Pobierz prezentację
1
SYSTEMY REZERWACYJNE W HOTELARSTWIE
2
SYSTEMY REZERWACYJNE W HOTELARSTWIE
Coraz więcej obiektów noclegowych, w tym przede wszystkim hoteli, korzysta nie tylko z tradycyjnej telefonicznej sprzedaży miejsc, jakim jest najczęściej rezerwacja telefoniczna, ale także z rezerwacji za pomocą Internetu.
3
SYSTEMY REZERWACYJNE W HOTELARSTWIE
Jest to skuteczny sposób na promocję swoich usług, adresowany do biur turystycznych oraz klientów indywidualnych na całym świecie. Obok funkcji promocyjnych komunikacja za pośrednictwem Internetu umożliwia rezerwowanie pokoi online w hotelu, które jest znacznie tańsze i szybsze niż za pomocą telefonu lub telefaksu.
4
ZALETY WŁASNEGO SYSTEMU REZERWACJI
PRAKTYCZNE EKONOMICZNE przyspieszenie obsługi procesu rezerwacji zmniejszenie kosztów procesu rezerwacji dla obydwu stron wszelkie zmiany w systemie w trybie rzeczywistym proces rezerwacji i płatność trwa kilkanaście minut pełna automatyzacja procesu rezerwacji zarówno dla klienta jak i obsługi hotelu do uruchomienia systemu wymagany jest tylko komputer podłączony na stałe do Internetu oraz przeglądarka internetowa klient jak i hotel obsługuje system rezerwacji poprzez stronę internetową hotel od momentu złożenia przez klienta rezerwacji otrzymuje potwierdzenie zapłaty z systemu płatności
5
KORZYŚCI Z ZASTOSOWANIA REZERWACJI ONLINE
HOTEL KLIENT skrócenie procesu rezerwacji do kilku minut łącznie z zapłatą ze strony klienta przystępny i szybki sposób na dostęp do informacji na temat ilości i opisu pokojów, cennika oraz dostępności pokoi zwiększenie sprzedaży miejsc hotelowych systemie online od razu przeprowadza proces rezerwacji klient składając rezerwację poprzez system rezerwacji online sam podaje wszystkie dane niezbędne do założenia rezerwacji wykorzystując system płatności elektronicznej klient może dokonać przedpłaty lub zapłacić całość wartości rezerwacji złożenie rezerwacji i zapłata poprzez system rezerwacji jest już dokonaną transakcją klient poprzez stronę hotelu ma możliwość bezpłatnego kontaktu z recepcją przy wykorzystaniu SKYPE
6
SYSTEMY REZERWACYJNE W HOTELARSTWIE
Przykładem systemu pomagającego recepcjonistom skutecznie obsłużyć rezerwacje dokonywane za pośrednictwem sieci internetowej jest jeden z najpopularniejszych w Polsce system oprogramowania hotelowego „CHART”
7
SYSTEM REZERWACJI HOTELOWEJ „CHART”
Pomimo że program zawiera bogaty pakiet funkcji charakteryzuje się łatwością obsługi Nie sprawia żadnych problemów osobie zaznajomionej z podstawowymi zasadami pracy w środowisku MS Windows.
8
SYSTEM REZERWACJI HOTELOWEJ „CHART”
Przy wdrażaniu oprogramowania nie są wymagane długie, czasochłonne i kosztowne szkolenia Współpraca pomiędzy użytkownikiem i programem realizowana jest za pośrednictwem kolorowych ikon, czytelnych przycisków oraz logicznie powiązanych okien.
9
SYSTEM REZERWACJI HOTELOWEJ „CHART”
System może pracować w lokalnej sieci komputerowej i być użytkowany jednocześnie przez wielu operatorów: recepcjonistów, kadrę managerską, księgowość, dział marketingu Przyjęta zasada licencjonowania pozwala na dołączanie dowolnej liczby stanowisk.
10
SYSTEM REZERWACJI HOTELOWEJ „CHART”
Obecnie System CHART jest najczęściej użytkowanym oprogramowaniem hotelowym w Polsce. Baza naszych klientów obejmuje ponad 400 obiektów turystycznych w całym kraju.
11
CHART- MODUŁ RECEPCJA Przeznaczony jest do wspomagania pracy personelu recepcyjnego, działu marketingu oraz kadry zarządzającej hotelu Z tego miejsca dostępne są wszystkie kluczowe informacje, niezbędne dla poprawnego działania hotelu: bieżący podgląd pokoi, lista meldunków, księga rezerwacji.
12
CHART- MODUŁ RECEPCJA Kolorowy diagram hotelu umożliwia między innymi podejrzenie bieżącego i planowanego obłożenia, wyszukiwanie rezerwacji wymagających wpłaty zaliczki, dodawanie i przenoszenie rezerwacji oraz meldunków.
13
CHART- MODUŁ RECEPCJA
14
CHART- ZESTAWIENIA Narzędzie pozwalające w szybki i łatwy sposób uzyskać pełny obraz hotelu, m.in. odczytać dane o prowadzonych rezerwacjach i meldunkach, utworzyć zestawienia księgowe i sprzedaży, opracować informacje statystyczne o wykorzystaniu obiektu.
15
CHART- ZESTAWIENIA Zestawienia pogrupowane są wg następujących kategorii: Recepcja, Finanse, Archiwum, Hotel, Statystyka, GUS.
16
CHART- ZESTAWIENIA
17
CHART- ZASOBY Obok rezerwacji pokoi często spotykane są szeroko rozumiane rezerwacje zasobów: sal konferencyjnych, gabinetów odnowy biologicznej, rowerów, itp Dzięki modułowi możliwe jest prowadzenie rezerwacji takich zasobów oraz rozliczanie - jako obciążeń, dopisywanych do konta gości, fakturami, rachunkami lub paragonami.
18
CHART- ZASOBY
19
CHART- ŻYWIENIE Coraz powszechniejszym standardem staje się oferowanie gościom hotelowym możliwości korzystania z hotelowej restauracji System Chart umożliwia zarówno planowanie posiłków na etapie rezerwacji, jak i szczegółowe rozliczanie w trakcie pobytu.
20
CHART- ŻYWIENIE
21
CHART- OBCIĄŻENIA I SPRZEDAŻ
Księga Obciążeń pozwala na przeglądanie, zarządzanie i rozliczanie wszelkiego rodzaju należnościami, wynikającymi z meldunku: pobytowymi, żywienia, usług dodatkowych.
22
CHART- OBCIĄŻENIA I SPRZEDAŻ
Dzięki połączeniu z modułem Sprzedaży jest wygodnym i elastycznym narzędziem, pozwalającym szybko i sprawnie rozliczyć gościa. Zależnie od konfiguracji systemu, rozliczenie może nastąpić w chwili wymeldowania gościa lub w formie płatności odroczonej.
23
CHART- OBCIĄŻENIA I SPRZEDAŻ
24
INSTRUKCJA REZERWACJI INTERNETOWEJ
Klient na stronie internetowej hotelu wybiera przycisk Rezerwacja, gdzie określa datę i ofertę.
25
INSTRUKCJA REZERWACJI INTERNETOWEJ
Klient wybiera interesujące go usługi i dokonuje ich rezerwacji.
26
INSTRUKCJA REZERWACJI INTERNETOWEJ
Klient po wpisaniu swoich danych natychmiast może dokonać Rezerwacji Online lub Wstępnej.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.