Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
RAPORT
2
Metodologia badania Czas realizacji: 28 czerwca do 20 września 2011 roku Technika badawcza: Ankieta internetowa CAWI Respondenci: przedstawiciele firm szkoleniowych, przedsiębiorcy i trenerzy Łączna liczba uczestników badania: 491 osób
3
78% Nastroje firm szkoleniowych
firm szkoleniowych obawia się zmian, jakie mogą zajść na rynku szkoleń w związku z wyczerpaniem środków z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
4
Dlaczego firmy szkoleniowe się boją?
Spadek zgłaszanego przez klientów zapotrzebowania na szkolenia Wzrost konkurencji między firmami szkoleniowymi (głównie na poziomie cen) Duże nasycenie rynku Spadek renomy szkoleń
5
71% Strategie firm szkoleniowych
firm szkoleniowych dyskutuje na temat zmian, jakie mogą zajść na rynku szkoleń
6
60% Strategie firm szkoleniowych
firm szkoleniowych przygotowuje nową bądź modyfikuje dotychczasową strategię działania
7
Jakie działania podejmują firmy szkoleniowe w związku z nadchodzącymi zmianami?
Pozyskiwanie nowych klientów 43% Wzbogacenie oferty o nowe tematy szkoleniowe 42% Poszukiwanie nowych partnerów do współpracy 37% Wzbogacenie szkoleń o nowoczesne metody szkoleniowe 28% Przebranżowienie 15% Obniżenia cen szkoleń 9% Inne działania 7%
8
firm szkoleniowych przewiduje redukcję etatów trenerskich
Strategie firm szkoleniowych 35% firm szkoleniowych przewiduje redukcję etatów trenerskich
9
18% Nastroje firm szkoleniowych
respondentów obawia się, że ich firma będzie miała problemy z utrzymaniem się na rynku.
10
Które firmy będą miały trudności z utrzymaniem się na rynku?
Bez doświadczenia w sprzedawaniu swoich szkoleń Które utrzymują się przede wszystkim z projektów unijnych Bierne w podejmowaniu działań związanych z przebranżowieniem się / dostosowaniem oferty do wymagań rynku Bez doświadczenia w pracy z klientami biznesowymi Bez wypracowanego, własnego know-how
11
firm szkoleniowych uważa, że idą dla nich lepsze czasy
Strategie firm szkoleniowych 17% firm szkoleniowych uważa, że idą dla nich lepsze czasy
12
Które firmy szkoleniowe nie muszą się martwić o swoją przyszłość?
Stawiają na jakość oferowanych szkoleń Dostosowują swoją ofertę do potrzeb klienta Wyrobiły sobie określoną markę na rynku i są nastawione przede wszystkim na szkolenia komercyjne Posiadają stałych klientów Posiadają nowoczesne produkty
13
firm szkoleniowych przewiduje, że ceny szkoleń wzrosną
Strategie firm szkoleniowych 45% firm szkoleniowych przewiduje, że ceny szkoleń wzrosną
14
przedsiębiorców przewiduje, że ceny szkoleń wzrosną
Strategie firm szkoleniowych 40% przedsiębiorców przewiduje, że ceny szkoleń wzrosną
15
60% Strategie firm szkoleniowych
firm szkoleniowych uważa, że zmniejszy się popyt na szkolenia wśród przedsiębiorców
16
Tematy szkoleń, które będą budzić największe zainteresowanie wśród przedsiębiorstw:
Szkolenia z kompetencji kierowniczych 70% Obsługa klienta/techniki sprzedażowe 62% Szkolenia specjalistyczne 60% Szkolenia w obszarze umiejętności osobistych 56% Szkolenia BHP 47% Szkolenia językowe 45% Szkolenia z umiejętności IT 43% Coaching 37% Szkolenia techniczne 29%
17
Strategie firm szkoleniowych
Grupy pracowników które na pewno będą szkolone w następnych latach: Specjaliści Managerowie Kierownicy liniowi Top management Pracownicy liniowi Pracownicy biurowi
18
Strategie firm szkoleniowych
Formy szkoleniowe cieszące się największym zainteresowaniem w przyszłości: Szkolenia mieszane Szkolenia stacjonarne Szkolenia e-learningowe Wszystkie w równym stopniu Szkolenia wyjazdowe Inna forma
19
Koniec EFS – kryzys czy rozkwit rynku szkoleń?
Scenariusz rozwoju rynku szkoleń Koniec EFS – kryzys czy rozkwit rynku szkoleń?
20
Partnerzy badania
21
Organizatorzy konferencji
22
Dziękujemy za uwagę Zapraszamy do zadawania pytań
Kontakt: Małgorzata Czernecka Dyrektor Zarządzający HRP
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.