Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMarcelina Baczyński Został zmieniony 11 lat temu
1
Rozliczanie i sprawozdawczość środków w ramach Funduszy Sołeckich w ramach projektu „Partycypacja obywatelska w zarządzaniu budżetem gminy na przykładzie zarządzania funduszami sołeckimi (FS).” PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ Fundacja „Wrzosowa Kraina”
2
Zdobycie wiedzy w zakresie:
CEL SZKOLENIA Zdobycie wiedzy w zakresie: jak poprawnie rozliczyć budżet Fundusz sołecki jak przygotować sprawozdanie z realizacji zadania.
3
Rozliczanie i sprawozdawczość
Jakie inicjatywy Państwo zaplanowali w 2012 w ramach FS? Czy wszystkie inicjatywy udało się zrealizować? Jak został zrealizowany fundusz w wiosce? Czy pozostały środki z realizacji zadań?
4
podjętych działań w ramach FS w 2012 r.
Rozliczanie i sprawozdawczość Przedstaw: „+” i „-” podjętych działań w ramach FS w 2012 r.
5
Jak przebiega rozliczanie:
Rozliczanie i sprawozdawczość Jak przebiega rozliczanie: Dokonać zakupów zgodnych z projektem działań; Zebrać niezbędne dokumenty księgowe (uwaga: jeżeli zostały pobrane środki na działania z gminy – działania miękkie); Przygotować sprawozdanie z realizacji zadania; Przedłożyć rachunki w gminie (zgodnie z pkt. 2);
6
Rodzaje działań: Twarde Miękkie
Rozliczanie i sprawozdawczość Rodzaje działań: Twarde Miękkie Wskaż działania twarde i działania miękkie w swojej miejscowości zrealizowane w ramach FS.
7
Działania TWARDE (tzw. inwestycje):
Rozliczanie i sprawozdawczość Działania TWARDE (tzw. inwestycje): W przypadku działań twardych zakupów związanych z realizacją zaplanowanych w budżecie FS dokonuje gmina. Gmina przygotowuje sprawozdanie z podjętych działań w ramach FS. Miękkie – dopuszczalna zaliczka; Rozliczenie zaliczki Musi rozliczyć pierwszą dopiero otrzyma drugą
8
Gmina przygotowuje sprawozdanie z podjętych działań w ramach FS.
Rozliczanie i sprawozdawczość Działania MIĘKKIE: W przypadku działań miękkich zakupów związanych z realizacją zaplanowanych w budżecie FS dokonuje gmina lub mieszkańcy. W stosowanej praktyce dopuszczalna jest w tym przypadku zaliczka pobierana przez sołtysa lub członków rady sołeckiej; Gmina przygotowuje sprawozdanie z podjętych działań w ramach FS.
9
Mają w tym przypadku zastosowanie przepisy:
Rozliczanie i sprawozdawczość Rozliczenie zaliczki Rozliczenie zaliczki następuje na podstawie przedstawionych dowodów księgowych dokonanego zakupu. Mają w tym przypadku zastosowanie przepisy: ustawy o finansach publicznych i ustawy o rachunkowości. Aby otrzymać zaliczkę na realizację kolejnych działań przewidzianych w budżecie funduszu sołeckiego na dany rok sołtys/członkowie rady sołeckiej muszą dokonać rozliczenia z tytułu pobrania pierwszej zaliczki – jeżeli taka zastała pobrana.
10
Zaliczkę można rozliczyć jedynie na podstawie dokumentów księgowych:
Rozliczanie i sprawozdawczość Zaliczkę można rozliczyć jedynie na podstawie dokumentów księgowych: Dokumentami księgowymi w świetle obowiązujących przepisów są: Faktury; Rachunki; Noty księgowe; Inne dokumenty w tym umowy cywilnoprawne: Umowy zlecenia; Umowy o dzieło; Protokoły odbioru usługi do umów cywilnoprawnych.
11
Protokoły zdawczo-odbiorcze; Listy odbioru nagród;
Rozliczanie i sprawozdawczość Materiały źródłowe: Materiałami źródłowymi – są oryginały dokumentów potwierdzających wykonanie danego zadania. Materiałami źródłowymi są: Protokoły zdawczo-odbiorcze; Listy odbioru nagród; Dokumentacja fotograficzna; Dowody księgowe; Formularze zgłoszeniowe; Itp..
