Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałHenio Nogaj Został zmieniony 11 lat temu
1
Dlaczego mi miałoby się udać, skoro niektórym się nie udaje?
Warsztaty Psychologiczne Uwarunkowania Sukcesu w Biznesie Dlaczego mi miałoby się udać, skoro niektórym się nie udaje? Hanna Dolna Trener Polskiego Towarzystwa Psychologicznego Wykładowca Katedry Gospodarowania Zasobami Pracy WNEiZ UMK Projekt „Wjazd Na Rynek” Koła Naukowego Promocji i Wspierania Przedsiębiorczości „Progres” Hanna Dolna 1
2
1. Profil psychologiczny
Plan warsztatów Plan 2. Kreowanie wizerunku Odnieść sukces. 1. Profil psychologiczny 3. Formułowanie celów Hanna Dolna 2
3
1. Profil psychologiczny menedżera
Kompetencje Postawy Osobowość Wiedza Umiejętności Zadanie! Scharakteryzuj osobę odnoszącą sukces w biznesie. Hanna Dolna 3
4
1. Profil psychologiczny menedżera
Lista cech menedżerów sukcesu Wyniki!!! Im więcej punktów, tym większe szanse odniesienia sukcesu w pracy zawodowej: zarządzaniu czy prowadzeniu biznesu Hanna Dolna 4
5
Postawy zwiększające szansę sukcesu
1. Profil psychologiczny menedżera Postawy zwiększające szansę sukcesu Szczerość Wiarygodność Motywacja Atrakcyjność Autentyczność Znajomość rzeczy Zaufanie Hanna Dolna 5
6
Plan 2. Kreowanie wizerunku 3. Formułowanie celów Plan warsztatów
Odnieść sukces. 1. Profil psychologiczny 3. Formułowanie celów Hanna Dolna 6
7
wygląd fizyczny i pierwsze wrażenie mowa ciała czas i przestrzeń
2. Kreowanie wizerunku Przekaz niewerbalny stanowią wszystkie sygnały pozasłowne, którym nadajemy znaczenie: wygląd fizyczny i pierwsze wrażenie mowa ciała czas i przestrzeń Hanna Dolna 7
8
Wygląd fizyczny i pierwsze wrażenie: siła przekazu niewerbalnego
2. Kreowanie wizerunku Wygląd fizyczny i pierwsze wrażenie: siła przekazu niewerbalnego ciągłość wieloznaczność kulturowość Hanna Dolna 8
9
Siła przekazu niewerbalnego
2. Kreowanie wizerunku Siła przekazu niewerbalnego Komunikacja werbalna % Komunikacja niewerbalna % Nastawienie Źródło: S. P. Morreale , B. H. Spitzberg, J. K. Barge , Komunikacja między ludźmi, PWN, Warszawa 2007, s. 177. Hanna Dolna 9
10
Zależność między zachowaniem, emocjami i nastawieniem
2. Kreowanie wizerunku Zależność między zachowaniem, emocjami i nastawieniem Zachowanie Nastawienie Emocje Nastawienie Hanna Dolna 9
11
Wniosek! 2. Kreowanie wizerunku
Wygląd fizyczny to atrakcyjność fizyczna osoby, rasa, płeć, wzrost, waga, budowa ciała, ubranie, a nawet zapach Na podstawie wyglądu fizycznego tworzymy pierwsze wrażenie i wnioskujemy o poziomie wykształcenia osoby, statusie społecznym, poziomie zamożności, wiarygodności i poziomie moralnym Pierwsze wrażenie wpływa na nasze nastawienie do osoby i na dalsze postępowanie wobec niej, również na sposób komunikowania się. To działa w dwie strony – wobec nas inni również tworzą pierwsze wrażenie Nastawienie Hanna Dolna 13
12
Plan 3. Formułowanie celów Plan warsztatów 2. Kreowanie wizerunku
Odnieść sukces. 1. Profil psychologiczny 3. Formułowanie celów Hanna Dolna 14
13
Cel może skazać nas na sukces lub porażkę!
3. Formułowanie celów Cel może skazać nas na sukces lub porażkę! Formułując cele warto kierować się następującymi zasadami: formułuj cele zależne od ciebie używaj języka pozytywnego i teraźniejszego zapisuj cele i ustalaj daty ich realizacji sprawdź swoje zasoby powiąż cel ze swoimi wartościami dziel cele ustalaj wskaźniki osiągnięcia celu bądź systematyczny Hanna Dolna 15
14
Stawiaj sobie jasne cele !
3. Formułowanie celów Stawiaj sobie jasne cele ! Osiągniesz zamierzony efekt i będziesz mógł efektywnie zaplanować czas, jeśli postawisz cele, które można opisać jako: Sprecyzowane Mierzalne Aktywizujące Realistyczne Terminowe Przeformułuj ten cel zgodnie z regułą SMART? Odnieść sukces w życiu. Hanna Dolna 16
15
Podsumowanie warsztatów Wpisz swój cel rozwojowy
Zarządzaj wrażeniem i wizerunkiem Wpisz swój cel rozwojowy Kim jesteś? Kieruj swoim rozwojem Zadbaj o transfer wiedzy i umiejętności Hanna Dolna 14
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.