Pobierz prezentację
1
ORGANIZACJA I KIEROWANIE ZESPOŁEM PRACOWNICZYM
Dr Agnieszka Skowrońska Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Wydział Gospodarki Regionalnej i Turystyki Katedra Zarządzania Strategicznego i Logistyki Ul. Nowowiejska 3, Jelenia Góra
2
ZESPÓŁ TO DWIE LUB WIĘCEJ OSÓB, KTÓRE WSPÓŁDZIAŁAJĄ I WZAJEMNIE NA SIEBIE ODDZIAŁUJĄ W DĄŻENIU DO WSPÓLNEGO CELU
3
CECHY EFEKTYWNEGO ZESPOŁU:
SILNE POCZUCIE WSPÓLNEGO CELU POCZUCIE WSPÓŁODPOWIEDZIALNOŚCI ZA TO, CO DZIEJE SIĘ W FIRMIE SZYBKA I SPRAWNA PRACA DOBRA ATMOSFERA OTWARTY I BEZPOŚREDNI SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ WEWNĄTRZ ZESPOŁU
4
ETAPY TWORZENIA ZESPOŁU:
ETAP FORMOWANIA ETAP ŚCIERANIA ETAP NORMOWANIA ETAP DZIAŁANIA
5
ZASADY, KTÓRE MUSI MIEĆ NA UWADZE LIDER:
ZASADA OPTYMALNEJ LICZEBNOŚCI ZESPOŁU ZASADA REZERWY KWALIFIKACYJNEJ ZASADA PERSPEKTYWY DZIAŁANIA ZASADA DOSTĘPNEJ BAZY TECHNICZNEJ
6
CO ZYSKAM TWORZĄC ZESPOŁY?
LEPSZĄ JAKOŚĆ PRODUKTÓW I USŁUG LEPSZĄ PRODUKTYWNOŚĆ LEPSZĄ KOMUNIKACJĘ
7
KIEDY NIE JEST WSKAZANE TWORZENIE ZESPOŁÓW
????
8
ZALEŻY CI NA SZYBKICH ZMIANACH I NISKICH KOSZTACH PRODUKCJI
GDY: ZALEŻY CI NA SZYBKICH ZMIANACH I NISKICH KOSZTACH PRODUKCJI
9
TWÓJ PRODUKT JEST STANDARDOWY I NIE CHCESZ W NIM WPROWADZAĆ ZMIAN
GDY: TWÓJ PRODUKT JEST STANDARDOWY I NIE CHCESZ W NIM WPROWADZAĆ ZMIAN
10
GDY: POJAWIAJĄCE SIĘ PROBLEMY MOGĄ BYĆ ROZWIĄZANE NA POZIOMIE DZIAŁU/KOMÓRKI
11
PRACA ZESPOŁU NIE DA LEPSZYCH EFEKTÓW NIŻ PRACA JEDNOSTKI
GDY: PRACA ZESPOŁU NIE DA LEPSZYCH EFEKTÓW NIŻ PRACA JEDNOSTKI
12
JAKIE SĄ ZALETY PRACY ZESPOŁOWEJ
???
13
SYNERGICZNY EFEKT DZIAŁANIA ZESPOŁOWEGO
14
WZROST WYDAJNOŚCI PRACY
15
SPRZYJAJĄCE WARUNKI DO WYKORZYSTANIA INDYWIDUALNYCH UMIEJĘTNOŚCI W INTERESIE ZESPOŁU
16
ZMNIEJSZENIE POCZUCIA ZALEŻNOŚCI OD PRZEŁOŻONEGO
17
ODCIĄŻENIE APARATU KIEROWNICZEGO OD WYKONYWANIA ZADAŃ PROSTYCH I ZADAŃ O NISKIM STOPNIU ODPOWIEDZIALNOŚCI
18
JAKIE SĄ WADY PRACY ZESPOŁOWEJ
???
19
KONFORMIZM
20
MOŻLIWOŚĆ POJAWIENIA SIĘ LIDERA-SAMOZWAŃCA
WYMUSZAJĄCEGO NA CZŁONKACH ZESPOŁU PRZYJĘCIE POSTAW NEGATYWNYCH
21
KONIECZNOŚĆ REZYGNACJI Z WŁASNYCH AMBICJI NA RZECZ NORM I WARTOŚCI ZESPOŁOWYCH
22
WYDŁUŻANIE SIĘ CZASU ZWIĄZANEGO Z PODJĘCIEM DECYZJI/ ROZWIĄZANIEM PROBLEMU
23
JAK CZŁONKÓW ZESPOŁU SKŁONIĆ DO NATYCHMIASTOWEGO DZIAŁANIA
???
