Pobierz prezentację
1
wspomagający zarządzenie (ERP) IMPULS BPSC
Biuro Projektowania Systemów Cyfrowych SA Zintegrowany pakiet wspomagający zarządzenie (ERP) IMPULS BPSC 1
2
Zintegrowany pakiet Impuls 2
3
Pakiet IMPULS BPSC cechy systemu
Przetwarzanie w architekturze klient - serwer Pełna integracja pakietu, Jednolita budowa aplikacji i jednakowy intefejs graficzny Możliwość tworzenia własnych raportów, eksport danych do arkuszy kalkulacyjnych (Excel, StarOffice) z poziomu aplikacji Pełna dokumentacja techniczna pakietu w formie elektronicznej Przyjazne instrukcje dla użytkowników, również w formie elektronicznej Wielofirmowość, wielozakładowość, wielooddziałowość , wielowalutowość Zgodność z polskimi przepisami 3
4
Dlaczego pakiet IMPULS ?
Otwarty, Modułowy, Elastyczny, Skalowalny, Zintegrowany, Kompleksowy, Wdrożenie przynosi w krótkim wymierne korzyści dla przedsiębiorstwa. 4
5
GM - gospodarka magazynowa cechy systemu
definiowanie magazynów, dowolne jednostki miar, jednostki alternatywne, obsługa dowolnych dokumentów magazynowych, wycena wg FIFO, LIFO, średnich ważonych, cen ewidencyjnych, cen rzeczywistych, Inwentaryzacja. 5
6
Gospodarka magazynowa Sprzedaż–Dystrybucja Jak działa system ?
6
7
GM - gospodarka magazynowa
Kartoteka dokumentów magazynowych 7
8
Sprzedaż–Dystrybucja
cechy systemu Minimum operacji związanych z wystawianiem dokumentów, Wystawianie faktur seryjnych, sprzedaż detaliczna, zamówienia klienta (również internetowe), zamówienia zakupu, cenniki, Limity zadłużeń dla kontrahentów i możliwość blokowania sprzedaży, Kontrola rozrachunków z poziomu wprowadzania zamówień. 8
9
Sprzedaż–Dystrybucja
Powiązanie dokumentu sprzedaży z dokumentem magazynowym 9
10
Sprzedaż–Dystrybucja
Kontrola rozrachunków z poziomu wprowadzania zamówień i sprzedaży 10
11
KP – kadry-płace cechy Funkcjonowanie zgodne z Kodeksem Pracy, Regulaminem Zakładowym, wymogami ZUS, Kartoteka Osobowa (dane o pracownikach zatrudnionych i niezatrudnionych), Obsługa różnego rodzaju zatrudnień ( umowa o pracę, umowy cywilno-prawne), Ewidencja nieobecności i czasu pracy (możliwość współpracy z RCP), Historia przebiegu pracy zawodowej, Kartoteka urlopowa (wyliczanie wymiaru urlopu, kontrola jego wykorzystania), Możliwość tworzenia i drukowania pism kadrowych, ========================================================= Sporządzanie list płac w oparciu o dane z Kadr, Obliczanie płac zgodne z obowiązującymi przepisami, Generowanie dokumentów podatkowych PIT, Przelewy bankowe dla pracowników, urzędów skarbowych i ZUS (także w formie elektronicznej), Kartoteki: zarobkowa, podatkowa, zasiłkowa, Możliwość przekazywania danych do programu “Płatnik”. 11
12
KP – kadry-płace Jak działa system ? 12
13
KP – kadry-płace Ewidencja nieobecności 13
14
KP – kadry-płace Rozliczenia na listach płac 14
15
ST – środki-trwałe cechy 15
Ewidencja środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych i środków niskocennych Naliczanie amortyzacji metodą liniową, degresywną, sezonową, planową, uwzględniającą granicę dla samochodów luksusowych Podział amortyzacji na bilansową i podatkową Automatyczne generowanie dowodów księgowych Inwentaryzacja na jednostki organizacyjne, stanowiska kosztów i osoby materialnie odpowiedzialne Podział amortyzacji na wiele stanowisk kosztów Wyznaczanie planu amortyzacji Podział wartości środka trwałego poprzez źródła finansowania 15
16
ST – środki-trwałe Jak działa system ? 16
17
ST – środki-trwałe Kartoteka środków trwałych 17
18
ST – środki-trwałe Kartoteka środków trwałych 18
19
finanse-księgowość-koszty
FKK finanse-księgowość-koszty Jak działa system ? 19
20
finanse-księgowość-koszty
FKK finanse-księgowość-koszty cechy Zgodność z ustawą o rachunkowości (rekomendacja Stowarzyszenia Księgowych a Polsce) Pełna integracja z pozostałymi modułami pakietu (również z PRODUKCJĄ) Wielofirmowy, obsługuje przedsiębiorstwa wielozakładowe Wielowalutowość, automatyczne wyliczanie różnic kursowych, obsługa EURO Wiele wersji planów kont Przechowywanie ksiąg z wielu lat obrotowych Obsługa księgowości zarządczej i podatkowej Całkowicie zautomatyzowany proces rozliczenia kosztów 20
