dyskusyjnych dostępnych przez bramki WWW.
11
Telefony
12
Telefony stacjonarne Telefon stacjonarny – telefon, który jest związany na stałe z danym konkretnym miejscem, w którym jest zainstalowany. Oznacza to, że jest on np. przyłączony za pomocą przewodu telefonicznego. Numer takiego telefonu nie jest związany z konkretnym aparatem telefonicznym, ale z konkretnym miejscem przyłączenia. Przykładem takiego telefonu jest tradycyjny telefon analogowy z XX wieku.
13
Telefony komórkowe Telefon komórkowy, potocznie komórka — telefon działający w oparciu o telefonię komórkową, czyli urządzenie telekomunikacyjne umożliwiające swoim użytkownikom bezprzewodowe połączenia na obszarze złożonym z tzw. komórek. Obecnie absolutna większość telefonów komórkowych działa w systemach cyfrowych (np. GSM, DCS, PCS, UMTS). W starszych rozwiązaniach mieliśmy do czynienia z sieciami analogowymi (NMT, AMPS).
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.