Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

LIDERZY FILANTROPII 2007 Magdalena Pękacka Warszawa, 29 lutego 2008.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "LIDERZY FILANTROPII 2007 Magdalena Pękacka Warszawa, 29 lutego 2008."— Zapis prezentacji:

1 LIDERZY FILANTROPII 2007 Magdalena Pękacka Warszawa, 29 lutego 2008

2 Filantropia korporacyjna w Polsce
80% firm deklaruje zaangażowanie w działalność społeczną w 2006 roku firmy odliczyły od podatku darowizny na łączną kwotę 286 mln zł 35% organizacji pozarządowych otrzymuje wsparcie finansowe od firm darowizny od firm stanowią 4,8% przychodów trzeciego sektora

3 Liderzy Filantropii 2007 Konkurs Liderzy Filantropii połączony z rankingiem firm zaangażowanych społecznie zorganizowany został po raz pierwszy przez Forum Darczyńców w Polsce na jesieni 2007. Ogłoszenie wyników nastąpiło w grudniu 2007. Partnerzy konkursu:

4 Patroni medialni

5 Cele konkursu promocja zaangażowania społecznego firm
i zachęcenie firm do informowania o swoich działaniach wyłonienie firm, które przekazują najwięcej środków na wspieranie inicjatyw społecznych porównanie wielkości środków przekazywanych przez firmy w Polsce i w innych krajach Europy

6 Kategorie konkursowe Liderzy Filantropii 2007 wyłonieni zostali w dwóch kategoriach: I. Firma, która przekazała w minionym roku najwięcej środków na cele społeczne II. Firma, która przekazała na cele społeczne największy odsetek swoich dochodów przed opodatkowaniem

7 Przebieg konkursu I ETAP – wypełnienie ankiety konkursowej
II ETAP – dostarczenie dokumentów potwierdzających dane z ankiet Ankieta konkursowa zawierająca 10 pytań wysłana została do ponad 500 firm w Polsce. 34 firmy odesłały wypełnione ankiety. 25 firm dostarczyło wymagane do weryfikacji dokumenty.

8 Weryfikacja Dane z ankiet zweryfikowane zostały w oparciu o:
roczne sprawozdania finansowe deklaracje podatkowe kopie przelewów bankowych lub umów darowizn Rzetelność procesu wyłonienia laureatów konkursu poświadczyła firma:

9 Zwycięzcy Konkursu TELEKOMUNIKACJA POLSKA
Kategoria I: największa kwota środków przekazanych na cele społeczne LUBELSKI WĘGIEL BOGDANKA Kategoria II: najwyższy odsetek dochodów przekazanych na cele społeczne

10 Liderzy Filantropii 2007 TELEKOMUNIKACJA POLSKA
przekazała w 2006 roku darowizny na łączną kwotę zł

11 Liderzy Filantropii 2007 LUBELSKI WĘGIEL BOGDANKA
przeznaczył w 2006 roku 4,43% swoich dochodów na działalność społeczną

12 Ranking 2007 I kategoria - firmy, które przekazały najwięcej środków na cele społeczne Nazwa firmy Branża Kwota darowizn finansowych Udział darowizn w wysokości dochodów firmy przed opodatkowaniem (w %) GRUPA TELEKOMUNIKACJA POLSKA telekomunikacyjna ,00 0,59 KGHM POLSKA MIEDŹ górniczo-hutnicza ,00 0,19 POWSZECHNA KASA OSZCZĘDNOŚCI BANK POLSKI finansowa ,21 0,28 POLSKI KONCERN NAFTOWY ORLEN paliwowa ,00 0,23 LUBELSKI WĘGIEL „BOGDANKA” górnicza ,00 4,43 BANK ZACHODNI WBK ,65 0,25 BRE BANK ,00 0,35 KOMPANIA PIWOWARSKA spożywcza ,06 0,16 BANK BGŻ ,00 1,06 ENERGIA PRO KONCERN ENERGETYCZNY energetyczna ,29 0,73

13 Ranking 2007 II kategoria - firmy, które przekazały na cele społeczne największy % swoich dochodów Nazwa firmy Branża Kwota darowizn finansowych Udział darowizn w wysokości dochodów firmy przed opodatkowaniem (w %) LUBELSKI WĘGIEL „BOGDANKA” górnicza ,00 4,43 ZAMOJSKA KORPORACJA ENERGETYCZNA energetyczna ,00 2,02 PRZEDSIĘBIORSTWO PRZEMYSŁU SPOŻYWCZEGO „PEPEES” spożywcza 42 100,00 1,79 MCSI GROUP informatyczna 72 500,00 1,65 KOMANDOR meblowa ,00 1,58 VIVE TEXTILE RECYCLING przetwórstwo surowców wtórnych ,60 1,37 BANK BGŻ finansowa ,00 1,06 ODLEWNIE POLSKIE metalurgiczna 55 281,56 0,87 ENERGIA PRO KONCERN ENERGETYCZNY ,29 0,73 GRUPA TELEKOMUNIKACJA POLSKA telekomunikacyjna ,00 0,59

14 Uczestnicy konkursu Dominujące branże: finansowa energetyczna
Branże reprezentowane: telekomunikacyjna paliwowa wydobywcza spożywcza Nieobecne: farmaceutyczna FMCG Sektor bankowy jest licznie reprezentowany w tego typu rankingach w innych krajach, podobnie firmy wydobywcze i paliwowe.

15 Polska na tle innych krajów
Łączna kwota darowizn przekazanych przez firmy z pierwszej dziesiątki rankingu w Polsce to zł, czyli Euro. Polska zajmuje trzecie miejsce w Europie Środkowo- Wschodniej, za firmami z Czech ( Euro) i z Wegier ( Euro). W Wielkiej Brytanii w 2006 roku pierwsza dziesiątka w rankingu Guardiana (Giving List) przekazała ponad 500 mln Euro.

16 Polska na tle innych krajów

17 Wnioski 60% wszystkich uczestników konkursu Liderzy Filantropii
to firmy z polskim kapitałem 7 z 10 największych darczyńców korporacyjnych założyło fundacje (14 ze wszystkich 34 uczestników konkursu) tylko niewielki % darowizn odliczany jest przez firmy od podatku; im większa firma, tym mniejszy udział odliczanych darowizn firmy niechętnie dzielą się informacjami dotyczącymi wyników finansowych, a także nakładów poniesionych na działalność społeczną ad.1 co obala często stawianą tezę, że społeczne zaangażowanie jest domeną firm międzynarodowych ad.2 świadczy to o strategicznym podejściu firm do działalności społecznej i zakłada jej długofalowość ad.4 polityka transparentności w zakresie społecznego zaangażowania nie jest jeszcze powszechna w Polsce, o czym świadczy niechęć firm do informowania o wydatkach na cele społeczne

18 Dziękuję za uwagę Zapraszam na
Forum Darczyńców w Polsce ul. Sapieżyńska 10a, Warszawa, tel. (022) , fax (022)


Pobierz ppt "LIDERZY FILANTROPII 2007 Magdalena Pękacka Warszawa, 29 lutego 2008."

Podobne prezentacje


Reklamy Google