24
OGRANICZ LICZBĘ MOŻLIWOŚCI WYBORU
26
WYZNACZ OSTATECZNY I NIEPRZEKRACZALNY TERMIN
28
WYKORZYSTAJ PRAWO BEZWŁADNOŚCI
29
WYKORZYSTAJ PRAWO SPEŁNIAJĄCYCH SIĘ PRZEWIDYWAŃ
30
UPROŚĆ PROCES PRZEKAZYWANIA INFORMACJI
31
W SYTUACJI, GDY ZADANIE JEST ZŁOŻONE:
ZAOFERUJ DODATKOWĄ GRATYFIKACJĘ
32
TAKTYKI SKŁANIANIA LUDZI DO NATYCHMIASTOWEGO DZIAŁANIA
- PODSUMOWANIE -
33
OGRANICZANIE WYBORU W CELU UNIKNIĘCIA NIEKOŃCZĄCYCH SIĘ DELIBERACJI
34
WYZNACZANIE OSTATECZNYCH TERMINÓW UKOŃCZENIA PRACY
35
WYKORZYSTYWANIE POTRZEBY POCZUCIA KONSEKWENCJI DZIAŁANIA I ZACZYNANIE OD „MAŁEJ PROŚBY”
36
POSŁUGIWANIE SIĘ SŁOWAMI I GESTAMI W CELU WYKORZYSTANIA PRAWA SPEŁNIAJĄCYCH SIĘ PRZEWIDYWAŃ
37
POTĘGOWANIE DZIAŁANIA PRAWA BEZWŁADNOŚCI PRZEZ SPROWADZANIE OCZEKIWANEGO DZIAŁANIA DO PROSTYCH KROKÓW
38
OFEROWANIE DODATKOWEJ NAGRODY ZA PODJĘCIE DZIAŁANIA TERAZ/ZARAZ
39
JAK SKUTECZNIE PRZEKONAĆ ZESPÓŁ DO NASZYCH POMYSŁÓW I PROPOZYCJI
???
40
ODWOŁAJ SIĘ DO EMOCJI I UCZUĆ
41
PRZEDSTAW KONKRETNY PLAN DZIAŁANIA Z JASNO OKREŚLONYMI KROKAMI
42
WSKAŻ SKUTKI REALIZACJI TWOJEGO POMYSŁU
43
WEŹ POD UWAGĘ CZTERY CZYNNIKI:
44
1. LUDZIE PRZYCHYLNIEJ PRZYJMUJĄ ROZWIĄZANIA, GDY WIERZĄ, ŻE PLAN DZIAŁANIA WYSZEDŁ OD NICH
45
LUDZIE MAJĄ POTRZEBĘ POCZUCIA KONSEKWENCJI DZIAŁANIA
2. LUDZIE MAJĄ POTRZEBĘ POCZUCIA KONSEKWENCJI DZIAŁANIA
46
LUDZIE NIE LUBIĄ SŁUCHAĆ MĘDRKÓW
3. LUDZIE NIE LUBIĄ SŁUCHAĆ MĘDRKÓW
47
ENTUZJAZM JEST ZARAŹLIWY
4. ENTUZJAZM JEST ZARAŹLIWY
48
SPOSOBY SKUTECZNEGO PRZEKONYWANIA
- PODSUMOWANIE -
49
PRZEMAWIANIE DO UCZUĆ I EMOCJI
50
PROPONOWANIE KONKRETNEGO PLANU POSTĘPOWANIA Z WYRAŹNIE WYPUNKTOWANYMI KROKAMI
51
PODKREŚLANIE NEGATYWNYCH KONSEKWENCJI ODMIENNEGO DZIAŁANIA, KTÓRYCH PRZYJĘCIE PLANU POZWOLI UNIKNĄĆ
52
PODKREŚLANIE, ŻE POMYSŁEM ZAINSPIROWAŁA NAS OSOBA, KTÓRĄ STARAMY SIĘ PRZEKONAĆ
53
PODKREŚLANIE, ŻE NOWY SPOSÓB MYŚLENIA JEST SPÓJNY Z TYM, JAKI PREZENTUJE NASZ ROZMÓWCA
54
OKAZYWANIE ZAPAŁU DO WŁASNEGO POMYSŁU
55
JAK POGODZIĆ I ZJEDNOCZYĆ GRUPĘ ORAZ SKŁONIĆ LUDZI DO WSPÓŁPRACY
????