12
Rozliczanie i sprawozdawczość
UWAGA Jeżeli mamy wątpliwości co do poprawności przyszłych lub obecnych rozliczeń PAMIĘTAJMY, że !!! Nie należy bać się pytać pracowników gminy odpowiedzialnych za wdrażanie i rozliczanie funduszy sołeckich jak dokładnie należy rozliczyć realizację zadania.
13
Rozliczanie i sprawozdawczość
Co w przypadku niewykorzystania środków FS w całości – tzw. oszczędności: Jeżeli pozostaną środki z realizacji zadań: Gmina może wyrazić zgodę na przesunięcie środków na inne zadanie. Nie ma możliwości wykorzystania środków na zadanie, które nie zostało ujęte w budżecie FS na dany rok. Tym samym nie ma możliwości tworzenia nowej kategorii budżetowej w zakresie nowych zadań w ramach FS jeżeli nie zostały one wcześniej zaplanowane.
14
Gmina może wystąpić o sprawozdanie
Rozliczanie i sprawozdawczość SPRAWOZDANIE UWAGA Gmina może wystąpić o sprawozdanie Czy w Państwo składaliście sprawozdanie z realizacji zadania i jakiej formie?
15
Co powinno zawierać sprawozdanie: Datę; Miejscowość; Godziny;
Rozliczanie i sprawozdawczość Co powinno zawierać sprawozdanie: Datę; Miejscowość; Godziny; Nazwę imprezy; Ilość osób uczestniczących ze wskazaniem: z jakich miejscowości; W jakim przedziale wiekowym; Wskazanie jakie imprezy się odbyły (np. konkursy) ze wskazaniem: Do jakiej grupy wiekowej były skierowane
16
Ponadto sprawozdanie powinno zawierać informację:
Rozliczanie i sprawozdawczość Ponadto sprawozdanie powinno zawierać informację: Dotyczącą dodatkowych informacji: Zestawienia środków finansowych z FS zgodnie z załącznikiem zawierającym szczegółowe informacje: Numer faktury; Przedmiot zakupu; Kwota wydatkowana.
17
w ramach Funduszu Sołeckiego
Rozliczanie i sprawozdawczość ZGŁOSZENIE imprezy artystycznej lub rozrywkowej* organizowanej w ramach Funduszu Sołeckiego * zakup artykułów spożywczych wyłącznie na cele ściśle związane z przeprowadzeniem danego rodzaju imprezy np. konkursy lub warsztaty kulinarne, ewentualnie jako nagrody za uczestnictwo w konkursach
18
Rozliczanie i sprawozdawczość
ĆWICZENIA
19
Rozliczanie i sprawozdawczość
Przewodnik
20
Rozliczanie i sprawozdawczość
GMINA BOLESŁAWIEC
21
Rozliczanie i sprawozdawczość
1.GMINA BOLESŁAWIEC Sołectwo – Dobra Przedsięwzięcie – „Budowa placu zabaw dla dzieci” Koszt – zł Rok realizacji – 2011
22
Rozliczanie i sprawozdawczość
Sołectwo - Dąbrowa Bolesławiecka Przedsięwzięcie – „Ciąg pieszo – rowerowy” Koszt – zł Rok wykonania – 2011
23
Rozliczanie i sprawozdawczość
Sołectwo – Krępnica Przedsięwzięcie – „Budowa chodnika” Koszt – zł Rok realizacji – 2011
24
Rozliczanie i sprawozdawczość
Sołectwo – Otok Przedsięwzięcie – „Droga o nawierzchni asfaltowej” Koszt – zł Rok realizacji – 2011
25
Rozliczanie i sprawozdawczość
Sołectwo - Kraśnik Dolny Przedsięwzięcie – „Budowa parkingu” Koszt – ,00 zł Rok realizacji – 2011
26
Rozliczanie i sprawozdawczość
Sołectwo – Kruszyn Przedsięwzięcie – „Ścieżki w parku” Koszt – ,00 zł Rok realizacji – 2011
27
Rozliczanie i sprawozdawczość
GMINA CHOCIANÓW
