Pobierz prezentację
OpublikowałAlicja Kazimierczuk Został zmieniony 11 lat temu
1
Transport lotniczy Polski English Patryk Rymarz
Człowiek- najlepsza inwestycja Transport lotniczy Patryk Rymarz Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
2
Transport lotniczy Polski
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
3
Środki transportu dzielą się na:
► środki transportu dalekiego • środki transportu lądowego - pojazdy - pojazdy szynowe - pojazdy samochodowe - pojazdy jednośladowe (motocykle, rowery) • środki transportu wodnego - śródlądowego - morskiego • środki transportu specjalnego (poduszkowiec, amfibia) • środki transportu lotniczego ► środki transportu bliskiego (urządzenia dźwigowo-transportowe) • urządzenia dźwigowe (dźwignice) • urządzenia transportowe (wózki i przenośniki) Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
4
Transport lotniczy w Polsce
jest prowadzony zarówno przez podmioty należące do państwa, jak i prywatne firmy i spółki. Jego rozwój w latach można uznać za proporcjonalny do rozwoju całej gospodarki polskiej. Największym polskim przewoźnikiem lotniczym jest PLL LOT SA obecny na światowym rynku od 1929 roku. Pozostałe firmy to przedsiębiorstwa małe, a więc dysponujące niewielkimi flotami. Największą z nich ma White Eagle Aviation SA. Składa się z kilkunastu samolotów różnego typu i przeznaczenia oraz dwóch śmigłowców. W jej poczet wchodzą niezawodne i komfortowo wyposażone samoloty typu Boeing oraz ATR 42 wykonujące loty czarterowe, transportowe L-410 Turbolet i śmigłowiec Mi-8, wykorzystywane do przewozu ładunków cargo i wysokościowych prac montażowych. W roli taksówek powietrznych White Eagle Aviation SA użytkuje luksusowo wyposażone i szybkie samoloty typu Beechcraft King Air 350, Beechcraft Bonanza A36 oraz śmigłowiec Bell 407. Pod względem wielkości i jakości floty polskich konkurentów PLL LOT SA dzieli od narodowego przewoźnika lotniczego dystans w zasadzie nie do przebycia w obecnych warunkach gospodarczych. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
5
Transport lotniczy w Polsce
Transport lotniczy obsługuje głównie transport międzynarodowy (zbyt mały obszar kraju) Polska utrzymuje regularną komunikację lotniczą z 54 miastami w 34 państwach Główny przewoźnik w Polsce to Polskie Linie Lotnicze "LOT„ ( posiadają one 42 samoloty ) Polskie samoloty są głównie wynajmowane Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
6
Transport lotniczy na świecie
Największą liczbą samolotów dysponuje USA (16770), Kanada (4490), Wielka Brytania (2642) W przewozach lotniczych największe znaczenie mają transatlantyckie połączenia pomiędzy Europą Zach. i Ameryką Pół. USA i Kanadą, z Ameryką Śr.,Poł., Japonią i Australią. Do największych towarzystw lotniczych, utrzymujących regularne linie, należą: PAN-American, Aerofłot, Lufthansa, Air France, KLM, Sabena, British Airways, SAS, JaL, Air India Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
7
Cechy konstrukcyjne samolotów
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
8
Cechy konstrukcyjne samolotów
Ogólne określenie charakterystycznych rozwiązań zastosowanych przy budowie określonego samolotu. Mogą dotyczyć między innymi: ► ilości płatów - są to samoloty: jednopłatowe, dwupłatowe, trójpłatowe, ► umocowania na kadłubie głównego płatu - są to samoloty: dolnopłaty, średniopłaty, górnopłaty; ► ilości zamontowanych silników - są to samoloty: jednosilnikowe, dwusilnikowe, trójsilnikowe, czterosilnikowe, wielosilnikowe; ► ilości kadłubów - są to samoloty: jednokadłubowe, dwukadłubowe; ► umocowania płatu - są to samoloty: wolnonośne, zastrzałowe; ► rodzaju podwozia - są to samoloty: z podwoziem stałym, z podwoziem chowanym. ► przeznaczenia: towarowe, pasażerskie, cywilne, osobiste, bombowe, myśliwskie ► sposobu prowadzenia - są to samoloty: załogowe, bezzałogowe Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
9
Podział środków transportu lotniczego ze względu na przeznaczenie
Samoloty Pasażerskie Samoloty Towarowe Samoloty Wojskowe Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
10
Samoloty Pasażerskie Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
11
Samoloty Pasażerskie Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
12
Samoloty Towarowe Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
13
Samoloty Towarowe Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
14
Samoloty Wojskowe Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
15
Samoloty Wojskowe Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
16
Infrastruktura transportu Lotniczego
Drogi lotnicze Lądowiska Lotniska Porty lotnicze Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
17
Porty Lotnicze w Polsce
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
18
Obsługa transportu lotniczego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
19
Obsługa transportu lotniczego
Obsługa pasażerów Obsługa bagażu obsługa ładunków ( poczta, towary) obsługa płytowa statków powietrznych obsługa kabinowa statków powietrznych zaopatrzenie statków powietrznych w paliwo, smary i inne mat. Techniczne transport naziemny pomiędzy samolotem i dworcem lotniczym zaopatrzenie pokładowe statków powietrznych obsługa operacyjna lotów i załóg statków powietrznych Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
20
Obsługa transportu lotniczego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
21
Zalety Transportu lotniczego
uważany za najbezpieczniejszy rodzaj transportu (współczynnik wypadków bardzo mały w stosunku do samochodów) szybki czas przelotu w niewielkim stopniu wpływa na środowisko coraz niższe ceny biletów Punktualność i rytmiczność transportu Największa prędkość podróżna Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
22
Wady Transportu Lotniczego