56
NALEŻY WSKAZAĆ CEL/ ZAGROŻENIE ZEWNĘTRZNE
57
NALEŻY ZJEDNOCZYĆ GRUPĘ W OPOZYCJI DO INNEJ GRUPY Z NIĄ RYWALIZUJĄCEJ
58
JAK ZMNIEJSZYĆ RYZYKO KONFLIKTÓW POMIĘDZY OSOBAMI, KTÓRE SIĘ NIE LUBIĄ
???
59
PODCZAS SPOTKAŃ NALEŻY ZWAŚNIONE OSOBY SADZAĆ OBOK SIEBIE
60
NIE WOLNO STWORZYĆ SYTUACJI, W KTÓREJ JEDNA ZE ZWAŚNIONYCH OSÓB PODLAGAŁABY DRUGIEJ
61
NALEŻY ZWAŚNIONYM OSOBOM STWARZAĆ CZĘSTE OKAZJE DO KONTAKTÓW
62
NALEŻY STWARZAĆ SYTUACJE, W KTÓRYCH ZWAŚNIONE OSOBY MUSIAŁYBY PODAĆ SOBIE RĘCE
63
JAK PRZEKONAĆ UPARTĄ OSOBĘ DO ZMIANY ZDANIA
???
64
A OSOBA, KTÓRA Z REGUŁY NA WSZYSTKO MÓWI „NIE”. OBOJĘTNIE O CO CHODZI, Z GÓRY WIADOMO, ŻE JEJ SIĘ NIE SPODOBA. WSZYSTKO, CO NOWE, BUDZI W NIEJ LĘK I NIECHĘĆ
65
B. CZŁOWIEK UPRZEDZONY WOBEC CIEBIE. BEZ WZGLĘDU NA TO, JAK DOBRY JEST TWÓJ POMYSŁ, WYSTARCZY, ŻE POCHODZI OD CIEBIE, BY ZOSTAŁ ODRZUCONY
66
C. OSOBA, KTÓREJ WŁAŚNIE PRZYTRAFIŁA SIĘ PRZYKRA HISTORIA. NIE MA TO NIC WSPÓLNEGO Z TOBĄ, ALE OSOBA ZOSTAŁA ZROBIONA W KONIA I STRACIŁA ZAUFANIE DO SWOICH KOMPETENCJI
67
D. CZŁOWIEK, KTÓREMU NIE PODOBA SIĘ CAŁA SYTUACJA. TO, CO PROPONUJESZ JEST SPRZECZNE Z JEGO WYOBRAŻENIEM O WŁASNEJ OSOBIE – JAKI JEST I JAK POSTĘPUJE
68
JAKA JEST METODA NA „UPARCIUCHA” A, B, C
???
69
KROK 1: SKŁONIENIE GO DO AKCEPATACJI POMYSŁU LUB ROZUMOWANIA ANALOGICZNEGO DO TEGO, JAKI ZAMIERZASZ ZAPROPONOWAĆ
70
KROK 2: POSTAWIENIE PRZESZKODY NA DRODZE DO PROPONOWANEGO CELU I STWORZENIE OKAZJI, BY „UPARCIUCH” JĄ PRZEZWYCIĘŻYŁ
71
JAKA JEST METODA NA „UPARCIUCHA” D
???
