Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ROZMOWA KWALIFIKACYJNA CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL 09.01.02-10-158/13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ROZMOWA KWALIFIKACYJNA CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL 09.01.02-10-158/13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza,"— Zapis prezentacji:

1 ROZMOWA KWALIFIKACYJNA CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL 09.01.02-10-158/13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza, ul. Okrzei 1, 95-060 Brzeziny Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego SZKOLNY OŚRODEK KARIERY

2 Uzyskanie przez pracodawcę informacji o kandydacie, które dotyczą:  umiejętności i możliwości wykonywania określonej pracy  możliwości podniesienia kompetencji w krótkim czasie  motywacji do podjęcia pracy  wiarygodności osoby jako pracownika Cele rozmowy kwalifikacyjnej

3 Pracodawcy podczas rozmów narzekają na: - niski poziom przygotowania (brak wiedzy o firmie i stanowisku) doceniają: - merytoryczne kompetencje - pewność siebie, zdecydowanie i konkrety - podkreślanie własnej wartości - rozmowy na poziomie partnerskim

4 1.Powitanie – pytania otwierające, wprowadzające na przykład czy nie miał/a Pan/Pani problemu z dotarciem do naszej firmy? 2.Uzyskanie informacji o kandydacie:  pytania o wykształcenie i edukację  pytania o doświadczenie zawodowe i osiągnięcia życiowe  pytania o stosunek i motywację do pracy, plany życiowe  pytania o oczekiwania względem pracy – wynagrodzenie 3.Udzielenie kandydatowi informacji o organizacji i stanowisku 4.Pytania kandydata 5.Zakończenie rozmowy, informacja na temat kolejnych etapów rekrutacji, przewidywanego terminu wyników selekcji kandydatów Etapy klasycznej rozmowy kwalifikacyjnej

5 Ludzie kupują korzyści, a nie cechy czy zalety. Pamiętaj!

6  uzyskaj jak najwięcej informacji o firmie i stanowisku, o które się ubiegasz i pomyśl jak twoje kwalifikacje korespondują z postawionymi wymaganiami  przygotuj wszystkie potrzebne dokumenty – świadectwa pracy, dyplomy, certyfikaty, referencje, życiorys zawodowy  dowiedz się kto będzie prowadził rozmowę  dowiedz się jakiego rodzaju techniki rekrutacji będą zastosowane podczas rozmowy  przygotuj pytania  zaplanuj dokładnie czas dojazdu  bądź punktualnie, najlepiej 5 minut przed wyznaczoną godziną  odpowiednio się ubierz Przygotowanie

7 Co jeszcze?  Zbierz informacje o firmie, nie tylko z oficjalnej strony internetowej, ale również przeczytaj opinie. Nie przytaczaj jednak negatywnych na spotkaniu!  Przygotuj pomysł na usprawnienie, który będzie bezpośrednio dotyczył danej firmy, jej produktów lub usług.  Sprawisz wtedy wrażenie osoby dobrze przygotowanej!

8 Odpowiedź na jakie pytanie od pracodawcy lub rekrutera sprawiłaby Ci trudność ? Pytania do kandydata

9 Pytania sprawiające trudność  pytania o zarobki (www.wynagrodzenia.pl)  pytania o wady (np. skrupulatność)  ogólne pytania dotyczące naszej osoby (proszę mi coś o sobie powiedzieć)  pytania o charakterze egzaminacyjnym (czy zna Pan...?, czy wie Pan jak...?)  pytania o plany na przyszłość (jakie ma Pan cele na najbliższe 5 lat?)  pytania o przeszłość (jakie były powody rezygnacji z innych miejsc pracy?)

10 Sfery pytań niedozwolonych  religia  polityka  seks  małżeństwo  macierzyństwo  stan zdrowia

11 Pytania do pracodawcy  Jakie będą moje obowiązki i zakres zadań?  Jakie są oczekiwania pracodawcy wobec nowego pracownika?  Jak wygląda proces adaptacji nowego pracownika w firmie?  Jakie są możliwości rozwoju na tym stanowisku?  Jakie są plany rozwoju firmy na najbliższe 2-3 lata?  Po czym szef pozna, że sprawdzę się na tym stanowisku?  Jak wygląda proces oceny i motywacji pracowników?  Jakie mam możliwości rozwoju i awansu w tej firmie?  Kiedy mogę się spodziewać informacji o wynikach dzisiejszej rozmowy?  Jaki jest następny krok w procesie rekrutacji?

12 Unikaj błędów!  Błąd nr 1 – przekonanie, że nie masz wpływu na przebieg rozmowy rekrutacyjnej  Błąd nr 2 – postrzeganie rozmowy jako castingu, na którym wybiera tylko jedna strona. Każdy ma prawo wyboru!  Błąd nr 3 – przekonanie, że podczas rozmowy jakieś pytania są niewinne i nie mają charakteru weryfikującego.

13  powinno być zachętą do następnego spotkania  nie ujawniamy negatywnych odczuć  dziękujemy za zaproszenie na spotkanie i poświęcony czas  wyrażamy zadowolenie z możliwości poznania rozmówcy Zakończenie rozmowy

14 Młodzi kandydaci  Nie myl tego kim jesteś i co faktycznie umiesz z tym, kim chciałbyś być;  Nie mów, że jesteś komunikatywny i doskonale współpracujesz w zespole, jeżeli twoje doświadczenia ograniczają się do działania w grupie w zakresie przygotowania prezentacji lub referatu z kolegami ze szkoły. Wyraź gotowość do nauki, przejścia na wyższy poziom doświadczeń, podjęcia wyzwań!

15 Kinga Kaszuba doradca kariery zawodowej BIURO PROJEKTU: Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza, ul. Okrzei 1, 95-060 Brzeziny www: projekt-lobrzeziny.pl; e-mail: projekt.lobrzeziny@gmail.com tel/fax: 0-46 874-28-27 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL 09.01.02-10-158/13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza, ul. Okrzei 1, 95-060 Brzeziny Dziękuję za uwagę! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego


Pobierz ppt "ROZMOWA KWALIFIKACYJNA CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót głowy” WND-POKL 09.01.02-10-158/13 Liceum Ogólnokształcące im. J. Iwaszkiewicza,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google