28
Rozliczanie i sprawozdawczość
Sołectwo - Chocianowiec Przedsięwzięcie – „Zakup strojów dla zespołu folklorystycznego „ECHO” z Chocianowca” Koszt – 5 978,00 zł Rok wykonania – 2011
29
Rozliczanie i sprawozdawczość
Sołectwo - Chocianowiec Przedsięwzięcie – „Budowa sceny w miejscowości Chocianowiec” Kwota , 00 zł Rok wykonania
30
Rozliczanie i sprawozdawczość
GMINA CHOJNÓW
31
Rozliczanie i sprawozdawczość
Sołectwo – Budziwojów Przedsięwzięcie - „Ogólnodostępna strefa rekreacyjno-wypoczynkowa” Koszt ,93 zł Rok realizacji – 2011
32
Rozliczanie i sprawozdawczość
Sołectwo - Gołaczów Przedsięwzięcie - „Oczyszczenie i remont zbiornika p.poż” Koszt ,66 zł Rok realizacji – 2011
33
Rozliczanie i sprawozdawczość
Sołectwo - Jerzmanowice Przedsięwzięcie – „Plac zabaw” Koszt – ,00 zł Rok realizacji
34
Rozliczanie i sprawozdawczość
Sołectwo - Witków Przedsięwzięcie – „Pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów” Koszt ,70 zł Rok realizacji – 2011
35
Rozliczanie i sprawozdawczość
Sołectwo - Strupice Przedsięwzięcie - Wiata przystankowa Koszt ,01 zł Rok realizacji
36
Rozliczanie i sprawozdawczość
Sołectwo - Michów Przedsięwzięcie - „Remont gminnej drogi o nawierzchni asfaltowej” Koszt ,38 zł Rok realizacji -2011
37
Rozliczanie i sprawozdawczość
Sołectwo Goliszów Przedsięwzięcie – „Tabliczki kierunkowo-informacyjne” Koszt ,00 zł Rok realizacji
38
Rozliczanie i sprawozdawczość
GMINA GROMADKA
39
Rozliczanie i sprawozdawczość
Sołectwo Borówki Przedsięwzięcie - Budowa placu zabaw we wsi Borówki Koszt – , 13 zł Rok wykonania – 2011
40
Rozliczanie i sprawozdawczość
GMINA LUBIN
41
Rozliczanie i sprawozdawczość
Sołectwo Chróstnik Przedsięwzięcie – „Parking oraz ewentualne inne elementy zagospodarowania terenu takie jak nasadzenia roślin, ławeczki itp.” Koszt ,82 zł Rok wykonania r.
42
Rozliczanie i sprawozdawczość
Sołectwo – Lisiec Przedsięwzięcie – „Prace remontowe świetlicy w Liścu” Koszt – zł Rok wykonania
43
Rozliczanie i sprawozdawczość
Sołectwo – Ustronie Przedsięwzięcie – „Budowa wiaty drewnianej na działce gminnej nr 81” Koszt – 8 766,31 zł Rok wykonania
44
Rozliczanie i sprawozdawczość
GMINA PRZEMKÓW
45
Rozliczanie i sprawozdawczość
Sołectwo - Krępa Przedsięwzięcie - Zakup strojów dla grupy tanecznej Hausy Koszt ,67 zł Rok wykonania – 2011
46
Rozliczanie i sprawozdawczość
Sołectwo - Piotrowice Przedsięwzięcie – Budowa boiska sportowego Koszt ,03 zł Rok wykonania – 2011
47
Rozliczanie i sprawozdawczość
Sołectwo - Wilkocin Przedsięwzięcie – Modernizacja i wyposażenie kuchni świetlicy wiejskiej Koszt ,81 zł Rok wykonania – 2011
48
Rozliczanie i sprawozdawczość
Sołectwo - Ostaszów Przedsięwzięcie – Budowa boiska sportowego Koszt ,47 zł Rok wykonania –2011
49
Rozliczanie i sprawozdawczość
50
Dziękujemy za uwagę. Zapraszamy ponownie.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ Biuro projektu: Fundacja „Wrzosowa Kraina” Ul. Żeromskiego 1, Chocianów Fundacja „Wrzosowa Kraina”
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.