Ryzyko ataków terrorystycznych Duża wrażliwość na warunki klimatyczne Bardzo wysokie koszty transportu Ograniczona dostępność przestrzenna Konieczność wykorzystania usług dowozowo-odwozowych Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
23
Transport Lotniczy przyszłości
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
24
Dziękuję za uwagę =] Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
25
Air transport English version
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
26
Means of transport are divided into:
► distant transport • means of land transport - vehicles - rail vehicles - motor vehicles - one-track vehicles (motorcycles, bicycles) • water transport - inland - marine • Special transportation (hovercrafs, amphibious vehicles) • Air transportation ►nearby transport (cranes and transport equipment) • lifting equipment (cranes) • transport equipment (hand-carts and conveyors) Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
27
Air transport in Poland
is run by both state-owned and private firms and companies. Its development in the years can be regarded as proportionate to the development of the entire Polish economy. The biggest Polish airline LOT has been present on the global market since 1929. Other companies are small, and therefore have fewer fleets. The largest of these is White Eagle Aviation SA. It consists of several different types of aircraft and two helicopters. It owns reliable and well-equipped Boeing400 and 737 ATR 42 charter flights carrying, transporting Turbolet L-410 and Mi-8helicopter, used to transport cargo and high-rise construction work. As an air taxi White Eagle Aviation SA uses luxuriously furnished and fast aircraft Beechcraft King Air350, Beechcraft Bonanza A36 and a helicopter Bell 407. In terms of fleet size and quality of Polish competitors, Polish LOT is far away from the national air carrier, which is impossible to change in a present economic situation. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
28
Air transport in Poland
Air transport serves mainly international transport (too small area of the country) Poland maintains regular air transportation with 54 cities in 34 countries The main carrier in Poland is Polish Airlines "LOT" (they have 42 aircraft) Polish aircraft are mainly leased Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
29
Air transport in the world
The USA has the largest number of aircraft (16,770), the next is Canada (4490) and the UK (2642) In air transport the most important are transatlantic links between western Europe and North America and the U.S. and Canada, central America, Japan and Australia. The largest airline companies, maintaining regular lines are: PAN-American, Aeroflot, Lufthansa, Air France, KLM, Sabena, British Airways, SAS, JAL, Air India Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
30
Construction features of aircraft
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
31
Construction features of aircraft
A general description of typical solutions used in the construction of certain aircraft. They can relate to, among others: ► the number of wings - these are monoplanes and biplanes ► fastening of the main wing on the fuselage ► number of installed engines - these are: single-, twin-engined, three-engined, four-engined, multi- engined planes ► quantity of fuselages - these are: single, double-fuselaged planes; ► attachment of wings ► types of under-carriage - these are the planes with fixed and retractable under-carriage ► purpose: freight, passenger, civil, personal, bomber, fighter ► the way of operating - these are manned and unmanned planes Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
32
Division of means of air transport considering its use:
Passenger Airplanes Military planes Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 32
33
Passenger Airplane Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
34
Passenger Airplane Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
35
Freight Airplane Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
36
Freight Airplane Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
37
Military planes Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
38
Military planes Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
39
Air transport infrastructure
Airway Airfield Airport Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
40
Airports in Poland Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
41
Support service of the air transport
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
42
Support service of the air transport
Passenger services Baggage handling Cargo handling (mail, cargo) Plate handling aircraft Aircraft cabin service Supply of aircraft fuel, lubricants and other technical materials Ground transport between an aircraft and air station Board supplies of aircraft Operational support of flights and crews of aircraft Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
43
Support service of the air transport
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
44
Advantages of air transport
regarded as the safest mode of transport (the rate of accidents very small in relation to cars) fast time of flight has little effect on the environment lower and lower fares punctuality and rhythm of transport the highest speed Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
45
Disadvantages of air transport
The risk of terrorist attacks High sensitivity to climatic conditions Very high transport costs Limited availability of space Necessity of using ground services Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
46
Future Air Transportation
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
47
Thank you for your attention =]
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.