Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Budowa systemu premiowania – „krok po kroku”
Olga Włodarczyk Radosław Sieczka
2
Plan wystąpienia Analiza budżetu wynagrodzeń
Etapy budowania systemu premiowania: wybór grupy projektowej identyfikacja mierników wyników pracy sposoby pomiaru wyników pracy sposoby finansowania premii częstotliwość i wysokość wypłacania premii
3
I. Analiza budżetu wynagrodzeń
4
Struktura budżetu wynagrodzeń (1)
5
Struktura budżetu wynagrodzeń (2)
wynagrodzenie zmienne jaki procent budżetu wynagrodzeń stanowią premie? czy są to premie regulaminowe czy uznaniowe? jaka część premii jest uzależniona od wyników pracy pracowników?
6
Struktura budżetu wynagrodzeń (3)
7
Zmiany budżetu wynagrodzeń a wyniki firmy (1)
8
Zmiany budżetu wynagrodzeń a wyniki firmy (2)
9
II. Etapy budowania systemu premiowania
10
Wybór grupy projektującej system
zespół składający się z pracowników średniego szczebla zarządzania i specjalistów: kierowników poszczególnych działów przedstawiciela działu HR analityka np. finansowego zapoznanie zespołu z celami biznesowymi firmy i oczekiwaniami co do nowego systemu zapoznanie grupy z zasadami projektowania systemu zmiennej części wynagrodzenia
11
Identyfikacja mierników wyników pracy
sporządzenie listy mierników zawężenie listy mierników do 6-8 określenie sposobu kwantyfikacji mierników
12
Kryteria selekcji mierników
znaczenie dla biznesu wpływ pracownika na dany wskaźnik uniwersalność
13
Skuteczne wykorzystanie danych historycznych w wyborze mierników i celów premiowych
Etapy analizy danych historycznych: analiza trendów analiza amplitudy wahań danych analiza sezonowości danych analiza odchyleń danych
14
Analiza trendów (1)
15
Analiza trendów (2)
16
Analiza amplitudy wahań (1)
17
Analiza amplitudy wahań (2)
18
Analiza sezonowości
19
Analiza odchyleń
20
Skąd wziąć pieniądze na wypłatę premii?
21
w całkowitej sprzedaży % zysku netto przeznaczany na wypłatę premii
Udział w zyskach Premia będzie wypłacona, gdy udział zysku netto w całkowitej sprzedaży firmy wyniesie minimum 2% Udział zysku netto w całkowitej sprzedaży % zysku netto przeznaczany na wypłatę premii 2-2,49% 5% 2,50-2,99% 7% 3% i więcej 10% Kolejne lata 2008 2009 2010 2011 2012 Poziom sprzedaży całkowitej (mln PLN) 170 211 261 324 402 Zysk netto (mln PLN) 2,8 5 7 10 Udział zysku netto w całkowitej sprzedaży 1,65% 2,37% 2,68% 3,09% 1,74% Budżet wynagrodzenia zmiennego (tys. PLN) 250 490 1 000
22
Oszczędności w kosztach
Przykład 1 sprzedaż PLN x planowane koszty (60%) PLN - aktualne koszty PLN = korzyść/zysk PLN
23
Zyski/korzyści z wyższego poziomu jakości
Przykład 2 sprzedaż PLN x planowy koszt reklamacji (2,5%) PLN - aktualny koszt reklamacji PLN korzyść/zysk z wyższego poziomu jakości PLN
24
Częstotliwość wypłacanej premii
25
Wysokość wypłacanej premii
26
Zapraszamy na nasze strony:
Dziękujemy za uwagę Olga Włodarczyk Radosław Sieczka Zapraszamy na nasze strony:
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.