Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWiesława Filar Został zmieniony 11 lat temu
1
GO CHINA! GO AFRICA! Ministerstwo Gospodarki
2
Podmioty zaangażowane:
STRATEGIA GO CHINA STRATEGIA GO CHINA GoChina jest strategię wsparcia polskich przedsiębiorców na rynku chińskim. Zamierzeniem Strategii GoChina jest współpraca oraz koordynacja działań instytucji zaangażowanych w rozwój współpracy między Polską a Chinami. Podmioty zaangażowane: - Ministerstwo Gospodarki Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Wydziały Promocji, Handlu i Inwestycji w Szanghaju i Pekinie Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Ministerstwo Sportu i Turystyki Agencja Rynku Rolnego Polska Organizacja Turystyczna
3
STRATEGIA GO CHINA PORTAL GO CHINA
Jednym z instrumentów Strategii jest portal GoChina.gov.pl – źródło wiedzy dla polskich przedsiębiorców zainteresowanych współpracą z chińskimi partnerami. Portal GoChina to: Kompetentne źródło aktualnych informacji Kalendarium imprez targowych Informacje na temat najświeższych wydarzeń - Aktualności Zestawienie potrzebnych kontaktów Możliwość zadania pytania ekspertowi Materiały do pobrania Newsletter GoChina
4
Projekt Go Africa W dobie światowego kryzysu i spowolnienia gospodarczego rejonem, który wciąż rozwija się dynamicznie jest Afryka. Prognozy na najbliższe dziesięciolecia dla tego rejonu świata wskazują wzrost gospodarczy na poziomie przekraczającym 7 proc. rocznie. 4
5
Projekt Go Africa W perspektywie lat kontynent afrykański stanie się większym dostawcą ropy i gazu niż Półwysep Arabski. Wydobycie surówców powoduje szybkie bogacenie się krajów afrykańskich i otwiera rynki konsumpcyjne, na które mogą wejść polscy producenci - towary na bieżące potrzeby oraz towary, usługi, inwestycje, nowoczesne technologie dla procesu modernizacji i rozwoju kraju W związku ze strategią dywersyfikacji źródeł energii w Polsce, perspektywicznymi towarami importowymi z krajów afrykańskich są surowce energetyczne oraz minerały rzadkie. Inni już tam są - BIZ w regionie Subsaharyjskim wzrosły z 29.5 mld USD w 2010 r. do 36.9 mld USD w 2011 r. 5
6
Projekt Go Africa W latach 2001 – 2010 , 6 na 10 najszybciej rozwijających się gospodarek na świecie było z Afryki sub – Saharyjskiej Angola i Nigeria są w pierwszej czwórce W latach 2001 – 2011 średni roczny wzrost PKB w Afryce Subsaharyjskiej wyniósł 5,7%. W latach 2011 – 2015 , 7 na 10 najszybciej rozwijających się gospodarek świata będzie z Afryki sub – Saharyjskiej. 6
7
Projekt Go Africa Polska, jako lider w Europie Środkowej i jedno z sześciu największych państw UE (dodatkowo bez kolonialnej przeszłości) jest bez wątpienia atrakcyjnym wizerunkowo partnerem. Istotna jest jakość polskich produktów w stosunku do produktów chińskich oraz ceny w stosunku do cen zachodnich („lepsi niż Chiny tańsi niż Zachód”) Zważywszy, że w kulturze afrykańskiej polityczne kontakty – w większym niż gdzie indziej stopniu – warunkują powodzenie inicjatyw gospodarczych, podjęcie stosownych działań z naszej strony wydaje się racjonalne oraz celowe. 7
8
Projekt Go Africa Celem projektu jest zwiększenie wymiany handlowej między Polską a kontynentem afrykańskim, zwłaszcza strefą subsaharyjską. Zakres i poziom stosunków między Polską a Afryką jest nierównomierny, z wyraźnym uprzywilejowaniem arabskich państw z północy kontynentu oraz – wyróżniającej się jako jedyny kraj rejonu subsaharyjskiego – Republiki Południowej Afryki (RPA). W 2011 r. obroty osiągnęły wartość 2,5 mld EUR (eksport 1,3mld EUR, import 1,2mld EUR). Dynamika wzrostu wymiany handlowej na lata wyniosła 109%. 8
9
Wytypowane Kraje Angola Kenia Mozambik Nigeria
Republika Południowej Afryki (RPA) Liczba mieszkańców ogółem: 304 mln. 9
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.