72
ZMIEŃ SPOSÓB, W JAKI POSTRZEGA SIEBIE I ŚWIAT
73
NIE ODDZIELAJ POCZUCIA TOŻSAMOŚCI „UPARCIUCHA” OD JEGO POCZYNAŃ
74
ZBLIŻ MNIEMANIE, JAKIE ŻYWI DANA OSOBA NA SWÓJ TEMAT DO JEJ POSTĘPOWANIA
75
GDY KTOŚ ZAWZIĘCIE BRONI WŁASNEGO ZDANIA, ZMIEŃ JEDNO CO MOŻESZ ZMIENIĆ, JEGO FIZJOLOGIĘ
76
JEŚLI TO MOŻLIWE, PODKREŚL ROLĘ OSOBY, KTÓRĄ PRZEKONUJESZ, W POWSTANIU PROPONOWANEJ KONCEPCJI
77
ROZPATRZ DOBRE I ZŁE STRONY SWOJEJ PROPOZYCJI, ZACZYNAJĄC OD DOBRYCH (EFEKT DOMINACJI PIERWSZEGO WRAŻENIA)
78
ŁATWIEJ PRZEKONAĆ OSOBĘ, KTÓREJ WCZEŚNIEJ PRZYZNAŁO SIĘ RACJĘ (WZAJEMNOŚĆ PERSWAZJI)
79
SPRÓBUJ TAK ZAARANŻOWAĆ SYTUACJĘ, ABY PODWYŻSZYĆ SAMOŚWIADOMOŚĆ ROZMÓWCY
80
ZANIM POPROSISZ O POWTÓRNE ROZWAŻENIE TWOJEJ PROPOZYCJI, DOSTARCZ ŚWIEŻYCH INFORMACJI
82
JAK PRZEKONAĆ UPARTĄ OSOBĘ DO ZMIANY ZDANIA
- PODSUMOWANIE -
83
1. SKŁOŃ JĄ DO AKCEPTACJI POMYSŁU LUB ROZUMOWANIA ANALOGICZNEGO DO TEGO, JAKI ZAMIERZASZ ZAPROPONOWAĆ
84
2. POSTAW PRZESZKODY NA DRODZE DO REALIZACJI CELU I STWÓRZ JEJ OKAZJĘ, ABY JE PRZEZWYCIĘŻYŁA
85
WPŁYŃ NA JEJ FIZJOLOGIĘ
3. WPŁYŃ NA JEJ FIZJOLOGIĘ
86
4. ZANIM POPROSISZ O PONOWNE ROZWAŻENIE TWOJEJ PROPOZYCJI, DOSTARCZ ŚWIEŻYCH INFORMACJI
87
PRZYPOMNIJ, ŻE DAŁEŚ SIĘ JEJ OSTATNIO PRZEKONAĆ
5. PRZYPOMNIJ, ŻE DAŁEŚ SIĘ JEJ OSTATNIO PRZEKONAĆ
88
ROZPATRZ DOBRE I ZŁE STRONY SWOJEJ PROPOZYCJI
6. ROZPATRZ DOBRE I ZŁE STRONY SWOJEJ PROPOZYCJI
89
7. PODKREŚL ROLĘ OSOBY, KTÓRĄ PRZEKONUJESZ, W POWSTANIU PREZENTOWANEJ KONCEPCJI
90
JAK RADZIĆ SOBIE ZE SKARGAMI I ZAŻALENIAMI
???
92
ZAPYTAJ, CZEGO DANA OSOBA OCZEKUJE OD CIEBIE
WYSŁUCHAJ PRZYZNAJ RACJĘ „UGŁASKAJ EGO” ZAPYTAJ, CZEGO DANA OSOBA OCZEKUJE OD CIEBIE
93
JAKIE CZYNNIKI SKŁADAJĄ SIĘ NA DYNAMICZNE I SKUTECZNE PRZYWODZTWO
???
96
MECHANIZMY PRZYWÓDZTWA
OSOBOWOŚĆ LIDERA MECHANIZMY PRZYWÓDZTWA
97
OSOBISTE ODDZIAŁYWANIE
OSOBOWOŚĆ LIDERA: IDENTYFIKACJA POKORA PROSTOTA OSOBISTE ODDZIAŁYWANIE
98
JAK WPŁYWAĆ NA CZŁONKÓW ZESPOŁU, BY ZAPEWNIĆ SOBIE ICH WSPÓŁPRACĘ
???
99
NIGDY NIE MYL ŻARLIWOŚCI Z AUTORYTETEM
100
NIGDY NIE PODNOŚ GŁOSU NA PODWŁADNYCH
102
OKAZUJ WSZYSTKIM SZACUNEK
103
WZBUDZAJ W LUDZIACH ICH WIARĘ WE WŁASNE SIŁY
104
MECHANIZMY PRZYWÓDZTWA:
DOPUSZCZANIE ODPOWIEDNIEGO POZIOMU WKŁADU SZEREGOWYCH CZŁONKÓW ORGANIZACJI W PODEJMOWANIE DECYZJI
106
PSYCHOLOGICZNE TAJNIKI PRZYWÓDZTWA
- PODSUMOWANIE -
107
NIE ODRYWANIE SIĘ OD GRUPY I POZOSTAWANIE JEJ CZĘŚCIĄ
108
POKORA PRZYWÓDCY I NIE STWARZANIE PRZEZ NIEGO BARIER W KONTAKTACH Z PODWŁADNYMI
109
UPOWSZECHNIANIE JASNYCH, PROSTYCH I UPORZĄDKOWANYCH WIZJI
110
NIE MYLENIE EGZALTACJI Z AUTORYTETEM
111
NIE UDZIELANIE PUBLICZNYCH REPRYMEND
112
OKREŚLENIE OPTYMALNEGO POZIOMU UCZESTNICTWA
113
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ! ...Ach... i jeszcze jedno...
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.