Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAntonina Dudek Został zmieniony 9 lat temu
1
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ 7.1-68 Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 353 na odcinku Inowrocław – Jabłonowo Pomorskie (z wyłączeniem odcinka Toruń Główny – Toruń Wschodni) Toruń, 30 czerwca 2015 r. www.plk-sa.pl
2
Przebieg zrewitalizowanego odcinka Inowrocław – Jabłonowo Pomorskie Lokalizacja projektu Rewitalizowany odcinek Inowrocław – Jabłonowo Pomorskie jest fragmentem ok. 400 km linii kolejowej nr 353 – Poznań Wschód – Skandawa, która jest linią znaczenia państwowego, pierwszorzędną, dwutorową, zelektryfikowaną, wyposażoną w półsamoczynną blokadę liniową o prędkości konstrukcyjnej 120 km/h. Rewitalizacja obejmuje odcinek o długości prawie 90 km. Mapa woj. kujawsko-pomorskiego
3
Stan sprzed rewitalizacji Ograniczenia prędkości pociągów od 40 km/h do 100 km/h, Zły stan techniczny linii kolejowej, w tym: szyn, podkładów kolejowych, podrozjazdnic oraz zużycie części rozjazdowych. Kowalewo PomorskieWąbrzeźno Jabłonowo Pomorskie
4
zabudowa urządzeń zdalnej kontroli pracy ssp, zabudowa urządzeń TVU na przejazdach kat. A i B, zabudowa niezbędnej liczby półrogatek wraz z napędami na przejazdach kat. A i B, podniesienie kategorii przejazdów kolejowo-drogowych, wymiana nawierzchni na przejazdach kolejowo- drogowych, regulacja elementów sieci trakcyjnej, remont przepustów, wymiana rozjazdów. TVU - inaczej telewizja użytkowa, dozorowana, przemysłowa. Celem telewizji użytkowej jest umożliwienie zdalnej, lokalnej obserwacji oraz rejestracji zdarzeń mających miejsce na danym przejeździe kolejowym. System ten będzie miał możliwość np. identyfikacji pojazdu, który uszkodził rogatki. Nasz cel Podniesienie poziomu bezpieczeństwa Nieszawka Papowo Toruńskie
5
wymiana nawierzchni i podtorza, remont przejazdów, wymiana rozjazdów, wyregulowanie sieci trakcyjnej. Dzięki rewitalizacji przejazdów i montażu nowych urządzeń ssp pociągi będą mogły jeździć z wyższą prędkością. Jesienią po odnowionych torach składy pasażerskie przyspieszą do 120 km/h, zaś towarowe do 100 km/h. Dzięki inwestycji czas podróży koleją z Inowrocławia do Jabłonowa Pomorskiego skróci się o ponad 20 minut. Tym samym szybciej pojedziemy w kierunku Torunia czy Olsztyna. Skrócenie czasu przejazdu Papowo Toruńskie Wąbrzeźno Nasz cel
6
nowe, bezstykowe szyny i rozjazdy, trwałe, strunobetonowe podkłady, wzmocnione, stabilne podtorze. Tor bezstykowy złożony jest z szyn połączonych techniką spawalniczą. Jego wielką zaletą jest spokojna jazda (brak stukotu na połączeniach szyn), większa trwałość szyn i nawierzchni kolejowej. Strunobetonowe podkłady charakteryzują się wysoką jakością i wyjątkową trwałością. Do ich wytwarzania stosuje się beton sprężony. Zbrojenie podkładu na czas zalewania betonem jest rozciągane (struna), a po zastygnięciu betonu zwalnia się naciąg po czym następuje sprężenie betonu, co zabezpiecza przed pęknięciami podkładu torowego. Nasz cel Poprawa komfortu jazdy Papowo Toruńskie Turzno
7
Po zakończeniu wszystkich odbiorów końcowych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przekażą do użytku: 55 przejazdów kolejowo-drogowych 75 rozjazdów 8 przepustów 1 most 6 wiaduktów kolejowych 1 przejście pod torami 167,82 km torów Linia kolejowa nr 353 na trasie z Inowrocławia do Jabłonowa Pomorskiego odzyskała swoje pierwotne parametry techniczne. Dzięki temu zlikwidowane zostaną ograniczenia prędkości, co z kolei poprawi komfort jazdy i skróci czas podróży.
8
Efekty rewitalizacji Wymiana nawierzchni kolejowej, Wzmocnienie podtorza, Odtworzenie i naprawa odwodnienia. Książki Turzno Więcławice
9
Efekty rewitalizacji Remont szlaków kolejowych Gniewkowo - Nieszawka Toruń Wschodni - Turzno Kowalewo Pomorskie - Wąbrzeźno
10
Efekty rewitalizacji Wymiana rozjazdów Turzno Nieszawka Papowo Toruńskie
11
Efekty rewitalizacji Regulacja sieci trakcyjnej. Nieszawka Inowrocław – Jabłonowo Pomorskie
12
Efekty rewitalizacji Remont przejazdów kolejowo-drogowych. Inowrocław Papowo Toruńskie Wąbrzeźno
13
Efekty rewitalizacji Remont obiektów inżynieryjnych: most, wiadukty, przejście pod torami, przepusty. Jabłono Pomorskie - Fot. NDI S.A.Kowalewo Pomorskie Jabłonowo Pomorskie
14
Wykonawcą projektu i budowy jest NDI S.A. Inżynierem jest Egis Poland Okres realizacji robót (z projektowaniem): 2013 – 2015 Dla rozwoju infrastruktury i środowiska Realizacja przedsięwzięcia
15
Wartość projektu Umowę o dofinansowanie została podpisana 30.09.2013 r. (Aneks nr 1 z dnia 26.02.2014, Aneks nr 2 z dnia 31.03.2015). Całkowita wartość projektu zgodnie z Umową o Dofinansowanie wynosi: 263 375 100 zł Wartość dofinansowania: 213 791 097 zł Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Dla rozwoju infrastruktury i środowiska
16
Dziękuję za uwagę Mariusz Rokicki Dyrektor Projektu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa www.plk-sa.pl | www.plk-inwestycje.pl | www.mir.gov.pl | www.cupt.gov.pl | www.pois.gov.pl Dla rozwoju infrastruktury i środowiska
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.