21
finanse-księgowość-koszty
FKK finanse-księgowość-koszty Księgi rachunkowe 21
22
finanse-księgowość-koszty
FKK finanse-księgowość-koszty Audyt Prawny 22
23
MRP - zarządzanie produkcją
cechy systemu Kompletna dokumentacja konstrukcyjno-technologiczna Automatyzacja wydań materiałów na zlecenie Bilansowanie przewidywanych przychodów i rozchodów ( raport MRP ) Harmonogram zleceń produkcyjnych Raportowanie produkcji w toku 23
24
MRP - zarządzanie produkcją
Jak działa system ? 24
25
Struktura wyrobu Ilość 3 Materiał 3 Ilość 2 Materiał 2 Ilość 1
WYRÓB A WERSJA X
27
Marszruta wyrobu Czas 3 Czas 2 Czas 1 Maszyna 3 Operacja 3 Maszyna 2
WYRÓB A WERSJA X
29
Zlecenie produkcyjne 4 NUMER ZLECENIA WYRÓB ILOŚĆ ZLECENIA TERMIN
Karta limitowana Harmonogram zlecenia Ilość 3 Materiał 3 Ilość 2 Materiał 2 Ilość 1 Materiał 1 od - do Maszyna 3 Operacja 3 Maszyna 2 Operacja 2 Maszyna 1 Operacja 1
30
Raport PZM 5 PRZEWIDYWANE PRZYCHODY - Zamówienie zakupu
- Zlecenie produkcyjne (wyrób) PRZEWIDYWANE ROZCHODY - Zamówienie klienta - Zlecenie produkcyjne (komponenty) Zamówienie zakupu Zlecenie produkcyjne Aktualny zapas Zamówieni zakupu TERAZ
32
CRM - zarządzanie relacjami z klientami cechy 32
Rejestracja pełnej historii klienta w firmie Szybki i bezpośredni dostęp do danych dotyczących klientów Pełna integracja z pakietem ERP Wspomaganie i ocena pracy działów mających kontakt z klientami Obsługa działu handlowego, marketingu i serwisu Możliwość dowolnego filtrowania danych Ustawienia indywidualne dla każdego użytkownika Możliwość tworzenia wydruków, eksport danych do arkuszy kalkulacyjnych (Excel, StarOffice) z poziomu aplikacji 32
33
CRM - zarządzanie relacjami z klientami Jak działa system ?
33
34
CRM - zarządzanie relacjami z klientami 34
Rejestracja pełnych danych o klientach 34
35
CRM - zarządzanie relacjami z klientami 35
Zarządzanie kampaniami marketingowymi 35
36
CRM - zarządzanie relacjami z klientami 36
Wspomaganie pracy działu handlowego 36
37
Jak działa system ? SWD - system wspomagania decyzji Wielowymiarowa
baza danych SWD Relacyjna baza danych pakietu Impuls 12 24 10 16 DANE FIRMY 18 15 21 25 FK, ST, KP, GM, DYSTRYBUCJA, PRODUKCJA, CRM gromadzą dane w bazie danych, dane są automatycznie pobierane na potrzeby SWD 37
38
Poddane agregowaniu dane są
SWD - system wspomagania decyzji Jak działa system (c.d.) Wielowymiarowa baza danych Relacyjna baza danych Dąbrowa Górnicza Północna Polska Region - Towar 21 18 10 12 15 24 16 25 Chrabczew Butelka PET 1,5 Butelka PET 1,25 Butelka PET Poddane agregowaniu dane są zapisywane do bazy SWD 20 Tydzień 21 Tydzień 22 Tydzień 38
39
cechy SWD - system wspomagania decyzji 39
Analiza pionowa i pozioma danych zawartych w Bilansie, Rachunku Wyników i Przepływach Pieniężnych, Analiza wskaźnikowa z wykorzystaniem zdefiniowanych w programie wskaźników ekonomicznych, Planowanie finansowe opierające się na danych z Bilansu, Rachunku Wyników i Przepływów Pieniężnych, Budżetowanie, Analiza rzeczywistych i planowanych kosztów produkcji, Analiza danych kadrowo-płacowych. 39
40
SWD - system wspomagania decyzji
Możliwość przewijania stron Możliwość rozwijania pozycji nadrzędnych Możliwość zmiany postaci nagłówków Możliwość formatowania danych; planowania Różne typy okresów Różnorodne sposoby wybierania danych Cechy zestawienia tabelarycznego 40
41
SWD - system wspomagania decyzji
Rachunek zysków i strat 41
42
Dlaczego ? SWD - system wspomagania decyzji 42
system łatwy w rozbudowie i w pełni skalowalny; - niezależność sprzętowa, - niezależność systemowa (Unix, Sun, WinNT), - funkcjonalność (nowe raporty związane z potrzebami analitycznymi) posługiwanie się systemem nie wymaga przygotowania informatycznego prezentacja danych w postaci łatwo dostępnych, przejrzystych raportów i wykresów analizy systemu opierają się na rzeczywistych danych firmy dane są automatycznie aktualizowane 42
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.